Aprilia-tråden.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
En flappervalve kopplar man nite bara ut den opererar du bort,,, därmed så behöver du inte vacumklockan längre heller. :yoparty

mikcar skrev:
Olsson, fråga om hur du kopplade ur flapsen... Har du tagit bort dom eller bara kopplat ur vakumslangen? Blir'e nån skillnad?
 

TLRR

Guest
KaZ skrev:
va ere nu rå? erom elaka med dig TLRR? :hihi

Lite spo ska du tåla! se till att få ihop hojen nu!

KaZ :banana :fyllisar

HeHe Hade en väldigt tråkig fredagskväll :pangihuve vart det :fyllisar ,och fick vad jag förtjänade efter en provokativ kväll.
Kasnke för lite :tuttar vem vet. :)

Sparar pengar till sista sändningen delar nu då.Sen är det bara o megamecka. :) Längtar efter att få lägga upp en fin bild på jordfräsen och kurva från bromsbänk. :skrämd
 
Last edited:

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
mikcar skrev:
Olsson, fråga om hur du kopplade ur flapsen... Har du tagit bort dom eller bara kopplat ur vakumslangen? Blir'e nån skillnad?

Jag kopplade bara ur slangen och plugade igen den. Nu är det alltså öppet hela tiden. Ingen stor grej. Den är ju stängd under runt 3000 varv och under 30% gas. (o-exakta sifror) så det skall väl vara i dessa regioner man ev märker något. Någon häst runt 3k tror jag. Jag märkte inget o brydde mig iofs inte om det. Pipor o map2 gör enorm skillnad däremot. Men det vet vi ju redan.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Ska du inte knöla dit en Powercommander då ?
jag ska beställa i januari början från en bekant i usa
kanske flera som e intresserade här ?

det enda jag vet är att det e bra mycket billigare än i våra butiker här hemma,straxt under 3 loppor har han sagt förut lite beroende på vad dollarn står i.
kan kolla närmare om flera hakar på.

// Jocke i köping

#Olsson# skrev:
Jag kopplade bara ur slangen och plugade igen den. Nu är det alltså öppet hela tiden. Ingen stor grej. Den är ju stängd under runt 3000 varv och under 30% gas. (o-exakta sifror) så det skall väl vara i dessa regioner man ev märker något. Någon häst runt 3k tror jag. Jag märkte inget o brydde mig iofs inte om det. Pipor o map2 gör enorm skillnad däremot. Men det vet vi ju redan.
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
jocke i köping skrev:
somsagt

problemet med en mille e att det e som ett gift,, starkare än nikotin du blir blixtsnabbt sjuk
mvh: Jocke i köping

Ja och sjukdoms symtomen är ofta i anslutning till händerna. :D

Hoppas de blir bättre oco bättre och bättre och bra. :Bugar
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Så farligt ofta e det väl ändå inte !!!
1:a gången på ca:20 år som jag blitt invalido
en stund ju ,,, :tuttar
vet dom som bryter fötterna oftare :rofl

kul o se att du finns här ,,,,,,,, Färnbo ja det var ju ett bra nick,,,
när ska du ha inflyttningsfest då ?

Färnbo skrev:
Ja och sjukdoms symtomen är ofta i anslutning till händerna. :D

Hoppas de blir bättre oco bättre och bättre och bra. :Bugar
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
jocke i köping skrev:
Ska du inte knöla dit en Powercommander då ?
jag ska beställa i januari början från en bekant i usa
kanske flera som e intresserade här ?

det enda jag vet är att det e bra mycket billigare än i våra butiker här hemma,straxt under 3 loppor har han sagt förut lite beroende på vad dollarn står i.
kan kolla närmare om flera hakar på.

// Jocke i köping

Tjenare Jocke,

Jo, det skall bli någon gång. Ja, jag har sett några hutlösa priser. Jag har iofs för mig att Adi(stavning) på AVA nämnde en rätt ok deal på PC inklusive mappjobbet. Jag fattade att man jobbar tills det blir bra, oavsett om det tar hela dagen eller ett par timmar. Jag kollar.

