TLRR skrev:OK har städat lite.
va ere nu rå? erom elaka med dig TLRR?
Lite spo ska du tåla! se till att få ihop hojen nu!
KaZ
TLRR skrev:OK har städat lite.
mikcar skrev:Olsson, fråga om hur du kopplade ur flapsen... Har du tagit bort dom eller bara kopplat ur vakumslangen? Blir'e nån skillnad?
KaZ skrev:va ere nu rå? erom elaka med dig TLRR?
Lite spo ska du tåla! se till att få ihop hojen nu!
KaZ
mikcar skrev:Olsson, fråga om hur du kopplade ur flapsen... Har du tagit bort dom eller bara kopplat ur vakumslangen? Blir'e nån skillnad?
#Olsson# skrev:Jag kopplade bara ur slangen och plugade igen den. Nu är det alltså öppet hela tiden. Ingen stor grej. Den är ju stängd under runt 3000 varv och under 30% gas. (o-exakta sifror) så det skall väl vara i dessa regioner man ev märker något. Någon häst runt 3k tror jag. Jag märkte inget o brydde mig iofs inte om det. Pipor o map2 gör enorm skillnad däremot. Men det vet vi ju redan.
jocke i köping skrev:somsagt
problemet med en mille e att det e som ett gift,, starkare än nikotin du blir blixtsnabbt sjuk
mvh: Jocke i köping
Färnbo skrev:Ja och sjukdoms symtomen är ofta i anslutning till händerna.
Hoppas de blir bättre oco bättre och bättre och bra.
jocke i köping skrev:Ska du inte knöla dit en Powercommander då ?
jag ska beställa i januari början från en bekant i usa
kanske flera som e intresserade här ?
det enda jag vet är att det e bra mycket billigare än i våra butiker här hemma,straxt under 3 loppor har han sagt förut lite beroende på vad dollarn står i.
kan kolla närmare om flera hakar på.
// Jocke i köping
#Olsson# skrev:Tjenare Jocke,
Jo, det skall bli någon gång. Ja, jag har sett några hutlösa priser. Jag har iofs för mig att Adi(stavning) på AVA nämnde en rätt ok deal på PC inklusive mappjobbet. Jag fattade att man jobbar tills det blir bra, oavsett om det tar hela dagen eller ett par timmar. Jag kollar.
/h
jocke i köping skrev:Så farligt ofta e det väl ändå inte !!!
1:a gången på ca:20 år som jag blitt invalido
en stund ju ,,,
vet dom som bryter fötterna oftare
kul o se att du finns här ,,,,,,,, Färnbo ja det var ju ett bra nick,,,
när ska du ha inflyttningsfest då ?
jocke i köping skrev:Han sa väl att han skulle ha 1500:- oavsett tid har jag för mig ,,,
det e ju moto speed i v-ås som e generalagenter för PC-prylen o dom tar väl över 4500:- o det tycker jag e dyrt ,, o det e ju inte med en injustering heller så det kliver ju minst iväg 1500-2500:- till för det,,.
men kolla omhan kan få det till under 3 då kanske det e intressant åxå ,,
jar du hittat något trevlgt *cool*fiber o ge din hoj i julklapp då ?
en ny snabel i fronten kanske,, sett att det finns med större hål än det som sitte på våra strd o utan flappervalve förstås ,, jag tror det e en fin julklapp
Ha det håkan // JJJ-köping
#Olsson# skrev:Jag rinde AVA. Jag hadde missupfattat. Bromsning/justering är runt 2500. Men priset på PC'n är runt 3995:- enligt Motospeed. Så AVA tar väl något liknande antar jag. Däremot ingår installation. De skulle visst komma med någon info på deras web-sida snart.
Jag ligger lågt med tillbehören. Ska försöka bygga/fixa någon luftfilter/box lösning. Det har varit så mycket snack om problem så man får väl hitta på något som verkligen funkar. Eventuellt byta "lastbil-bateriet" till mindre och flytta ned någonstans under rovan.
