Aprilia-tråden.

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
2ono skrev:
Lika lustigt att dom klassar RSV mille som sporthoj för att den har kåpor och medan RSV tuono inte har kåpor men är ju en identisk hoj egentligen och blir därmed en billigare förstå den logiken :rolleyes:


kåpor e väl dyrt... :rolleyes:
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Komigen nu gott twinn folk nu vill jag träffa fler twinn åkare så skriv upp er på sporthoj festen, ca 50 platser kvar, eller ni kanske vill att radfyrorna ska höras över närkeslätten, skriv upp er nu :tummenupp :fyllisar
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
järnarn skrev:
Tack för svar!
Har då även provkört R1 som referans, och den kändes i mitt tycke lite smidigare, men samtidigt instabil. Så då åkte jag iväg och testade en 996:a. Den var precis så smidig och distinkt som RGV:n, plus att den gick stabilare i högfart. Men den går ju inte att ha i vardagslag, så nu är jag tillbaks till millen. I och för sig fel forum att fråga, men, hur ska jag säga ... i Kista-rondellen där jag bor brukade jag dra om sporthojar på utsidan med rgv:n. Har bla tagit ZX9-r, GSXR-1000, R1:eek:r och R6. Kan man fortsätta att göra det med en mille?
Toppfartsmässigt verkar den ju på papperet dra ganska jämnt med en R1:a, hur är accet över 230?
MVH

Accet är bra till 250+ på <-03 på 04/05 så värkar accet va bra ända till 270+ (De går fortare än rettorna :hihi). Sen kan du lägga till 10-20 på mätaren om du jämför med en japs glädjemätare.
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
När man anpassat en PCIII för slipon eller helsystem, går det kass med orginaldämpare då? Vissa bandagar kräver ju orginalburk.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Om den inte funkar perfa så e du ju bara o koppla förbi ,,,
det e ju bara o sätta dit sladdarna för spridarna som dom sitter innan inkopplingen på pcIII:an ,, 5-10 min jobb ,, :tummenupp
flugan skrev:
När man anpassat en PCIII för slipon eller helsystem, går det kass med orginaldämpare då? Vissa bandagar kräver ju orginalburk.
 

Deefred

Garage på Grosse Freiheit.....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hamburg/Nyköping/Sevilla
Hoj
FZ750-85, Aprilia Mille R -02, Aprilia Futura -01
flugan skrev:
När man anpassat en PCIII för slipon eller helsystem, går det kass med orginaldämpare då? Vissa bandagar kräver ju orginalburk.

Om du har en Lap Top med power commander programmet i så kan du ju lägga in en mapp med "0" på alla ställen.

Då justerar inte commandern någonting utan det är som om den inte var inkopplad överhuvudtaget.
 

MC Doktorn

Guest
järnarn skrev:
Tack för svar!
i Kista-rondellen där jag bor brukade jag dra om sporthojar på utsidan med rgv:n. Har bla tagit ZX9-r, GSXR-1000, R1:eek:r och R6. Kan man fortsätta att göra det med en mille?
MVH

Du kommer inte bara köra om dom du kommer varva dom i varje rondell och bli rondell kungen af kista :Bugar :tummenupp
 

järnarn

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
RGV250
2ono skrev:
Du kommer inte bara köra om dom du kommer varva dom i varje rondell och bli rondell kungen af kista :Bugar :tummenupp

Du talar till mitt hjärta!
Får väl se till att hitta en Mille snarast då. Var och provkörde en häromdan, men stollen hade lagt på ett 200-däck bak, så jag vet inte om det var det som gjorde den spårig?
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
järnarn skrev:
Du talar till mitt hjärta!
Får väl se till att hitta en Mille snarast då. Var och provkörde en häromdan, men stollen hade lagt på ett 200-däck bak, så jag vet inte om det var det som gjorde den spårig?

200-däck är inte att rekomendera jag kör med 190 har man sliten kedja + kör i norge så kan det bli fina märken på däcket av kedjan, om man har otur o det hade jag :) , men det vart bara märken så det ställde inte till det med något väre som tur var...200 är :kocko ide.
 

MC Doktorn

Guest
Greenblood skrev:
Ny kurva med lite bättre förutsättningar och med fantastiskt bättre resultat...

125,6 hästar och maffiga 116,4 Nm i vrid på slangen... :tummenupp

NU är jag riktigt nöjd...nu ska jag bara njuta... :banana

Grymt vrid :tummenupp , vad hände?? .
 

Greenblood

http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Kalix
Hoj
Mitsubishi Evolution IX -06 (vässad)...:o)
Nysmord kedja , fyllde på från 2kg till 3kg i lufttryck , mycket bättre väder förhållanden....annars ingen aning...men det ser då jäkligt bra ut.. :tummenupp

2ono skrev:
Grymt vrid :tummenupp , vad hände?? .
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
järnarn skrev:
Du talar till mitt hjärta!
Får väl se till att hitta en Mille snarast då. Var och provkörde en häromdan, men stollen hade lagt på ett 200-däck bak, så jag vet inte om det var det som gjorde den spårig?