/h
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Han sa väl att han skulle ha 1500:- oavsett tid har jag för mig ,,,
det e ju moto speed i v-ås som e generalagenter för PC-prylen o dom tar väl över 4500:- o det tycker jag e dyrt ,, o det e ju inte med en injustering heller så det kliver ju minst iväg 1500-2500:- till för det,,.
men kolla omhan kan få det till under 3 då kanske det e intressant åxå ,,
jar du hittat något trevlgt *cool*fiber o ge din hoj i julklapp då ?
en ny snabel i fronten kanske,, sett att det finns med större hål än det som sitte på våra strd o utan flappervalve förstås ,, jag tror det e en fin julklapp :tomten

Ha det håkan // JJJ-köping

#Olsson# skrev:
Tjenare Jocke,

Jo, det skall bli någon gång. Ja, jag har sett några hutlösa priser. Jag har iofs för mig att Adi(stavning) på AVA nämnde en rätt ok deal på PC inklusive mappjobbet. Jag fattade att man jobbar tills det blir bra, oavsett om det tar hela dagen eller ett par timmar. Jag kollar.

/h
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
jocke i köping skrev:
Så farligt ofta e det väl ändå inte !!!
1:a gången på ca:20 år som jag blitt invalido
en stund ju ,,, :tuttar
vet dom som bryter fötterna oftare :rofl

kul o se att du finns här ,,,,,,,, Färnbo ja det var ju ett bra nick,,,
när ska du ha inflyttningsfest då ?


Kommer framöver mycket jobb just nu, ja Hondorna biter hårdare :D och oftast i fötter/ben

Förresten ja planerar lite löst en resa till US i december för att handla lite roliga prylar, Skotrar och Hojar kanske kan hjälpa till med PC oxå.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
jocke i köping skrev:
Han sa väl att han skulle ha 1500:- oavsett tid har jag för mig ,,,
det e ju moto speed i v-ås som e generalagenter för PC-prylen o dom tar väl över 4500:- o det tycker jag e dyrt ,, o det e ju inte med en injustering heller så det kliver ju minst iväg 1500-2500:- till för det,,.
men kolla omhan kan få det till under 3 då kanske det e intressant åxå ,,
jar du hittat något trevlgt *cool*fiber o ge din hoj i julklapp då ?
en ny snabel i fronten kanske,, sett att det finns med större hål än det som sitte på våra strd o utan flappervalve förstås ,, jag tror det e en fin julklapp :tomten

Ha det håkan // JJJ-köping

Jag rinde AVA. Jag hadde missupfattat. Bromsning/justering är runt 2500. Men priset på PC'n är runt 3995:- enligt Motospeed. Så AVA tar väl något liknande antar jag. Däremot ingår installation. De skulle visst komma med någon info på deras web-sida snart.

Jag ligger lågt med tillbehören. Ska försöka bygga/fixa någon luftfilter/box lösning. Det har varit så mycket snack om problem så man får väl hitta på något som verkligen funkar. Eventuellt byta "lastbil-bateriet" till mindre och flytta ned någonstans under rovan.

/h
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Tjabba igen !
ang "luftproblemen" som jag aldrig märkt av så tror jag 100 på "tokas" lösning av utökande av volum på buftboxen,om man nu ska ha trycksatt burk under åkning,snacka med honom så kan han säkert länka till sin braiga lösning,, den kommer jag anamma om jag gör något.

2500:- o då ingår installation,, ja det var ju generöst :huvet det tar 5 min o installera själv,,,
tror jag kan fixa för 1000:- lägre pris om allt går som det ska,,men jag beställer nog inte före januari månad,, vore ju bra om vi blev flera som kan dela på frakten,,.
// Jocke

#Olsson# skrev:
Jag rinde AVA. Jag hadde missupfattat. Bromsning/justering är runt 2500. Men priset på PC'n är runt 3995:- enligt Motospeed. Så AVA tar väl något liknande antar jag. Däremot ingår installation. De skulle visst komma med någon info på deras web-sida snart.

Jag ligger lågt med tillbehören. Ska försöka bygga/fixa någon luftfilter/box lösning. Det har varit så mycket snack om problem så man får väl hitta på något som verkligen funkar. Eventuellt byta "lastbil-bateriet" till mindre och flytta ned någonstans under rovan.

