Aprilia-tråden.

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Hej på er!

Skulle vilja ha ett tips. Tyvärr har jag kommit åt en svart dekal med avfettning :huvet och ljusa fina rinnmärken har uppstått. Har provat ta bort det med OK's lackrengöring med dåligt resultat. Är det någon som varit med om något liknande och som kan tipsa om hur man ska få bort märkena?

Sen kan jag också meddela att Millen ska få lite ny färg och nya dekaler nästa vecka:banana . Blir inte som original utan förhoppningsvis bättre :gnissla . Före- och efterbilder kommer så småningom :tummenupp
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
En ruskigt billig Mille R 00:a på bike.se nu. 65 loppor!! Trigger, bara att slå till och bli en i familjen igen! :tummenupp
 

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Aprilia RSV mille -02
Angående tidigare diskussion om Chip vs. Powercommander och om någon firma tar fram custom chip för just din hoj så är svaren här:

MC Hospitalet i Danmark verkar MYCKET seriösa som trimmare. De har bl.a. utvecklat en hel del egen programvara för att ta fram mappar till chip och PC, och en programvara, Dynofront, för att jämföra olika bänkningar mot varandra, även mellan olika hojar.
Kicka på TUNING i menyn till vänster för många bra utläggningar eller...
En beskrivning av PowerCommander : http://www.mc-hospitalet.dk/Powercommander/Powercommander.htm
En beskrivning av hur egna special-chip tas fram : http://www.mc-hospitalet.dk/chips/chips_tuning.htm
Skillnaden mellan en riktig bromsbänk (t.ex. Factory EC997a) och en accelerometer (t.ex. Dynojet): http://www.mc-hospitalet.dk/Rullefelt/rullefelt.htm

Läs även denna sida på factorypro.com om skillnaden mellan chip och PC, där bl.a. sägs:
FactoryPro skrev:
When power is measured on a proper load dyno, results have always showed 2-4 hp and/or has improved top speed over Arrow, Renegade AP+10, RSC Ti, or Power Commander. Power commanders on Aprilia's are kind of lame - partially the result of "tuning to an "A/F Ratio" scheme
Vad nu A/F ratio scheme är för något?
Edit: Air / Fuel förhållande måste det vara!
 
Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Tja.. boys har nu satt på mitt renegde airkit och nu har jag fått ett litet problem..jag har problem med att jag sugs fast i tanken av allt sug från motorn :tungan . Allvarligt talat fan vad den brölar nu :yoparty :yoparty värkar funka bra..tyvär känns det nu som jag behöver en styr dämpare..den har en tendens att bli ostadig när det kommer gupp i hård acc(styr flader). Vridet och kraften vid 3.5k-6k vart mycket bättre tyvär så känns det lite slö på slutet,troligen eftersom kruvan har blivit jämnare.

Någon som kör med renegde+2 chip?och kör ni med kabeln sluten eller inte sluten?

Sen om ni vet någon bra sida med styr dämpare till millen?


Testade med kablen sluten nu och tyckte det funkade perfekt...råkade oturligt locka ut en civil snut-mc på kuppen också.. men det gick bra som tur var :), körde ganska fort innan jag saktade ner till 70 på en 70 sträcka och då stog han och lur passade vid en mack...(flera av mina kompisar har åkt ditt av honom så jag mistänkte att det var han). Han såg mig och följde efter mig några km på 90 väg till han lesnade :)(Han var nog ute för att rejsa, men jag kände inte för det så han fick åka snigel tempo efter mig en bit istället), och helt plötsligt så var han bort :), då åkte jag en bit till och stande ingen hoj kom, han såg väll någon annan att följa efter.

Om ni någon gång ska till norge via åre.. Så håller han oftast hus mellan järpen och åre (ibland östersund också), denna gången så stog han vid macken i undersåker. Hojen är en mörk blå bmw(kan ej reg nr än tyvär). Sen så far det runt en polis mc här också men den syns mycket bättre.
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Hörru Micke, den va riktigt go den dära nya moppen du har köpt! :tummenupp
Nån som e intresserad av att åka till TUllinge på Söndag? :yoparty
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
J-Bone skrev:
Hörru Micke, den va riktigt go den dära nya moppen du har köpt! :tummenupp
Nån som e intresserad av att åka till TUllinge på Söndag? :yoparty

AA! fan va najs den va lilla moppen.. :hihi

Tullinge? vilken tid?

bild på mickes nya Leende! (lite dålig kvallitutta men va fan!)
 

Bifogat

  • Bild(6).jpg
    Bild(6).jpg
    58.3 KB · Visningar: 76
  • Bild(5).jpg
    Bild(5).jpg
    54.9 KB · Visningar: 71
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
KaZ skrev:
AA! fan va najs den va lilla moppen.. :hihi

Tullinge? vilken tid?

bild på mickes nya Leende! (lite dålig kvallitutta men va fan!)

En såndära Aprilia 100.0 vare! fan 100cc... öööörn!

vid 9-10 rycket på söndag. :tummenupp
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Jag säger detsamma, krya på dig. Hoppas operationen går bra imorgon och att Titanet e rent !!!

(Inte Kaz som lyckats själv, utan han blev påkörd av annan hoj...dock under mycket olyckliga förhållanden. Brutet ben, och förstörd säsong, annars ok.)
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Det där låter ju inte bra,,, lagom när jag ska börja ge mig in i matcken igen efter 7 veckor så hamnar nästa på avbytarbänken,,, vad hände ?

Krya på dig,,,,,, // Jocke i köping

Triggerhappy skrev:
Jag säger detsamma, krya på dig. Hoppas operationen går bra imorgon och att Titanet e rent !!!

(Inte Kaz som lyckats själv, utan han blev påkörd av annan hoj...dock under mycket olyckliga förhållanden. Brutet ben, och förstörd säsong, annars ok.)
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
jocke i köping skrev:
Det där låter ju inte bra,,, lagom när jag ska börja ge mig in i matcken igen efter 7 veckor så hamnar nästa på avbytarbänken,,, vad hände ?

Krya på dig,,,,,, // Jocke i köping

Fick reda på det nu för en timme sen då Johan ringde mig från Huddinge Sjukhus. Han ligger med öppet benbrott och ska opereras snart och är pumpad med morfin. Hoppas att allt går bra.

Trots detta lyckades han förklara rätt väl vad som hänt. Han får väl själv berätta detaljer sen om han vill. Han har i alla fall blivit påkörd av en 125:a som fick en lowsider när han stått stilla vid vägen och pratat med några.

Jag tänker åka dit på besök när det är möjligt. Några härifrån som hänger på?
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Aj Fasen !
tyvärr så e det ett bröllop idag som kommer lite ivägen för att jag skulle kunna komma över,sedan så har jag ingen hoj heller ännu,, den hade inte kommit igår,står på en tradare någonstans o bara väntar på mig som ägare
men det går kanske bra med att skicka en hälsning,,,,,,

Kör som vanligt // Jocke i köping.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top