Aprilia-tråden.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
twinner skrev:
Händer här då?

Inte mycke... vilket glädjer mig! Då detta förmodligen beror på att ni alla utnyttjar det härliga vädret till att åka hoj! :tummenupp

Själv fick jag idag ett nytt gips... en lättare version av samma gips jag fick förra måndagen. Så lite nöjdare är jag, dock trött på detta i allmänhet!

Annars så väntar jag bara på att Anders på TH skall ringa så vi får göra klart med inlösen på min lilla millan. Vore bra om det blev klart ganska snart så jag kan lägga in en beställning på min nya "millan".
Har i stort sätt bestämt mig, det blir en 04:a Factory. (Svart). Kommer direkt slänga på Akra slippisar! :tummenupp

Sen lär det väl bli att plugga in lite på denna nya hoj så jag vet vilka mods jag skall göra i vinter! 1 sak är redan klart iaf... röda fälgar, det får bli mitt lilla signum gällande Mille-hojar... :D

Annars då?

KaZ
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Inte mycket,sitter och tänker/drömmer om en mille.Visste väl att det var en mille du suktade efter:tummenupp
Ska du verkligen slå till på en ny hoj direkt?..bättre att vänta för bästa pris på 04 ju:)du hinner väl ändå inte köra mer i år?
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
twinner skrev:
Inte mycket,sitter och tänker/drömmer om en mille.Visste väl att det var en mille du suktade efter:tummenupp
Ska du verkligen slå till på en ny hoj direkt?..bättre att vänta för bästa pris på 04 ju:)du hinner väl ändå inte köra mer i år?

:fatta! klart jag ska köra hoj i år!!!
eru galen... tror du att jag går igenom detta för att sen ta det lungt å vänta ända till nästa sommar innan jag kör hoj igen? :4skrika :D

hehe, sen måste jag juh ha nåt att modda på i vinter... annars blir jag juh galen. Får jag inte skruva blir jag lam...
Dessutomo får jag ett gopris! :hihi

KaZ
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Kan nämna att Renegade gjort ett nytt Airkit till nya Millen...ser väldans seriöst ut. Kolla renegades sida under prislistor/ Aprilia så finns bilder mm...
Verkar som även den nya drar nytta av airkit :)
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Triggerhappy skrev:
KaZ: Jälla lyxlirare !!!! :tummenupp

höhö!! :D

ska du säga som numer åker omkring i ett nytt å fint rejsställ! :D :tummenupp
Har du förexten använt det någe mer?
Hur känns knäna?

tjing!

Airkit! renegade!

yup det har jag koll på! =) :tummenupp
men det finns en jekla massa andra luftmods till just 04:an..
Har läst en del om just den hojen nu. Ska läsa lite mer för att se hur man eg. gör det där bäst...
Men som vanligt lär det väl bli en massa godis som skall på innan den släpps ut på grönbete nästa sommar...
fast först och främst skall den inhandlas...

ANDERS!!! ring NU!! :4skrika
 
Last edited:

Roggocop

Du får vad du ger....
Gick med
27 May 2003
Ort
Uppsala/Almunge
Hoj
Suzuki GSXR1000-09, Suzuki GSX1100EF-84, Suzuki GSR750-13
Vilket chip?

Hallå i burken. Jag har blivit lycklig ägare till en mille, och har lyckats ta mig genom trådens alla inlägg. :huvet
Min hoj har ett acra slipon och orginal luftburk, efter vad jag läst så har jag beställt ett renegade airkit och en pcIII.
Till saken: när jag senare bänkar vilket chip ska sitta i? Ska kabeln vara klippt eller ej?

Tacksam för svar, Roger.

PS: den är jättefin..... :banana
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Roggocop skrev:
Hallå i burken. Jag har blivit lycklig ägare till en mille, och har lyckats ta mig genom trådens alla inlägg. :huvet
Min hoj har ett acra slipon och orginal luftburk, efter vad jag läst så har jag beställt ett renegade airkit och en pcIII.
Till saken: när jag senare bänkar vilket chip ska sitta i? Ska kabeln vara klippt eller ej?

Tacksam för svar, Roger.

PS: den är jättefin..... :banana

Om du tänkt få en egen map gjord på bänk så spelar chipet ingen roll då PCIII ans kommandon rider "ovanpå" chippet. Däremot är det inte bra att byta chippet efter din personliga map är gjord.

Om du tänkt använda nån av de färdiga mapparna så skall du nog utgå ifrån orginal chipet med klippt kabel.
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Roggocop skrev:
Hallå i burken. Jag har blivit lycklig ägare till en mille, och har lyckats ta mig genom trådens alla inlägg. :huvet
Min hoj har ett acra slipon och orginal luftburk, efter vad jag läst så har jag beställt ett renegade airkit och en pcIII.
Till saken: när jag senare bänkar vilket chip ska sitta i? Ska kabeln vara klippt eller ej?

Tacksam för svar, Roger.

PS: den är jättefin..... :banana

tjena tjena... undrar först hur lång tid det tog att läsa igenom allt? :tummenupp husket bra jobbet! :D

först, var beställde du PCIII:an? (Jag har juh en som e till salu, bara det blir klart med inlösen) :7peta

Man kan säga att du beställt rätt saker! =)
Gällande Chip och kabel. Om nu kabeln är klippt eller inte spelar ingen roll när du sen sätter i PCIII:an. Det spelar heller ingen roll vilket chip du har i.
PCIII gör så helt enkelt att den utgår ifrån det chip som sitter i och ändrar det till det optimala utefter vilka komponenter du har på hojen. Dvs slipon, och airkit. Hojen får andra egenskaper då du nu ger den möjlighet att andas ord. Du kommer att få ett mäktigt botten och mellanreg. medans toppen kommer att vara normal kan man säga.
När du bänkar hojen och mappar PCIII:an så ställs allt in för just din hoj.
Men! om du sen ändrar på förutsättningarna på något vis.. dvs om du tex. slänger på ett helsysse... så bör du mappa om PC'n igen.

Lycka till!
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Triggerhappy skrev:
Om du tänkt få en egen map gjord på bänk så spelar chipet ingen roll då PCIII ans kommandon rider "ovanpå" chippet. Däremot är det inte bra att byta chippet efter din personliga map är gjord.

Om du tänkt använda nån av de färdiga mapparna så skall du nog utgå ifrån orginal chipet med klippt kabel.

det va fan va du va på hugget då! :7peta :hihi

:banana
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Alltid på hugget,
Jo stället fick några liter svett ingnott i sig igår när jag å Icko var på Rörken och slet lite puckar....jobbigt det där.

Fortfarande totalt blodstopp i knäna villket gör växlingarna exktra spännande.
Lite knepigare att spjärna ut knäna också...så nu måste jag nästan luta hojen för att få ner knäna.

Är dessutom filmad en sekvens mot slutet på Rörken filmen som ligger ute här på nån tråd-----GNISTER :yoparty
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
klart du ska skaffa en 04:a den e ju så ruggigt läcker att både köra o titta på,, jag är ju som bekant inne på min nr 2 redan men vill nog påstå att det röda är mera uppseendeväckande än den svarta,, saker o ting syns bättre liksom,, svart döljer alla vackra linjer tycker jag,, men som sagt jag har en svart nu så jag kanske vänjer min vid det åxå,,
har du kollat på Af1 racing ? där fins det tips o trix i mängder på vad du kan göra för att få den o gå bättre,,,,

mvh: Jocke i köping

KaZ skrev:
:fatta! klart jag ska köra hoj i år!!!
eru galen... tror du att jag går igenom detta för att sen ta det lungt å vänta ända till nästa sommar innan jag kör hoj igen? :4skrika :D

hehe, sen måste jag juh ha nåt att modda på i vinter... annars blir jag juh galen. Får jag inte skruva blir jag lam...
Dessutomo får jag ett gopris! :hihi

KaZ
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
KaZ skrev:
:fatta! klart jag ska köra hoj i år!!!
eru galen... tror du att jag går igenom detta för att sen ta det lungt å vänta ända till nästa sommar innan jag kör hoj igen? :4skrika :D

hehe, sen måste jag juh ha nåt att modda på i vinter... annars blir jag juh galen. Får jag inte skruva blir jag lam...
Dessutomo får jag ett gopris! :hihi

KaZ

Jamen! inte fan visste jag att din kropp läker så bra.Grattis til ett förmodligen bra val:)
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Triggerhappy skrev:
Kan nämna att Renegade gjort ett nytt Airkit till nya Millen...ser väldans seriöst ut. Kolla renegades sida under prislistor/ Aprilia så finns bilder mm...
Verkar som även den nya drar nytta av airkit :)

Ser du att nu har dom Piper X loggan på filtret.... :) Ska ner i garaget och kolla på en lösning idag.
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Hade tänkt göra som till 04:an. Köpte alu igår, men om den ska vinklas ner och böjas så kanske det är bättre och lättare att gjuta i kolfiber/gasfiber.... (synd man inte har annat än glasfiber hemma då)
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Dåså!

:banana trallallallala :banana

:yoparty

Då va allt klart då!

Gamla Millan har gått i graven och den nya e snart på väg hem till mig, där den hör hemma! :tummenupp

Jag har mao gjort klart med TH gällande inlösen på den gamla och beställt en Svart factory av mikcar! :Bugar

hehe, nu gäller det bara att bli frisk i benet så jag kan njuta av nån dags åkning innan vintern stänger hojporten för i år!

HYFSAT NÖJD KILLE!

KaZ
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
RSV_R skrev:
Hade tänkt göra som till 04:an. Köpte alu igår, men om den ska vinklas ner och böjas så kanske det är bättre och lättare att gjuta i kolfiber/gasfiber.... (synd man inte har annat än glasfiber hemma då)

Gör en Plugg i aluminium och gjut från den sen !
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
KaZ skrev:
:banana trallallallala :banana

:yoparty

Då va allt klart då!

Gamla Millan har gått i graven och den nya e snart på väg hem till mig, där den hör hemma! :tummenupp

Jag har mao gjort klart med TH gällande inlösen på den gamla och beställt en Svart factory av mikcar! :Bugar

hehe, nu gäller det bara att bli frisk i benet så jag kan njuta av nån dags åkning innan vintern stänger hojporten för i år!

HYFSAT NÖJD KILLE!

KaZ

JAg kan köra in den åt dig så den är redo när gipset åker av- man e ju en polare :hihi

Jag e inge avundsjuk alls :död
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top