Aprilia-tråden.

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
2ono skrev:
Har ett problem som oroar mig djupt på min nyinköpta leksak
Det är va lägger man snusdosan :va
2 ggr har dosan ramlat ur ner i batteri lådan och en arom av prima snus finns nu under sadeln.
mao finns det någon som har monterat en liten chic väska på passagerar ni kanske har tips även om ni inte e några touring freaks :tummenupp
Hallo.
Var glad att det var bara snusdosan som hamnade där........
För mej hamnade ett verktyg där med en kabelbrand som följd......

Bifogat

• Kabel branden 2005-04-25 mini.JPG
    Kabel branden 2005-04-25 mini.JPG
    132.3 KB · Visningar: 100

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
wasa skrev:
Hallo.

:skrämd :skrämd :skrämd FY FAN!! Vart det varmt åt röven? Hände det nu? Ser inte kul ut på någe sätt det där....

MC Doktorn

Guest
wasa skrev:
Hallo.

Shit jag lider med dig. :brinnerup

Jag får inte igång min springare det klickar i relät men startmotor helv....
GÅR INTE RUNT har kopplat förbi relät dött kablar från bilen inget hjälper :mad: :4skrika
Att springa igång denna V twin är väl bara att glömma suck!!
Har beställt ett startmotor relä annars bli de skamkärra till närmaste åf med väntetider som är oändliga :huvet

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
2ono skrev:

GÅR INTE RUNT har kopplat förbi relät dött kablar från bilen inget hjälper :mad: :4skrika
Har beställt ett startmotor relä annars bli de skamkärra till närmaste åf med väntetider som är oändliga :huvet

Har du mätt spänningen över bateriet vid start?

MC Doktorn

Guest
#Olsson# skrev:
Har du mätt spänningen över bateriet vid start?

Jovisst 11,2V och utan start 11,6v efter start försök nr 100. :mad:

Noterar att ingen spänning på svarta kabeln från startmotorrelät till startmotorn vid start försök :va
se bilden med 2 pilar

slutsats att relät är den felande länken trots förbikoppling över relät borde ge utslag.

Bifogat

• PICT2175.JPG
    PICT2175.JPG
    53.5 KB · Visningar: 78
Last edited:

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
KTM 990 Adventure
2ono skrev:
Jovisst 11,2V och utan start 11,6v efter start försök nr 100. :mad:

Noterar att ingen spänning på svarta kabeln från startmotorrelät till startmotorn vid start försök :va

slutsats att relät är den felande länken trots förbikoppling över relät borde ge utslag.

Har du prövat startkablar till en bil vid 3000rpm. 11,2/11,6 låter lite lite och vissa cyklar är känsliga för just det.

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
blom skrev:
idag köpte jag en sådan här :)

Grattis och välkommen! Bara att gå in på familje sidan och tanka ner 1000 sidor manualer till hojen då, finns allt!
:tummenupp

MC Doktorn

Guest
Angel1000 skrev:
Har du prövat startkablar till en bil vid 3000rpm. 11,2/11,6 låter lite lite och vissa cyklar är känsliga för just det.

Provat med kablar tomgång från bil , spänningen ökar till 12,4 då
Konstaterar att gummit på+ pol på solenoiden/relät ser lite bränt ut och att spänningen=0 men nästa vecka kommer ett färskt relä och jag hoppas och tror den kommer igång då.

Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Du som bor i E-tuna ... snacka med Italia Bike Center i Arboga ,, o begär att prata med "janne" ,, chansen stor till snabb hjälp.

2ono skrev:

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
tack alla :) jag fick som sagt en smärre höjning av försäkringen på min r1a så jag började kolla vad man kan ha istäl.. millen verkade trevlig och desutom 5lök billigare i försäkring :) blev en premiärtur igår på 27 mil i ösregn :näsblod
tyckte att den mosade på duktigt men har ännu inte lyckats att konsument testa den som sig bör :D bara att hoppas på finare väder idag :tummenupp
verkar vara en mycket trevlig hoj.

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
2ono skrev:
Provat med kablar tomgång från bil , spänningen ökar till 12,4 då
Konstaterar att gummit på+ pol på solenoiden/relät ser lite bränt ut och att spänningen=0 men nästa vecka kommer ett färskt relä och jag hoppas och tror den kommer igång då.

EXAKT så var det på min då jag testade att starta med dålig kräm i batteriet! Bränt på + polen på relät och lite smält plast. Jag lyckades med att meka isär relät och laga det. En halv dags pill, men billigt vart det. Det som va felet i relät va att smält plast lagt sig mellan kontaktytorna.... Lite lödning och pill så var det helt igen!

MC Doktorn

Guest
jocke i köping skrev:
Du som bor i E-tuna ... snacka med Italia Bike Center i Arboga ,, o begär att prata med "janne" ,, chansen stor till snabb hjälp.

20 maj hade dom tid och innan dess skall det vara fixat lidandet ska max ta en vecka , de e fel årstid att lämna in hojar eftersom alla SKA HA HJÄLP NU
men ja gett ig f...n att den skall åter mullra :Bugar inom 1v börjar med att byta relä sedan start motor sedan motor sedan byter jag ........
Men åf stigefält verkar vara sådär småländskt trevlig och juste så jag tror detta löser sig. :tummenupp

Mycket riktigt så la jag en skruvmejsel från claes ohlsson efter lite tips från pers med liknande problem rakt över relät och STARTMOTORN SNURRAR
man får inte ha :tummenupp i :arsele

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha