Aprilia-tråden.

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
twinner skrev:
Din fantasi kan skada dig,samt tillföra ohälsa :gnissla

Om ett par lågligg i veckan skulle ge mig en Aprilia 2005 så skulle jag genast starta förhandlingar med sambon om eventuell utlåning av min kropp är möjligt:) :banana

//Markus The Hooker!



Ähh... Jag skulle betala för att slippa..!!! :yoparty
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
DaLorD skrev:
Ähh... Jag skulle betala för att slippa..!!! :yoparty

Vi säger så här,Du har inget val:)

Du har precis skrivit kontrakt och ingår nu i mitt stall av prostiuerade män.Du kan få chansen att köpa loss dig för summan 120 000,Överväg saken noga då jag planerat att sätta dig på en färja till Tallin nästa vecka.Har du inga pengar så går en nya Prilla bra istället,det ska vara en Factory.

Ledsen att behöva säga sanningen så här på en onsdagsmorgon


:D

Tha Pimp! Aka Markus
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Godis lista att inhandla :tomten

Power Commander III USB Aprilia RSV Mille 2004 279$ 2,117.03 SEK
Throttle body 60mm 498 EUR 4,562.39 SEK
Aprilia SBK Full system £999.00 13,590.59 SEK
AirKit RSV1000 2004 €240(plus delivery €40)2,565.87 SEK



Mycket pengar blir det :7peta
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Lam-Kaka skrev:
Godis lista att inhandla :tomten

Power Commander III USB Aprilia RSV Mille 2004 279$ 2,117.03 SEK
Throttle body 60mm 498 EUR 4,562.39 SEK
Aprilia SBK Full system £999.00 13,590.59 SEK
AirKit RSV1000 2004 €240(plus delivery €40)2,565.87 SEK



Mycket pengar blir det :7peta


Hör med Twinner om du inte kan få en plats i hans stall. Där kan du nog tjäna en extra hacka :hihi
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Hej på er apriliaägare! Hade hojen (Falcon) inne på 3000-mila igår och bad dom kolla om bromsskivorna var raka eftersom det småvibrerar vid inbromsningar i höga farter. Dom hade mätt och dom var helt plana men däremot påstod han att om nitarna är slitna kan skivorna bli lite ovala...typ äggformade... Har ni andra nånsin hört nåt om det? Sitter Brembos orginalskivor på. :confused: :confused:
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
bikerwoman skrev:
Hej på er apriliaägare! Hade hojen (Falcon) inne på 3000-mila igår och bad dom kolla om bromsskivorna var raka eftersom det småvibrerar vid inbromsningar i höga farter. Dom hade mätt och dom var helt plana men däremot påstod han att om nitarna är slitna kan skivorna bli lite ovala...typ äggformade... Har ni andra nånsin hört nåt om det? Sitter Brembos orginalskivor på. :confused: :confused:



Har inte hört nåt om det men kan känna lite vibbar vid bromsning i höga farter...

Nån mer??
 

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Aprilia RSV mille -02
bikerwoman skrev:
Hej på er apriliaägare! Hade hojen (Falcon) inne på 3000-mila igår och bad dom kolla om bromsskivorna var raka eftersom det småvibrerar vid inbromsningar i höga farter. Dom hade mätt och dom var helt plana men däremot påstod han att om nitarna är slitna kan skivorna bli lite ovala...typ äggformade... Har ni andra nånsin hört nåt om det? Sitter Brembos orginalskivor på. :confused: :confused:
Jag har originalskivorna på och vid mjuka inbromsningar känns lite ryckningar, men vid kraftigare inbromsningar känns inget.

Jag läste på något apriliaforum om detta där någon fixat det hela genom att lea till bussningarna enligt följande:
1. spruta något smörjmedel (5-56 el.dyl.) på bussningarna (Inte på skivan!)
2. Trä en bult igenom en nit, på med bricka och mutter, dra åt
3. Fortsätt vrid så att niten roterar med några varv
4. Upprepa på alla nitar
5. Tvätta bort allt överflödigt smörjmedel så det inte av centrifugalkraften kastas ut på skivan. Tvätta noggrant av skivan med brake-clean.

På detta sätt ska nitarna åter låta skivan flyta något, detta ska motverka vibrationer i bromsarna. Under hela arbetet ska man vara ytterst försiktig med smörjmedlet så det inte kommer på skivan och bromsklossarna. Kanske lättare med däcket avmonterat.
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Tokas skrev:
Jag har originalskivorna på och vid mjuka inbromsningar känns lite ryckningar, men vid kraftigare inbromsningar känns inget.

