Aprilia-tråden.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
köpa hoj

är det en R modell eller en "vanlig" en R modell kan kanske betinga de värdet om den e fin fin o milen stämmer,
på 02 modellen finns det väl inga svagheter heller så om du får provköra den i några mil o du tycker att den verkar vettig i körställning så e det väl bara o slå till,,men visst ska du pruta lite,, om inte annat för att det hör till.

lycka till
// Köping


Pelleni skrev:
Har lite frågor om en Mille -02, vore hygglo om nån orkade svara!
Funderar på att byta min (svårsålda) 600 fs mot en 600 mil gammal sådan. Har dock aldrig kört någon och tänkte ta reda på lite innan jag kör de 10 milen för att kika på den. 1. Ryms jag (195 cm i strumplästen) på den, eller är de av R6 storlek? Och 2. Hur svårsålda är de? Är 85 000 sjukt dyrt om den är fräsch? Kanske dumma frågor, men jag vill inte byta till mig något jag varken kan använda eller sälja...

Stort TACK! på förhand! // Pelleni

Krya på dig KaZ!
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
RSVR -02 som gått 600 mil för 85.000 tycker jag absolut är ett rimligt pris om det inte är några skavanker. Får du dessutom med slipon så tycker jag t.o.m det är ett riktigt bra pris!
Millen är ju en hoj som långväxta passar bra på. Den är rätt så hög och definitivt större än en R6:a. Jag är själv 189 cm och satt väldigt bra på min 00:a. Men de Millar som jag provsuttit 01-03 har passat sämre faktiskt (ny utformning av tanken) och jag tyckte det berodde på att benen inte riktigt passade in i skålningen av tankens sidor.
Men, jag tycker du definitivt ska provköra hojen och bilda dig en egen uppfattning! Den har inte mest effekt av sporthojar men den har det absolut vassaste chassit. Och de grejerna som sitter på RSV-R:en extra är bara dom värda 50-60.000 (Om du inte visste det, Öhlins överallt, O.Z. lättare alu.fälgar + massa kolfiber). RSVR-en på bana käkar radfyror till frukost (i alla fall i kurvorna)! :tungan
02:an har inga kända fel. Ta reda på om det är en importhoj (ska stå i regbeviset)...

Lycka till!
/Micke
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Grattis:tummenupp hoppas du inte tänker sälja hosken sen med tanke på hur mycket stash du lagt på bettan:) Supernica är dom..

Nu kanske du kan komma upp jämnsides med en prilla? fast så mycket medvind finns det inte. :7peta
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
twinner skrev:
Grattis:tummenupp hoppas du inte tänker sälja hosken sen med tanke på hur mycket stash du lagt på bettan:) Supernica är dom..

Nu kanske du kan komma upp jämnsides med en prilla? fast så mycket medvind finns det inte. :7peta

Nänä, säljer aldrig... varför sälja när man har exakt vad man vill ha? :7peta

Jämsides? lol... grabbarna här får ju trimma för att komma upp i samma siffror som TL'en ;)
Eller så köper de 04'or har jag sett... :hihi
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
J-Bone skrev:
Nänä, säljer aldrig... varför sälja när man har exakt vad man vill ha? :7peta

Jämsides? lol... grabbarna här får ju trimma för att komma upp i samma siffror som TL'en ;)
Eller så köper de 04'or har jag sett... :hihi

Jocke, har du stoppat fingrarna i syltburken nu igen.... :lol
Du är väl uppe i en Factory snart va...? :rolleyes:

Skitsnygga fälgar! Magnesiumfälgar eller...? Borde kunna börja gå å svänga med denna där nu då... du vet som man gör med Apriliahojarna
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
mikcar skrev:
Jocke, har du stoppat fingrarna i syltburken nu igen.... :lol
Du är väl uppe i en Factory snart va...? :rolleyes:

Skitsnygga fälgar! Magnesiumfälgar eller...? Borde kunna börja gå å svänga med denna där nu då... du vet som man gör med Apriliahojarna

ehh... svänga??? vaddå? :va

jorå... den svänger väl hyfsat som det e och det lär ju inte bli sämre nu ;)
nu ska vi bara jobba bort SBS'et också... :hihi
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Jag har tänkt lite fram och tillbaka på vad jag ska göra med millen,kanske behålla den och pynta av på lånet så att amort blr superlåg och sedan fetingstyla/trimma den,eller sälja och köpa 04 eller 05 och fylla på lånet ytterligare..Jag tycker ju om den modellen jag har och om jag lär mig köra ordentligt så behöver man ju inte ligga sist på bandagar mm.Jag har ju satt mig lite i knipa då jag tjackade en åretRUNT försäkring och kommer således att betala 1800 under hela vintern om inte ägarbyte sker(därav funderingarna på att sälja),ska jag skriva över den på nån annan och fetamortera under vintern istället och i vår sätta mina planer i verket?Kan man säga upp en sån försäkring?Kanske skall sälja av den för 85 eller nåt sånt och betala restE av lånet.Vill pulverlacka ramen,sätta på kolfiberkåpor,nya lysen,lacka fälgar,trimma,dubbla kolfiber akkror,ny dekalsats mm.