/h
Färnbo skrev:Kommer framöver mycket jobb just nu, ja Hondorna biter hårdare och oftast i fötter/ben
Förresten ja planerar lite löst en resa till US i december för att handla lite roliga prylar, Skotrar och Hojar kanske kan hjälpa till med PC oxå.
jocke i köping skrev:Tjabba igen !
ang "luftproblemen" som jag aldrig märkt av så tror jag 100 på "tokas" lösning av utökande av volum på buftboxen,om man nu ska ha trycksatt burk under åkning,snacka med honom så kan han säkert länka till sin braiga lösning,, den kommer jag anamma om jag gör något.
// Jocke
#Olsson# skrev:Jo, jag har lite alkis-idéer om en andra luftburk placerad någonstans på hojen med en slang mellan de båda. Ett stort men välformat "rum" i kuts- o batteriområdet. (Batteriet var jag ju endå inne på att flytta ned för att reducera den höga tyngdpunkten) Vissa andra luftburks-lösningarna verkar ge eventuella problem med läckage. Smuts o damm tränger igenom mellan tanken och mojängen. Och jag är funtad tillräckligt sjukt för att smörja hela insidan av luftburken med motorolja. Även en bra bit in i tunneln faktiskt. Efter några dagar lyfter jag och torkar rent och smörjer upp igen.
Var kan man läsa om Tokas lösning?
Har du piporna som på förra? Kattar borta? Mapp-2. Går den som förra? Bättre? Sämre?
/h
jocke i köping skrev:Tjabba igen !
ang "luftproblemen" som jag aldrig märkt av så tror jag 100 på "tokas" lösning av utökande av volum på buftboxen,om man nu ska ha trycksatt burk under åkning,snacka med honom så kan han säkert länka till sin braiga lösning,, den kommer jag anamma om jag gör något.
// Jocke
KaZ skrev:Tjenix...
Trycksatt luftburk = Luffarturbo = inget som man skall sträva efter på en mille... Guld om nån här kan få till det ord. Men mina herrar.. då denna effekt endast Uppstår i farter ÖVER 200kmh så känns det som att man kan skita i det. Hur ofta ligger man och pressar i de hastigheterna?
Kanske funkar i lägre hastigheter om man sätter en fet tratt i nosen på hojen och tvingar in luften... å det skulle juh bli snyggt och aerodynamiskt.
Ne, jag anser <--- dvs så tycker jag att millen skall va ---> att det skönaste draget skall ligga i mellanregistret, och gillar inte jappseffekter. Det ska vara brutalt drag från lågt till högt varv. Och om ni frågar Mikcar om skillnaden från org. burk till Renegadekit så... ja den är betydlig.
Olsson... att göra en större luftburk med hjälp av slangar undrar jag verkligen om det kommer fungera... men men kul att ni projekterar.
Lägger upp min kurva när jag bänkat med det jag har på:
Renegadekit
akra slippisar
och PC III
"ska däremot kolla det där med flapsen, var sitter vakumslangen? nån som kan skicka upp en bild på det? En bra mod till jag får mitt nya insugsparti i "Coolfajber"".
tjing
#Olsson# skrev:Kolla instrumentpanelen. Bakom högra nedre hörnet sitter en rund tingest ca 7 cm i diameter. Till den går en undertryck-slang. Koppla ur o plugga igen. (man hör och ser ventilen öppna när man kopplar ur)
Hur funkar Renegade-kitet? Är det med filter direkt på trattarna eller blandar jag ihop det nu?
#Olsson# skrev:Kolla instrumentpanelen. Bakom högra nedre hörnet sitter en rund tingest ca 7 cm i diameter. Till den går en undertryck-slang. Koppla ur o plugga igen. (man hör och ser ventilen öppna när man kopplar ur)
Hur funkar Renegade-kitet? Är det med filter direkt på trattarna eller blandar jag ihop det nu?
jocke i köping skrev:insug/kåpstag i kolfiber utan flappervalve,,med större hål dessutom ? kostar upp till 250€ beroende på vilket matreal du vill ha,, kolfiber eller kevlar
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |