Aprilia-tråden.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
RSV_R skrev:
Vad tycker killarna om denna då? En 04:a röv på gamla millen! Jag tycker det ser grymt ut. :tummenupp

Så om någon har en 04:a röv till vanliga skjuts millen så är det bara att hojta till! :)

:kär :kär :kär :kär :kär :kär

TomTom

i bollen...
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
Ducati 996SPS
Ok Kaz! Du är lite ursäktad...men du kan ju fortfarande polera visir o kolla däcktrycket åt mig, utan ben o hoj !!! :hihi

Men angående bromsarna...var det inte samma på din gamla Mille R som på min nuvarande Äspeäss va!? Och Duccarna har jag aldrig hört att de haft pråbbs :confused:

KaZ

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
TomTom skrev:
Ok Kaz! Du är lite ursäktad...men du kan ju fortfarande polera visir o kolla däcktrycket åt mig, utan ben o hoj !!! :hihi

Men angående bromsarna...var det inte samma på din gamla Mille R som på min nuvarande Äspeäss va!? Och Duccarna har jag aldrig hört att de haft pråbbs :confused:

Jag kan tänka mig att man kanske skall börja med att lufta bromsarna... sen kolla om det kanske försvinner? jag vet inte... men jag har inte haft det problemet...

tjing

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
TERMINATOR skrev:
ni som åker på falco vad har ni för sulor?

Jag testade Pilot sport och Dunlop D208 på min Falco förra året, D208 är det överlägsna valet mellan dom. Pilot Power lär ju vara bättre än föregångaren iofs.
Bilden till vänster är med Vanliga Dunlop D208 (på rettan)på sin andra bandag...de funkar helt ok för lite ban jobb !!

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
Triggerhappy skrev:
Jag testade Pilot sport och Dunlop D208 på min Falco förra året, D208 är det överlägsna valet mellan dom. Pilot Power lär ju vara bättre än föregångaren iofs.
Bilden till vänster är med Vanliga Dunlop D208 (på rettan)på sin andra bandag...de funkar helt ok för lite ban jobb !!

Jag kör just nu med Pilot power och e helnöjd.. iofs har jag ett sprillans nytt Metzler M1 liggandes så det åker nog på efter säsongen...

Jag skulle gärna köpt ett nytt pilot power men de hade inget sånt när jag ville köpa däck...

Har aldrig testat M1.. nån som har gjort det???

Hur e det... hur långt kan man åka påt om man kör halvhårt..(ej bana... inte än så länge iaf)

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
0 bhp
DaLorD skrev:
Jag kör just nu med Pilot power och e helnöjd.. iofs har jag ett sprillans nytt Metzler M1 liggandes så det åker nog på efter säsongen...

Jag skulle gärna köpt ett nytt pilot power men de hade inget sånt när jag ville köpa däck...

Har aldrig testat M1.. nån som har gjort det???

Hur e det... hur långt kan man åka påt om man kör halvhårt..(ej bana... inte än så länge iaf)

I förra(tror jag) numret av Bike så blev väl Pilot Power testvinnare med M1 som god 2a. Jag har kört M1 och kör PP nu. Känner ingen direkt skillnad på gata och livslängden skulle jag tro är ung. samma. Har dock inte kört med något av däcken på bana.

KaZ

Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
TERMINATOR skrev:
ni som åker på falco vad har ni för sulor?

Åker inte falco, men kör alltid på:
208 GP, soft fram och supersoft bak!.. hmm eller vare tvärtom... :banana

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV mille -02
Ja, Michelin Pilot Power verkar väldigt lockande till näst-nästa byte.
Jag är nyfiken på livslängden på dem. Mina Pirelli Diablo & Diablo Corsa höll 700 resp. 450 mil bak (gat- och bankörning).

Bike testade sportiga gatdäck på Ledenon banan i Frankrike med dessa resultat (tid, poäng):
Time , Dry , Wet , Tyre
1:13,2, 172p, 90p, Michelin Pilot Power
1:14,9, 179p, 82p, Metzeler Sportec M1
1:15,9, 173p, 75p, Pirelli Diablo
1:15,8, 159p, 79p, Continental ContiForce Max
1:19,3, 160p, 77p, Dunlop Sportmax D208
1:18,0, 157p, 72p, Bridgestone Battlax BT 014
1:20,0, 131p, 65p, Avon Azaro AV 49/50 SP

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
vad heter efterföljaren till michelin pilot sport.
har michelin pilot sport nu och dom har gått ca 800 mil och det är ca 3 mm kvar bak

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Jaha! då har man highsidat(typ) för första ggn..Hojen repig i ram,kåpor mm.Hjälmen fick en fet spricka :skrämd Min tume har väl en spricka kankse.Och skinnstället repigt och fuuult.Hojen startar inte längre heller,men kunde köraden därifrån.

Scenario: 90-väg Kattjävel kommer ut på vägen>jag bromsar och får ställ! landar med röven på baklyset och lyckas vrida full gas wheelar till lite sen släpas jag efter en stund,varpå det hela slutar i en massa cirkuskonster.Kul för mig som håller på att sälja den.Hoppas man får repa den själv som Kaz fick.Reser upp hojen och drar fort som fan därifrån? fick väl panik och lite shocknoja,ser en gubbe i spegeln som skriver upp regnummer :va.

///Kraschkungen...Massa bilder>

Bifogat

• Akka1.jpg
    Akka1.jpg
    51.6 KB · Visningar: 233
  • Peggy.jpg
    Peggy.jpg
    85.4 KB · Visningar: 179
  • Ram.jpg
    Ram.jpg
    28.6 KB · Visningar: 186
  • side.jpg
    side.jpg
    58 KB · Visningar: 334
  • repa3.jpg
    repa3.jpg
    39.7 KB · Visningar: 208
  • Repa1.jpg
    Repa1.jpg
    51.1 KB · Visningar: 189

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Utrustning...Vad som räddade mig från att hyvla bort allt skin,lägg märke till den feta sprickan i hjälmen.

Bifogat

• Hjälmooo.jpg
    Hjälmooo.jpg
    57.9 KB · Visningar: 309
  • Hjäölmo.jpg
    Hjäölmo.jpg
    39.7 KB · Visningar: 384
  • Jacka.jpg
    Jacka.jpg
    64.1 KB · Visningar: 332

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Fy fan!

Då kommer du alltså inte åka med till Lunda imorgon..

Har du inga skador på dig då??

/Lännström

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
TERMINATOR skrev:
fy fan va tråkigt hoppas du mår bra efter skiten

Ja för fan:) Jag har bara lite ont i tummen.Gled ju mest och tappade luften,samt lite chockad.Synd på hojen bara..Min ögonsten.Funderar på att endast köra på bana framöver,kanske hitta en 250 räcer att lära sig på
:gnissla

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
:gråta :gråta

Fan va surt...

du har väl helförs....

bra att det gick fint för dig... hojen är bara en sak.... fast en väldigt fin sak... :(

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
twinner skrev:
Ja för fan:) Jag har bara lite ont i tummen.Gled ju mest och tappade luften,samt lite chockad.Synd på hojen bara..Min ögonsten.Funderar på att endast köra på bana framöver,kanske hitta en 250 räcer att lära sig på
:gnissla
skönt att höra, försäkring??

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...