Hmmm...mycket att tänka på.
 

Buster

Speedking
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600rr, cbr1000rr, RSVR
twinner skrev:
Jag har ju satt mig lite i knipa då jag tjackade en åretRUNT försäkring och kommer således att betala 1800 under hela vintern om inte ägarbyte sker(därav funderingarna på att sälja),ska jag skriva över den på nån annan

Ja, skriv över den på mig bara. Men då ska den stå i mitt garage och nycklarna ska vara där också.

Gör det nu på en gång så blir det billigast för dig. Jag lovar att ta hand om den. Ska lära den allt jag kan.
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
twinner skrev:
.Jag har ju satt mig lite i knipa då jag tjackade en åretRUNT försäkring och kommer således att betala 1800 under hela vintern om inte ägarbyte sker(därav funderingarna på att sälja),ska jag skriva över den på nån annan och fetamortera under vintern istället och i vår sätta mina planer i verket?Kan man säga upp en sån försäkring?


Brukar funka att helt enkelt sluta betala. Vad som händer är att f-bolaget annulerar försäkringen. Dom orkar inte tjafsa om sånt fast dom eg. borde.
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
twinner skrev:
Jag har tänkt lite fram och tillbaka på vad jag ska göra med millen,kanske behålla den och pynta av på lånet så att amort blr superlåg och sedan fetingstyla/trimma den,eller sälja och köpa 04 eller 05 och fylla på lånet ytterligare..Jag tycker ju om den modellen jag har och om jag lär mig köra ordentligt så behöver man ju inte ligga sist på bandagar mm.Jag har ju satt mig lite i knipa då jag tjackade en åretRUNT försäkring och kommer således att betala 1800 under hela vintern om inte ägarbyte sker(därav funderingarna på att sälja),ska jag skriva över den på nån annan och fetamortera under vintern istället och i vår sätta mina planer i verket?Kan man säga upp en sån försäkring?Kanske skall sälja av den för 85 eller nåt sånt och betala restE av lånet.Vill pulverlacka ramen,sätta på kolfiberkåpor,nya lysen,lacka fälgar,trimma,dubbla kolfiber akkror,ny dekalsats mm.

Hmmm...mycket att tänka på.




Vilket F-bolag har du???

Det finns nämligen några olika varianter... På Folksam och IF är det så om man tar en "året runt försäkring" så får du en summa som du antingen kan betala på en gång eller dela upp på 12 månader men hur som helst ska hela summan in... På TH kan du ställa av hojen även om du har en Hel/Hel försäkring men bara en eller kanske två gånger om året om man tjatar lite och verkligen kan visa att man t.ex. ska vara borta över sommaren eller nåt.. annasr får du bara ställa av den för vintern... OBS på TH lägger de av denna anledning den stora delen av års summan på sommaren (maj - sep) som jag har hel/hel 14400:-/år men pröjsar 1900:-/mån (maj - sep) sen kostar bara deras garage försäkring 36:-/mån på vintern




Jag måste ju medge att det känns tungt att pröjsa 1900:-/mån i t.ex. denna månad när den ändå stått i garaget nästan varje dag i en månad pga detta JÄVLA VÄDER
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Kevorkian skrev:
Brukar funka att helt enkelt sluta betala. Vad som händer är att f-bolaget annulerar försäkringen. Dom orkar inte tjafsa om sånt fast dom eg. borde.


Men då kommer dom bli lite griniga kanske,får väl aldrig försäkra där igen då:),är lite emot att strunta i räkningar :)
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Buster skrev:
Ja, skriv över den på mig bara. Men då ska den stå i mitt garage och nycklarna ska vara där också.

Gör det nu på en gång så blir det billigast för dig. Jag lovar att ta hand om den. Ska lära den allt jag kan.


Skicka iväg topparna,bänka mm? :tummenupp :banana
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
DaLorD skrev:
Vilket F-bolag har du???


Jag måste ju medge att det känns tungt att pröjsa 1900:-/mån i t.ex. denna månad när den ändå stått i garaget nästan varje dag i en månad pga detta JÄVLA VÄDER


Folksam :död

Jag har lyckats köra ca:240 mil än så länge:(
FÖRBANNADE VÄDER.
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
twinner skrev:
Folksam :död

Jag har lyckats köra ca:240 mil än så länge:(
FÖRBANNADE VÄDER.


Javisst e re surt... jag har tillochmed avbrutit min semester o gått tillbaka till jobbet :mad: bara för att kunna skjuta upp semestern något..

HOPPAS PÅ BÄTTRE VÄDER I SLUTET PÅ AUGUSTI :Bugar :Bugar
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top