Buster skrev:Är intresserad men avvaktar lite med listan. Transport är trist. I så fall åker jag hellre dagen innan på roliga vägar eller bil om det är samma dag.
bil!! samma dag!!! yeeeeeeeeeeeeeeeeeees!
Buster skrev:Är intresserad men avvaktar lite med listan. Transport är trist. I så fall åker jag hellre dagen innan på roliga vägar eller bil om det är samma dag.
Annars är det väl bara att åka efter med bil?KaZ skrev:bil!! samma dag!!! yeeeeeeeeeeeeeeeeeees!
twinner skrev:Slanga O slanga vet jag inte, men det funkar fint att koppla upp den på 1:an och 2:an,se til hatt varva på ordentligt bara (dock inte på 1:an
Semester har man haft 3 veckor snart...bara tills januari kvar då
DaLorD skrev:Beskriv gärna hela förloppet.....
Jag är inte säker men jag tror jag fått nåra ofrivilliga... typ står vid rött i vänstersväng... blir grönt.. lägger i 1:an.. ökar hastigheten.. när jag kommer ut på rakan går rullen i bötten o då har det några ggr känts som den lyfter lite....LITE... men en mini wobbel som resultat...
semester till januari... hmm.. jaja ha det gött på banan i snön då!! (avundsjuk)
twinner skrev:Jo,jag är ju så långt ifrån slangdemon som man kan komma men ett tips är ju att hitta en lång uppförsbacke att öva i..Kör på 2:an, varva den skapligt och snärta till på kopplingenoch vips så är du uppe och wheelar.Testa även på raksträcka,generellt sett så räcker det med att vrida skapligt på rullen när du kör på 1:an. Jag får upp min på bara gasen på 2:an när jag inte har så mycket soppa i dvs Testa att rusa upp i ca:35kmh och vrid sen fullt på 1:an
KaZ skrev:men vad sysslar ni med???
asså... wheela med millen e juh simpelt... dvs att få upp den.
på 1:an = gasa och upp går den
på 2:an = gasa och upp går den
på 3:an = gasa upp till runt 6-7000 varv å slå av gas å snabbt på igen så går den upp....
man behöver aldrig använda kopplingen!
sen twinner... jag har liiiiiite svårt att köra bil med ett stelgipsat högerben! dummer!
Mr P skrev:Är det någon på tråden som har en Sprag clutch och Sprag clutch housing liggandes och skräpa. Min har gått åt pipsvängen.... . Alla tips på beggade/nya delar tages emot med stor tacksamhet.. ....ser min hojsesong försvinna......
flugan skrev:Jag ligger över tanken för att slippa slanga men jag kan inte dra full gas på ettan å tvåan ändå, fördå blir den så lätt om framhjulet.
EDIT: Om du tog kort för en månad sedan och inte har ngn annan bågeerfarenhet så är det självklart att du inte ska mer än ett gummi i backen. "At all times"
Var rädd om min hoj din göktwinner skrev:Skall allvarligt testa växlarna imorrn och se vart det reser sig
Kanske tillochmed skiter på mig?
Triggerhappy skrev:Var rädd om min hoj din gök
KaZ skrev:men vad sysslar ni med???
asså... wheela med millen e juh simpelt... dvs att få upp den.
på 1:an = gasa och upp går den
på 2:an = gasa och upp går den
på 3:an = gasa upp till runt 6-7000 varv å slå av gas å snabbt på igen så går den upp....
man behöver aldrig använda kopplingen!
sen twinner... jag har liiiiiite svårt att köra bil med ett stelgipsat högerben! dummer!
flugan skrev:Hade frihjulshuset knasat oxå? Hade insexarna som håller huset släppt?
Lam-Kaka skrev:Vilken drevning?
Mr P skrev:Noope, frihjulshuset är intakt...
Mr P skrev:Noope, frihjulshuset är intakt...
KaZ skrev:men ... fråga AVA var de gjorde av mikcars klotade mille!?!
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|