Aprilia-tråden.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
He he fasen det hade jag inte tänkt på ,,, "läppar" hmmmm :Bugar
tysk site ,, visst är de så ,,, pm:a din privata e-post till mig så kan jag skicka en liten samling carbon-porr :banana
det e ju inte klokt vad det finns,,,

#Olsson# skrev:
Aaaah, nu fattar jag varför denna kallas för "labia":tuttar internationellt. Det ser ju faktiskt ut som ett par B-läppar :D Är det från tyska sidan? Kommer inte ihåg vad den heter. Ke.. någonting tror jag.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
jocke i köping skrev:
He he fasen det hade jag inte tänkt på ,,, "läppar" hmmmm :Bugar
tysk site ,, visst är de så ,,, pm:a din privata e-post till mig så kan jag skicka en liten samling carbon-porr :banana
det e ju inte klokt vad det finns,,,

Jag hittade. Kolla tanken i kolfiber :yoparty Men själv kör jag sällan med mer än 5l i tanken så 50 gram kan väl kvitta kanske. (borde byta mina kroppsdelar mot kolfibergrejer istället :gnissla

http://www.ducati-kaemna.de/cms_en/katalog.htm?&view=seite&seite=84
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Me' kolla va tyskarna har hittat på :3freak
 

Bifogat

  • foto_mag_head_717_1098709909.jpg
    foto_mag_head_717_1098709909.jpg
    38.2 KB · Visningar: 83

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Är det någon som har PC III och har justerat med bromsbänk? Har ni då justerat blanding individuellt på cylindrarna. Jag tror man kan göra så men är inte säker. Kan någon bekräfta. Isåfall verkar det vara ett jäkligt fint finlir.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
jodså det e full möjligt,
vet inte vart du köpte din hoj men det har gått ut ett servicemeddelande från tmp i våras om att det ska kollas på alla 04:eek:r det där med balansen mellan cylindrarna,, det e typ bara en synkning av cylindrarna men i detta fall ska dom inte ha lika värden utan lite fetare på den bakre,,
snacka med ditt inköpsställe så borde dom veta,,
jag vänder mig till Italia Bike Center i Arboga där jag köpte min,det kan säkert du åxå göra om dom inte vet något vid din handlare.

nu står dollarn så lågt att jag överväger att köpa pcIII redan nu,, e du sugen ? pm:a i så fall.

// Köping


#Olsson# skrev:
Är det någon som har PC III och har justerat med bromsbänk? Har ni då justerat blanding individuellt på cylindrarna. Jag tror man kan göra så men är inte säker. Kan någon bekräfta. Isåfall verkar det vara ett jäkligt fint finlir.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Det stämmer. Jag gjorde detta i samband med 5.0.2/Map II -jobbet. Men det är väl inte blandning utan ingastryck(?) som skall vara 50 mb högre på front av någon anledning. Tror den var 30 mb tidigare.

(Appropå: Din är väl en efter Februari. På dem behövs det inte göras tror jag.

Jag menade mappning med Power Comander. Jag tror man även kan göra justeringen av bränsleblanding genom varvtalen, gaslägen etc(precis som vanligt alltså) men även individuellt för båda cylindrarna och med en unik map för varje cylinder. Det borde stå i manualen till PC kanske.


EDIT: Det är väl det som de extra uttagen i grenrören är till för kanske.
 
Last edited:

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Appropå de 50 mbar i tryckskilnad. Det verkar som att Aprilia har blandat ihop front och rear cylinder i deras dokumentation.

Tidigare skulle det vara:

"..front cylinder pressure = rear cylinder pressure - (30 ± 10) mbar.."

Senare i buletinen skriver de:

"..With the old mapping the adjustment was:
Pressure front cylinder is superior to the back, by 30 (+/- 10) hPa.."


Men det är ju fel väl? Tvärt om ska det vara. Rear är superior. Eller hur?

Dessutom gäller ju 50 mbar nu mera och de skriver

"Pressure front cylinder is superior to the back, by 50 (+/- 10) hPa"

Då har man alltså gått från -30 på front till -50 på bakre cylindern. Märkligt!

Jag mailade TMP om detta.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Har fått svar nu och det som gäller är:

"Pressure front cylinder is superior to the back, by 50 (+/- 10) hPa"


edit: Och därmed i enlighet med buletinen.
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
KaZ skrev:
jupps, min 04:a + allt godis som finns till!

/J

139K prutat å klart!

den har gått 110 mil.
sen finns det massa godis på:
R&G kraschisar
Akra sp slippisar
PCIII
Renegade airkit
R&G barends
DB-dark tint kåpglas
drevning 15/42
å annat smått.

/KaZ
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
KaZ skrev:
139K prutat å klart!

den har gått 110 mil.
sen finns det massa godis på:
R&G kraschisar
Akra sp slippisar
PCIII
Renegade airkit
R&G barends
DB-dark tint kåpglas
drevning 15/42
å annat smått.

/KaZ

Bättre kan du :) , får ju en ny för 110k som ej har de läckande öhlinsdämparna :arsele
 
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

Top