Jag läste på något apriliaforum om detta där någon fixat det hela genom att lea till bussningarna enligt följande:
1. spruta något smörjmedel (5-56 el.dyl.) på bussningarna (Inte på skivan!)
2. Trä en bult igenom en nit, på med bricka och mutter, dra åt
3. Fortsätt vrid så att niten roterar med några varv
4. Upprepa på alla nitar
5. Tvätta bort allt överflödigt smörjmedel så det inte av centrifugalkraften kastas ut på skivan. Tvätta noggrant av skivan med brake-clean.

På detta sätt ska nitarna åter låta skivan flyta något, detta ska motverka vibrationer i bromsarna. Under hela arbetet ska man vara ytterst försiktig med smörjmedlet så det inte kommer på skivan och bromsklossarna. Kanske lättare med däcket avmonterat.

Bra tips! :tummenupp
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
twinner skrev:
Din fantasi kan skada dig,samt tillföra ohälsa :gnissla

Om ett par lågligg i veckan skulle ge mig en Aprilia 2005 så skulle jag genast starta förhandlingar med sambon om eventuell utlåning av min kropp är möjligt:) :banana

//Markus The Hooker!

Nu kan jag inte hålla mig längre mackan!!

PAPPA E ETT SVIN!!!!! :hihi

(internt skämt, skapades på Öland/svinträffen/2003) om ni undrar!

Mackan vet mer än väl vad som menas! *fniss*

:tummenupp
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
KaZ skrev:
Nu kan jag inte hålla mig längre mackan!!

PAPPA E ETT SVIN!!!!! :hihi

(internt skämt, skapades på Öland/svinträffen/2003) om ni undrar!

Mackan vet mer än väl vad som menas! *fniss*

:tummenupp


Jaja :fatta!

DET HETER "PAPPA ÄR ETT SVIN" :7peta
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Tokas skrev:
Jag har originalskivorna på och vid mjuka inbromsningar känns lite ryckningar, men vid kraftigare inbromsningar känns inget.

Jag läste på något apriliaforum om detta där någon fixat det hela genom att lea till bussningarna enligt följande:
1. spruta något smörjmedel (5-56 el.dyl.) på bussningarna (Inte på skivan!)
2. Trä en bult igenom en nit, på med bricka och mutter, dra åt
3. Fortsätt vrid så att niten roterar med några varv
4. Upprepa på alla nitar
5. Tvätta bort allt överflödigt smörjmedel så det inte av centrifugalkraften kastas ut på skivan. Tvätta noggrant av skivan med brake-clean.

På detta sätt ska nitarna åter låta skivan flyta något, detta ska motverka vibrationer i bromsarna. Under hela arbetet ska man vara ytterst försiktig med smörjmedlet så det inte kommer på skivan och bromsklossarna. Kanske lättare med däcket avmonterat.

:Bugar Tack Tokas, ska göra den proceduren nån gång när jag får tid... verkar ta en stund.
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
Lite tveksam till den operationen...visst det kanske gör att skivan "lossnar" lite men det gör inte skivan rund igen....om bromskivan är orund och spelet i nitarna är borta lär ju ingen smörja hjälpa i längden ???

eller ?? :va
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Triggerhappy skrev:
Lite tveksam till den operationen...visst det kanske gör att skivan "lossnar" lite men det gör inte skivan rund igen....om bromskivan är orund och spelet i nitarna är borta lär ju ingen smörja hjälpa i längden ???

eller ?? :va

Kände du av vibrationerna när Bettan var i din ägo??
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Jag kan säga att jag har samma problem vid bromsning.. trode först det var på grund av att jag råkade spränga en fågel med broms skivan men men eftersom flera har samma symtom så lär det inte ha varit därför :7peta
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Vad tycker killarna om denna då? En 04:a röv på gamla millen! Jag tycker det ser grymt ut. :tummenupp

Så om någon har en 04:a röv till vanliga skjuts millen så är det bara att hojta till! :)
 

Bifogat

  • mille+04.jpg
    mille+04.jpg
    18.3 KB · Visningar: 130
  • mille+04_1.jpg
    mille+04_1.jpg
    14.5 KB · Visningar: 119
  • mille+04_2.jpg
    mille+04_2.jpg
    23.6 KB · Visningar: 123
  • mille+04_3.jpg
    mille+04_3.jpg
    21 KB · Visningar: 141
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top