Aprilia-tråden.

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Igår skulle jag ut till morsan o byta från cuts till sadel då :tuttar ville följa med på en liten tur...

När jag kommer fram ser jag till min fasa att cutsen inte sitter kvar!! :huvet '

Jag har alltså förmodligen inte kollat så den satt ordentligt :kocko

FAAAN.... jag sätter på sadeln o beger mig tillbaka samma väg... åker några extra varv i alla rondeller o till sut hittar jag den på en bro där jag förmodligen höll 150 - 170....

Den e inte vacker nu... :( full med repor men inte trasig...

Vad tror ni en ny kostar?? Kan man få den färdiglackad med dekal o allt om man beställer??? Kan det bli billligare att lacka om o köpa dekal själv??


fanfanfanfanfanfanfanfanfan :död :4skrika
 

Mr P

Guest
mikcar skrev:
Det är inte klart och avskrivet än för deras del.

Tack för alla svar, verkar som det inte klotas så många aprilia hojar....beror det på att alla som kör Aprilia är duktiga förare :va
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Det klotas ju hur många som helst. Iallafall här i tokholm. Men det är inte vurpor som gör att hojen hamnar på skroten (förutom micke då :7peta ;) )utan lite lindrigare avåkningar...
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Mr P skrev:
Tack för alla svar, verkar som det inte klotas så många aprilia hojar....beror det på att alla som kör Aprilia är duktiga förare :va

Precis så är det! :rolleyes:
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
J-Bone skrev:
Det klotas ju hur många som helst. Iallafall här i tokholm. Men det är inte vurpor som gör att hojen hamnar på skroten (förutom micke då :7peta ;) )utan lite lindrigare avåkningar...

Hörrdu J-Bling nu ska vi va snälla! :arsele :4skrika
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
DaLorD skrev:
Igår skulle jag ut till morsan o byta från cuts till sadel då :tuttar ville följa med på en liten tur...

När jag kommer fram ser jag till min fasa att cutsen inte sitter kvar!! :huvet '

Jag har alltså förmodligen inte kollat så den satt ordentligt :kocko

FAAAN.... jag sätter på sadeln o beger mig tillbaka samma väg... åker några extra varv i alla rondeller o till sut hittar jag den på en bro där jag förmodligen höll 150 - 170....

Den e inte vacker nu... :( full med repor men inte trasig...

Vad tror ni en ny kostar?? Kan man få den färdiglackad med dekal o allt om man beställer??? Kan det bli billligare att lacka om o köpa dekal själv??


fanfanfanfanfanfanfanfanfan :död :4skrika

Vicken jäkla osis!

Kan inte kosta mycket att fixa till den där. Blir säkert som ny för ett par hundringar!
 

Peppo

Medlem i M.I.L.F. Riders
Gick med
25 May 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprila SL 1000 Falco
HjÄlp !!

Min Aprilia Falco 00 startar inte!!!

Är det någon som haft problem med att start mekanismen slår ifrån så fort det blir motstånd ,när tändstiften sitter i så vill mekanismen bara försöka tills den knappt har tänt en gång. Men när stiften är ur så går den som vanligt.

Det verkar som mekanismen inte orkar hålla tills kolvarna har gått hela varvet eller nått.

Och då o då smäller det som F-N helt oregelbundet.

Har haft borta kåpan å tittat å snurrat men det känns som allt e ok förutom 3st skruvar innanför generatorn som satt löst och hade fått stryk på gängorna..Dessa är utbytta och dragna men ingen skillnad.

Startmotorn går fint gällefall...

JAG vore evigt tacksam om någon kunde ha nått svar eller tips på detta MVH Peter
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Peppo skrev:
Min Aprilia Falco 00 startar inte!!!

Är det någon som haft problem med att start mekanismen slår ifrån så fort det blir motstånd ,när tändstiften sitter i så vill mekanismen bara försöka tills den knappt har tänt en gång. Men när stiften är ur så går den som vanligt.

Det verkar som mekanismen inte orkar hålla tills kolvarna har gått hela varvet eller nått.

Och då o då smäller det som F-N helt oregelbundet.

Har haft borta kåpan å tittat å snurrat men det känns som allt e ok förutom 3st skruvar innanför generatorn som satt löst och hade fått stryk på gängorna..Dessa är utbytta och dragna men ingen skillnad.

Startmotorn går fint gällefall...

JAG vore evigt tacksam om någon kunde ha nått svar eller tips på detta MVH Peter

Är batteriet friskt? I värsta fall kan det vara startmotorkopplingen "Sprag clutch"
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
jaha... :tummenner

verkar som min lilla millan gjort sin sista tur på krokiga å sköna vägar...

De började besiktningen på den nu och smällen bak har gjort henne lite kortare än hon skall vara. Mao. skadad ordentligt i ramen. Och lägger man till bakfälg, toppkåpa, luftkanal, mm. så ja... ni hajjar själva.. :brinnerup

Det va det lilla tråkiga, inte så lite heller iofs med tanke på det LILLA jobb jag lagt ned på henne... V.I.F sötnos... buhu...

SÅ ni hajjar att det framöver.. inom kort...ev. kommer finnas en del små detaljer till salu... :D

Tex:

Leo Vince titanium Helsystem, nytt!
PC III
Renegade Airkit
R & G KraschPuckar
Racing Techniques, rear swing arm protectors

kanske. Galfer Full floating Wave Front discs
kanske. Galfer Solid Wave rear disc

sen har jag juh lite andra saker som, ja... typ
alla dekaler till en svart RSVR -00
nya lager till bakfälg.
org. kåpglas.

så.. om det e nån som vill shoppa så håll ögonen öppna! :hihi

FÖR LILLA JAG E INTE SÅ DEPPAD SOM JAG LÅTER!!!!
hehe, har i pricip redan köpt ny hoj!!! :banana :yoparty

stay tuned

/KaZ
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Attans någon som har något tips om bakdämparen värkar läcka olja :( hur man åtgärdar det biligast. En till sak vad ska göras på 1500mils servicen?

KaZ du har pm(snart :))
 

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
mikcar skrev:
Länk till banan:
http://www.arc.nu/

Vet inte hur mycket det kan kosta men tippar på 200-300 kronor i entré.

Det är 40 mil från Sthlm till Anderstorp och det blir rätt långt att åka fram och tillbaka samma dag. Funderar att åka på lördagen istället och cruisa ned och slippa åka motorväg hela vägen. Har hittat ett övernattningsställe. Ett vandrarhem med frukost. Kostar 250:- p.p.

http://www.herrestadvandrarhem.se/

Skriv i efter ditt alias om du är intresserad av att hänga med på lördagen istället.
Följande är iaf. intresserade. Klipp och klistra så det blir en lista.

1) Mikcar (Lördag)
2) J-Bone
3) Twinner
4) SENSEI
5) Don Tomaso (Lördag)

Man är ju ledig den helgen så jag är på. O from nu ska solen skina till 1 november därmed basta! :Bugar Ska ner till Västervik imorgon o mc-dagarna där först me lite polare.. fler Aprilior som ska dit?
 
Last edited:

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Lam-Kaka skrev:
Attans någon som har något tips om bakdämparen värkar läcka olja :( hur man åtgärdar det biligast. En till sak vad ska göras på 1500mils servicen?

KaZ du har pm(snart :))

Du får byta den.

EDIT: Fifan vad dyr den var. Det är nog värt ett par försök att åtgärda på annat sätt.
 
Last edited:

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
KaZ skrev:
SÅ ni hajjar att det framöver.. inom kort...ev. kommer finnas en del små detaljer till salu... :D

Tex:

Leo Vince titanium Helsystem, nytt!
PC III
Renegade Airkit
R & G KraschPuckar
Racing Techniques, rear swing arm protectors

kanske. Galfer Full floating Wave Front discs
kanske. Galfer Solid Wave rear disc

sen har jag juh lite andra saker som, ja... typ
alla dekaler till en svart RSVR -00
nya lager till bakfälg.
org. kåpglas.

/KaZ

för att förtydliga... jag kommer inte kunna sälja några delar på hojen som satt på som orginal från början. Bara saker som jag själv moddat dit. Och sen beror allt på vilken deal jag gör med f-bolaget, dvs vilka saker som följer med hojjen eller ej. Men som jag tror så blir det enligt ovan... med som ni ser ett KANSKE gällande bromsskivor.

hehe... tror jag ska åka å kika lite på min nya lilla godbit i morgon.. :yoparty

KaZ
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top