Triggerhappy skrev:Lagom size på Tigcrafts slip-on/ helsystem till millen !!
Äntligen en firma som förstått vad fria luftvägar betyder.
http://www.deksawyer.pwp.blueyonder.co.uk/images/tigcraft/japan/onbike04.jpg
Damn, lär ju låta ett par mil de där.Triggerhappy skrev:Lagom size på Tigcrafts slip-on/ helsystem till millen !!
Äntligen en firma som förstått vad fria luftvägar betyder.
http://www.deksawyer.pwp.blueyonder.co.uk/images/tigcraft/japan/onbike04.jpg
Burken är inte mycket tjockare än rören: http://www.deksawyer.pwp.blueyonder.co.uk/images/tigcraft/japan/onbike10.jpgTriggerhappy skrev:Lagom size på Tigcrafts slip-on/ helsystem till millen !!
Äntligen en firma som förstått vad fria luftvägar betyder.
http://www.deksawyer.pwp.blueyonder.co.uk/images/tigcraft/japan/onbike04.jpg
#Olsson# skrev:OK. Den verkar skön att köraJag har ingen erfarenhet av 03 o bakåt. Men verkar det inte vara lite karraktärskillnad typ andra kammar eller tändning. (Om man pratar standard/omodifierat) T ex planar effekten mellan 04/tidigare årgångar ut lite annorlunda och vid olika varv. Vridet verkar dessutom högre generellt på <04. Jag vet inte, men jag får för mig att trimmningsgraden ändrats något på typiskt vis med allt vad det innebär. Jag vet iofs att topparna är annorlunda. Kanske det som gör det?
jocke i köping skrev:Tjenare !
jo det e sant att topparna e olika dom tidigare millarne UTOM den lilla exklusiva Mille SP den hade åxå enkelstift som våra och om jag inte har fel så e det kopior av dessa toppar som sitter på 04rna,, därav 10Hk till utan några större ingrepp,, kanske samma spjällhus som på sp åxå men det ska jag låta vara osagt.
veni vidi vici
#Olsson# skrev:Tjenare Jocke,
OK, SP. Intressant. Men vrid verkar man tappat. I alla fall på mellan. Hur är det med händer o maskiner? När komma sig igång igen?
/h
Buster skrev:Damn, lär ju låta ett par mil de där.
Seriös tjocklek på rören på dubbel-systemet. Utblåset på enkelsystemet var inte att leka med.
Tigcraft
#Olsson# skrev:ljudvolym för de stora 60mm Tigs för 04 är specat till 105dB. Det finns insättsmojänger som drar ner volymen dock. Har dem men har inte provat. Kanske finns till tidigare modeller också(?) Det verkar ju vara samma slipon till flera modeller.
Triggerhappy skrev:Buster: DUBBELT helsystem är det som gäller- GARANTERAT !!!
KaZ skrev:heh... dom där lär juh strypa flödet ganska mycke..
men men...
KaZ skrev:tjing!
Tror inte ni tappat i vrid! Den e nog orginal som den skall vara.
Men däremot om ni tar och fixar lite med luftflödet så kommer ni hitta en del i mellanreg.
Det är det som jag har gjort... Hittat ett ganska bra botten och mellan.
Nu till vintern blir det lite fler mods på millan... har redan börjat smida planer...
Saker som kan nämnas är, kammar, större spjällhus och om plånis vill väl så blire 2 till 2 avgas!
KaZ
#Olsson# skrev:Tjenare Jocke,
OK, SP. Intressant. Men vrid verkar man tappat. I alla fall på mellan. Hur är det med händer o maskiner? När komma sig igång igen?
/h
#Olsson# skrev:Är det någon som gör 2-2, alltså riktiga 2-2 o inte 2-1-2?
jocke i köping skrev:Tjenis !
jo det där med händer o maskiner verkar gå lite långsammare änjag hoppats på,, vet att hojjen ska bli skrot men inte vilken ersättning jag ska få har inte hört ett dugg ännu.
handleden blev befriad från stålställningen idag,,och det känns inte så bra som jag hoppats på faktiskt,, stelt som F-N o värker när jag försöker röra på leden,, men det kanske ska vara så ??? jag vill ju åka hoj igen så fort som möjligt förstås,, har man en sådan underbar hoj som vi har så vet vi ju alla att vi vill åka,,,,,,,.
mitt mål för närvarande är att kunna försöka o köra lite försiktigt om ca:3 veckor.
Ha det gott o kör som vanligt,,,,,,,, // köping
KaZ skrev:Undra vilka bullerkrav den klarar...
Läääängtar till nästa måndag!
Vrrrooooooooooooooooooom på Kinnekulle!
95 dB förbikörning som på de flesta ställena. Motsvarar ungefär 103 dB statisk mätning. Klarar du besiktning så brukar det vara okej.flugan skrev:Funderar oxå på Kinnekulle, vad är det för bullergräns där?
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future
Europeiska investeringsbank... |
|
Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås
Transportstyrelsen har före... |
|
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |