Aprilia-tråden.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Vad har ni för några bakdäck på era millar?. Jag har kört bara 300mil på mitt och det är inte mycket kvar tippar på 100-200mil(tror det är ett MZ4). Har ni något att rekomendera som håller lite längre?
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR

Bifogat

  • new_dual03.jpg
    new_dual03.jpg
    40.1 KB · Visningar: 82
  • tig_outlet_singlefull.jpg
    tig_outlet_singlefull.jpg
    49.6 KB · Visningar: 81
Last edited:

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
Triggerhappy skrev:
Lagom size på Tigcrafts slip-on/ helsystem till millen !!
Äntligen en firma som förstått vad fria luftvägar betyder.

http://www.deksawyer.pwp.blueyonder.co.uk/images/tigcraft/japan/onbike04.jpg
Burken är inte mycket tjockare än rören: http://www.deksawyer.pwp.blueyonder.co.uk/images/tigcraft/japan/onbike10.jpg
Lite diskretare med de ovala burkarna på dubbelsystemet: http://www.deksawyer.pwp.blueyonder.co.uk/images/tigcraft/virgilio/right_rear.jpg
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Tjenare !
jo det e sant att topparna e olika dom tidigare millarne UTOM den lilla exklusiva Mille SP den hade åxå enkelstift som våra och om jag inte har fel så e det kopior av dessa toppar som sitter på 04:eek:rna,, därav 10Hk till utan några större ingrepp,, kanske samma spjällhus som på sp åxå men det ska jag låta vara osagt.

veni vidi vici

#Olsson# skrev:
OK. Den verkar skön att köra
beat.gif
Jag har ingen erfarenhet av 03 o bakåt. Men verkar det inte vara lite karraktärskillnad typ andra kammar eller tändning. (Om man pratar standard/omodifierat) T ex planar effekten mellan 04/tidigare årgångar ut lite annorlunda och vid olika varv. Vridet verkar dessutom högre generellt på <04. Jag vet inte, men jag får för mig att trimmningsgraden ändrats något på typiskt vis med allt vad det innebär. Jag vet iofs att topparna är annorlunda. Kanske det som gör det?
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
jocke i köping skrev:
Tjenare !
jo det e sant att topparna e olika dom tidigare millarne UTOM den lilla exklusiva Mille SP den hade åxå enkelstift som våra och om jag inte har fel så e det kopior av dessa toppar som sitter på 04:eek:rna,, därav 10Hk till utan några större ingrepp,, kanske samma spjällhus som på sp åxå men det ska jag låta vara osagt.

veni vidi vici

Tjenare Jocke,

OK, SP. Intressant. Men vrid verkar man tappat. I alla fall på mellan. Hur är det med händer o maskiner? När komma sig igång igen?

/h
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
#Olsson# skrev:
Tjenare Jocke,

OK, SP. Intressant. Men vrid verkar man tappat. I alla fall på mellan. Hur är det med händer o maskiner? När komma sig igång igen?

/h

tjing!

Tror inte ni tappat i vrid! Den e nog orginal som den skall vara.
Men däremot om ni tar och fixar lite med luftflödet så kommer ni hitta en del i mellanreg. :fyllisar
Det är det som jag har gjort... Hittat ett ganska bra botten och mellan.
Nu till vintern blir det lite fler mods på millan... har redan börjat smida planer...
Saker som kan nämnas är, kammar, större spjällhus och om plånis vill väl så blire 2 till 2 avgas!
:fyllisar :banana

KaZ
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
ljudvolym för de stora 60mm Tigs för 04 är specat till 105dB. Det finns insättsmojänger som drar ner volymen dock. Har dem men har inte provat. Kanske finns till tidigare modeller också(?) Det verkar ju vara samma slipon till flera modeller.

buffle.jpg
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
#Olsson# skrev:
ljudvolym för de stora 60mm Tigs för 04 är specat till 105dB. Det finns insättsmojänger som drar ner volymen dock. Har dem men har inte provat. Kanske finns till tidigare modeller också(?) Det verkar ju vara samma slipon till flera modeller.

heh... dom där lär juh strypa flödet ganska mycke.. :va

men men...

:tummenupp
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Triggerhappy skrev:
Buster: DUBBELT helsystem är det som gäller- GARANTERAT !!!

Det har jag också fått för mig. Jag läste-på lite om system och om man lämnar colector, längder o tryckpulser så länge och pratar flödesmotstånd så fattade jag att dämpare skall ha så stort flöde som möjligt. Ju friare desto bättre. Sedan kommer man till en viss gräns och det kan liksom inte bli friare. Som med luftfilter ungefär. Ett 2-1-2 system borde ju kunna släppa ut mycket mer än ett 2-1. Om nu inte 2-1 systemet har ett enormt avslut. Typ nedan (?)

onbike04.jpg
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
KaZ skrev:
tjing!

Tror inte ni tappat i vrid! Den e nog orginal som den skall vara.
Men däremot om ni tar och fixar lite med luftflödet så kommer ni hitta en del i mellanreg. :fyllisar
Det är det som jag har gjort... Hittat ett ganska bra botten och mellan.
Nu till vintern blir det lite fler mods på millan... har redan börjat smida planer...
Saker som kan nämnas är, kammar, större spjällhus och om plånis vill väl så blire 2 till 2 avgas!
:fyllisar :banana

KaZ

Är det någon som gör 2-2, alltså riktiga 2-2 o inte 2-1-2?
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Tjenis !
jo det där med händer o maskiner verkar gå lite långsammare änjag hoppats på,, vet att hojjen ska bli skrot men inte vilken ersättning jag ska få :confused: har inte hört ett dugg ännu.
handleden blev befriad från stålställningen idag,,och det känns inte så bra som jag hoppats på faktiskt,, stelt som F-N o värker när jag försöker röra på leden,, men det kanske ska vara så ??? jag vill ju åka hoj igen så fort som möjligt förstås,, har man en sådan underbar hoj som vi har så vet vi ju alla att vi vill åka,,,,,,,.
mitt mål för närvarande är att kunna försöka o köra lite försiktigt om ca:3 veckor.

Ha det gott o kör som vanligt,,,,,,,, // köping

#Olsson# skrev:
Tjenare Jocke,

OK, SP. Intressant. Men vrid verkar man tappat. I alla fall på mellan. Hur är det med händer o maskiner? När komma sig igång igen?

/h
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
jocke i köping skrev:
Tjenis !
jo det där med händer o maskiner verkar gå lite långsammare änjag hoppats på,, vet att hojjen ska bli skrot men inte vilken ersättning jag ska få :confused: har inte hört ett dugg ännu.
handleden blev befriad från stålställningen idag,,och det känns inte så bra som jag hoppats på faktiskt,, stelt som F-N o värker när jag försöker röra på leden,, men det kanske ska vara så ??? jag vill ju åka hoj igen så fort som möjligt förstås,, har man en sådan underbar hoj som vi har så vet vi ju alla att vi vill åka,,,,,,,.
mitt mål för närvarande är att kunna försöka o köra lite försiktigt om ca:3 veckor.

Ha det gott o kör som vanligt,,,,,,,, // köping

Fan så surt!! men det kommer nog ordna sig,du måste ringa och tjata på dom.säg som det är at du vill ut och åka igen!! borde inte ta så lång tid.Om handen har varit fixerad vid en längre tid så ska det kännas stelt.

///Mackan
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
flugan skrev:
Funderar oxå på Kinnekulle, vad är det för bullergräns där?
95 dB förbikörning som på de flesta ställena. Motsvarar ungefär 103 dB statisk mätning. Klarar du besiktning så brukar det vara okej.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top