/h
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
det där kan vi diskutera när det e pilsnerdax,,, ang bromsoken så ska det vara 16mm kolv i handtaget,,.
ja tar med oken till wasa nästa gång vi ses,troligtvis till helgen.

// Köping :yoparty


Färnbo skrev:
Kommer framöver mycket jobb just nu, ja Hondorna biter hårdare :D och oftast i fötter/ben

Förresten ja planerar lite löst en resa till US i december för att handla lite roliga prylar, Skotrar och Hojar kanske kan hjälpa till med PC oxå.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
jocke i köping skrev:
Tjabba igen !
ang "luftproblemen" som jag aldrig märkt av så tror jag 100 på "tokas" lösning av utökande av volum på buftboxen,om man nu ska ha trycksatt burk under åkning,snacka med honom så kan han säkert länka till sin braiga lösning,, den kommer jag anamma om jag gör något.
// Jocke

Jo, jag har lite alkis-idéer om en andra luftburk placerad någonstans på hojen med en slang mellan de båda. Ett stort men välformat "rum" i kuts- o batteriområdet. (Batteriet var jag ju endå inne på att flytta ned för att reducera den höga tyngdpunkten) Vissa andra luftburks-lösningarna verkar ge eventuella problem med läckage. Smuts o damm tränger igenom mellan tanken och mojängen. Och jag är funtad tillräckligt sjukt för att smörja hela insidan av luftburken med motorolja. Även en bra bit in i tunneln faktiskt. Efter några dagar lyfter jag och torkar rent och smörjer upp igen. :D

Var kan man läsa om Tokas lösning?

Har du piporna som på förra? Kattar borta? Mapp-2. Går den som förra? Bättre? Sämre?

/h
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Tjenis igen !
jodå jag har piporna som på förra o nu har jag hackat bort kattarna,,
var till E-tuna o bromsade för 2 veckor sedan innan monsunperjoden startade nu senast o det blev närapå identiska siffror som på förra,dvs 119,84 ungefär på bakhjulet,, men det var en otroligt rak o brant vridkurva må jag säga den var nog lite bättre än på förra o den kanske e frånvaron av kattar som gör,,, vad vet jag.jo en sak till ,, den låter mera utan kattar åxå,, :tuttar
mapp2 e de åxå.
såg på co värdena att den fick lite dåligt med sås i mellanregistret o med pc`n så grejjar vi det.kan nog trolla fram lite mera vrid över hela registret kanske :banana

ang,tokas så pm:a honom så guidar han dig säkert,, han verkar vara en klippa.

// Jocke i köping

#Olsson# skrev:
Jo, jag har lite alkis-idéer om en andra luftburk placerad någonstans på hojen med en slang mellan de båda. Ett stort men välformat "rum" i kuts- o batteriområdet. (Batteriet var jag ju endå inne på att flytta ned för att reducera den höga tyngdpunkten) Vissa andra luftburks-lösningarna verkar ge eventuella problem med läckage. Smuts o damm tränger igenom mellan tanken och mojängen. Och jag är funtad tillräckligt sjukt för att smörja hela insidan av luftburken med motorolja. Även en bra bit in i tunneln faktiskt. Efter några dagar lyfter jag och torkar rent och smörjer upp igen. :D

Var kan man läsa om Tokas lösning?

Har du piporna som på förra? Kattar borta? Mapp-2. Går den som förra? Bättre? Sämre?

/h
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
jocke i köping skrev:
Tjabba igen !
ang "luftproblemen" som jag aldrig märkt av så tror jag 100 på "tokas" lösning av utökande av volum på buftboxen,om man nu ska ha trycksatt burk under åkning,snacka med honom så kan han säkert länka till sin braiga lösning,, den kommer jag anamma om jag gör något.
// Jocke

Tjenix...