Var det greken i Veddesta som sålde den? Ska kolla på den jag oxå, han snacka nåt om 200 bakdäck...
Fin hoj för övrigt?
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Det ska inte vara några problem med ett 200-däck igentligen ,, men det måsta ju åxå harmonera med framdäcket,är det slitet/snedslitet blir det säkert lustigt uppträdande på hojjen,
200-däck gör väl åxå att du har lite mera anlägg mot marken o det påverkar väl såklart spårkänsligheten,,skulle kunna tänka mig att det fortare blir platt åxå o förlorar sin riktiga profil,, min 00-a jag hade förut hade jag 180-på o det var förträffligt,,.


bikerwoman skrev:
Var det greken i Veddesta som sålde den? Ska kolla på den jag oxå, han snacka nåt om 200 bakdäck...
Fin hoj för övrigt?
 

järnarn

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
RGV250
bikerwoman skrev:
Var det greken i Veddesta som sålde den? Ska kolla på den jag oxå, han snacka nåt om 200 bakdäck...
Fin hoj för övrigt?
Jodå, det var den.
Den verkade ok i stort. Han har ju satt på lite "bling" saker men ändå inget osmakligt. Jag blev lite orolig över att hojen gått 1100 mil, men tändlåset känns ganska "upparbetat" och texten där är bortskavd. Borde den inte vara vid det miltalet, vilket generalagenten i princip höll med om. Den är dessutom importerad innan första besiktning. En annan grej är att sadeln har ett dithäftat läderöverdrag, så man kan inte se skicket på dynorna under. Och så saknas serviceboken. De där sakerna är väl kanske inte så farliga var för sig, men tillsammans... Tydligen väldigt lätt att koppla ur mätarna enligt generalagenten. Bilprovningen i malmö faxade ett helfordonsgodkännande från första reg i sverige. Den hade då gått drygt 800 mil (02), och nu 1100 mil. Första ägaren är skriven på förstadsvägen i malmö, men verkar onåbar. Den är ombyggd för skjuts, verkar seriöst, men maxlasten är 110 kg, vilket är typ jag och en ryggsäck. Sedan får det sitta hur många fotpinnar det vill där bak, enligt bilprovningen, så vill man använda det får man skaffa llite intyg och regga om.
På det hela verkade den ändå i gott bruksskick, men saknas servicebok på en importhoj lär ju iallafall jag bjuda därefter.
Hoppas jag inte dissade hojen för hårt nu, kan ju mycket väl vara helt ok, du får ta dig dit och kika själv, så kan du berätta vad du tyckte.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Har snubben som säljer firma o han säljer på den så e han skyldig till o lämna garanti i 6 mån ,, oavsett vad han säger ,,
jodå mätaren har ju bara en induktiv givare som sitter enkelt till,,
fråga vägverket om förra ägaren har reggat in många lätt beg hojjar sista tiden , då vet du i allafall om du har o göra med en som privatimporterar o säljer vidare,, då kanske det inte e så konstigt att den inte gått mera ,, har stått o väntat på rätt köpare,, (men lite lurt verkar det) men kläm o känn e nog det bästa sättet o bilda sig en bra uppfattning på ,, :va

järnarn skrev:
Jodå, det var den.
Den verkade ok i stort. Han har ju satt på lite "bling" saker men ändå inget osmakligt. Jag blev lite orolig över att hojen gått 1100 mil, men tändlåset känns ganska "upparbetat" och texten där är bortskavd. Borde den inte vara vid det miltalet, vilket generalagenten i princip höll med om. Den är dessutom importerad innan första besiktning. En annan grej är att sadeln har ett dithäftat läderöverdrag, så man kan inte se skicket på dynorna under. Och så saknas serviceboken. De där sakerna är väl kanske inte så farliga var för sig, men tillsammans... Tydligen väldigt lätt att koppla ur mätarna enligt generalagenten. Bilprovningen i malmö faxade ett helfordonsgodkännande från första reg i sverige. Den hade då gått drygt 800 mil (02), och nu 1100 mil. Första ägaren är skriven på förstadsvägen i malmö, men verkar onåbar. Den är ombyggd för skjuts, verkar seriöst, men maxlasten är 110 kg, vilket är typ jag och en ryggsäck. Sedan får det sitta hur många fotpinnar det vill där bak, enligt bilprovningen, så vill man använda det får man skaffa llite intyg och regga om.
På det hela verkade den ändå i gott bruksskick, men saknas servicebok på en importhoj lär ju iallafall jag bjuda därefter.
Hoppas jag inte dissade hojen för hårt nu, kan ju mycket väl vara helt ok, du får ta dig dit och kika själv, så kan du berätta vad du tyckte.
 

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Granne med Gelleråsen.
Hoj
DBS
man kanske bör tänka på att i Tyskland så kör man en millecup och därmed kan cyckeln ha fått några varv på bana... http://www.motorradstation.de/racing/racegallery/millecup/millecup_11.html

Jag har nämligen själv köpt en hoj som kommer från tyskland och den har just gått i millecup... vilket jag var informerad om när jag köpte den... jag slog till eftersom priset var bra samt att utrustningen var riklig... främst var motorn en -03 som ej gått speciellt långt...

Därmed finns det även en ganska stor marknad för produkter till mille i tyskland och enligt han jag köpte hojjen av så är det mycket rimliga priser oxå...
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
Halloj.........
Någon som ska ut å åka idag?
Själv hade jag tänkt att ta en tur. Tänkte mellan landa på Markan i Strömsholm vid 12 tiden å ta en fika. Alla andra glada å trevliga hoj vänner ute landet är välkomna att dyka förbi å fika å även haka på en repa ut efter vägarna sedan.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Greenblood skrev:
Ny kurva med lite bättre förutsättningar och med fantastiskt bättre resultat...

maffiga 116,4 Nm i vrid på slangen... :tummenupp


härligt med så mkt vrid, imponerande! :tummenupp
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Jag och sheike kommer åxå


wasa skrev:
Halloj.........
Någon som ska ut å åka idag?
Själv hade jag tänkt att ta en tur. Tänkte mellan landa på Markan i Strömsholm vid 12 tiden å ta en fika. Alla andra glada å trevliga hoj vänner ute landet är välkomna att dyka förbi å fika å även haka på en repa ut efter vägarna sedan.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top