Trycksatt luftburk = Luffarturbo = inget som man skall sträva efter på en mille... Guld om nån här kan få till det ord. :Bugar Men mina herrar.. då denna effekt endast Uppstår i farter ÖVER 200kmh så känns det som att man kan skita i det. Hur ofta ligger man och pressar i de hastigheterna? :va
Kanske funkar i lägre hastigheter om man sätter en fet tratt i nosen på hojen och tvingar in luften... å det skulle juh bli snyggt och aerodynamiskt.
Ne, jag anser <--- dvs så tycker jag att millen skall va ---> att det skönaste draget skall ligga i mellanregistret, och gillar inte jappseffekter. Det ska vara brutalt drag från lågt till högt varv. Och om ni frågar Mikcar om skillnaden från org. burk till Renegadekit så... ja den är betydlig.

Olsson... att göra en större luftburk med hjälp av slangar undrar jag verkligen om det kommer fungera... men men kul att ni projekterar.

Lägger upp min kurva när jag bänkat med det jag har på:

Renegadekit
akra slippisar
och PC III

"ska däremot kolla det där med flapsen, var sitter vakumslangen? nån som kan skicka upp en bild på det? En bra mod till jag får mitt nya insugsparti i "Coolfajber"".

tjing
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
KaZ skrev:
Tjenix...

Trycksatt luftburk = Luffarturbo = inget som man skall sträva efter på en mille... Guld om nån här kan få till det ord. :Bugar Men mina herrar.. då denna effekt endast Uppstår i farter ÖVER 200kmh så känns det som att man kan skita i det. Hur ofta ligger man och pressar i de hastigheterna? :va
Kanske funkar i lägre hastigheter om man sätter en fet tratt i nosen på hojen och tvingar in luften... å det skulle juh bli snyggt och aerodynamiskt.
Ne, jag anser <--- dvs så tycker jag att millen skall va ---> att det skönaste draget skall ligga i mellanregistret, och gillar inte jappseffekter. Det ska vara brutalt drag från lågt till högt varv. Och om ni frågar Mikcar om skillnaden från org. burk till Renegadekit så... ja den är betydlig.

Olsson... att göra en större luftburk med hjälp av slangar undrar jag verkligen om det kommer fungera... men men kul att ni projekterar.

Lägger upp min kurva när jag bänkat med det jag har på:

Renegadekit
akra slippisar
och PC III

"ska däremot kolla det där med flapsen, var sitter vakumslangen? nån som kan skicka upp en bild på det? En bra mod till jag får mitt nya insugsparti i "Coolfajber"".

tjing

Kolla instrumentpanelen. Bakom högra nedre hörnet sitter en rund tingest ca 7 cm i diameter. Till den går en undertryck-slang. Koppla ur o plugga igen. (man hör och ser ventilen öppna när man kopplar ur)

Hur funkar Renegade-kitet? Är det med filter direkt på trattarna eller blandar jag ihop det nu?
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
insug/kåpstag i kolfiber utan flappervalve,,med större hål dessutom :yoparty ? kostar upp till 250€ beroende på vilket matreal du vill ha,, kolfiber eller kevlar :tuttar

#Olsson# skrev:
Kolla instrumentpanelen. Bakom högra nedre hörnet sitter en rund tingest ca 7 cm i diameter. Till den går en undertryck-slang. Koppla ur o plugga igen. (man hör och ser ventilen öppna när man kopplar ur)

Hur funkar Renegade-kitet? Är det med filter direkt på trattarna eller blandar jag ihop det nu?
 
Last edited:

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
#Olsson# skrev:
Kolla instrumentpanelen. Bakom högra nedre hörnet sitter en rund tingest ca 7 cm i diameter. Till den går en undertryck-slang. Koppla ur o plugga igen. (man hör och ser ventilen öppna när man kopplar ur)

Hur funkar Renegade-kitet? Är det med filter direkt på trattarna eller blandar jag ihop det nu?

Renegade kittet e kolfiberplatta med filter som du sa över trattarna!

/Johan
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
jocke i köping skrev:
insug/kåpstag i kolfiber utan flappervalve,,med större hål dessutom :yoparty ? kostar upp till 250€ beroende på vilket matreal du vill ha,, kolfiber eller kevlar :tuttar

Aaaah, nu fattar jag varför denna kallas för "labia":tuttar internationellt. Det ser ju faktiskt ut som ett par B-läppar :D Är det från tyska sidan? Kommer inte ihåg vad den heter. Ke.. någonting tror jag.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top