2ono skrev:Lika lustigt att dom klassar RSV mille som sporthoj för att den har kåpor och medan RSV tuono inte har kåpor men är ju en identisk hoj egentligen och blir därmed en billigare förstå den logiken![]()
kåpor e väl dyrt...
2ono skrev:Lika lustigt att dom klassar RSV mille som sporthoj för att den har kåpor och medan RSV tuono inte har kåpor men är ju en identisk hoj egentligen och blir därmed en billigare förstå den logiken![]()
järnarn skrev:Tack för svar!
Har då även provkört R1 som referans, och den kändes i mitt tycke lite smidigare, men samtidigt instabil. Så då åkte jag iväg och testade en 996:a. Den var precis så smidig och distinkt som RGV:n, plus att den gick stabilare i högfart. Men den går ju inte att ha i vardagslag, så nu är jag tillbaks till millen. I och för sig fel forum att fråga, men, hur ska jag säga ... i Kista-rondellen där jag bor brukade jag dra om sporthojar på utsidan med rgv:n. Har bla tagit ZX9-r, GSXR-1000, R1r och R6. Kan man fortsätta att göra det med en mille?
Toppfartsmässigt verkar den ju på papperet dra ganska jämnt med en R1:a, hur är accet över 230?
MVH
flugan skrev:När man anpassat en PCIII för slipon eller helsystem, går det kass med orginaldämpare då? Vissa bandagar kräver ju orginalburk.
flugan skrev:När man anpassat en PCIII för slipon eller helsystem, går det kass med orginaldämpare då? Vissa bandagar kräver ju orginalburk.
järnarn skrev:Tack för svar!
i Kista-rondellen där jag bor brukade jag dra om sporthojar på utsidan med rgv:n. Har bla tagit ZX9-r, GSXR-1000, R1r och R6. Kan man fortsätta att göra det med en mille?
MVH
2ono skrev:Du kommer inte bara köra om dom du kommer varva dom i varje rondell och bli rondell kungen af kista![]()
![]()
järnarn skrev:Du talar till mitt hjärta!
Får väl se till att hitta en Mille snarast då. Var och provkörde en häromdan, men stollen hade lagt på ett 200-däck bak, så jag vet inte om det var det som gjorde den spårig?
Greenblood skrev:Ny kurva med lite bättre förutsättningar och med fantastiskt bättre resultat...
125,6 hästar och maffiga 116,4 Nm i vrid på slangen...![]()
NU är jag riktigt nöjd...nu ska jag bara njuta...![]()
2ono skrev:Grymt vrid, vad hände?? .
järnarn skrev:Du talar till mitt hjärta!
Får väl se till att hitta en Mille snarast då. Var och provkörde en häromdan, men stollen hade lagt på ett 200-däck bak, så jag vet inte om det var det som gjorde den spårig?
bikerwoman skrev:Var det greken i Veddesta som sålde den? Ska kolla på den jag oxå, han snacka nåt om 200 bakdäck...
Fin hoj för övrigt?
Jodå, det var den.bikerwoman skrev:Var det greken i Veddesta som sålde den? Ska kolla på den jag oxå, han snacka nåt om 200 bakdäck...
Fin hoj för övrigt?
järnarn skrev:Jodå, det var den.
Den verkade ok i stort. Han har ju satt på lite "bling" saker men ändå inget osmakligt. Jag blev lite orolig över att hojen gått 1100 mil, men tändlåset känns ganska "upparbetat" och texten där är bortskavd. Borde den inte vara vid det miltalet, vilket generalagenten i princip höll med om. Den är dessutom importerad innan första besiktning. En annan grej är att sadeln har ett dithäftat läderöverdrag, så man kan inte se skicket på dynorna under. Och så saknas serviceboken. De där sakerna är väl kanske inte så farliga var för sig, men tillsammans... Tydligen väldigt lätt att koppla ur mätarna enligt generalagenten. Bilprovningen i malmö faxade ett helfordonsgodkännande från första reg i sverige. Den hade då gått drygt 800 mil (02), och nu 1100 mil. Första ägaren är skriven på förstadsvägen i malmö, men verkar onåbar. Den är ombyggd för skjuts, verkar seriöst, men maxlasten är 110 kg, vilket är typ jag och en ryggsäck. Sedan får det sitta hur många fotpinnar det vill där bak, enligt bilprovningen, så vill man använda det får man skaffa llite intyg och regga om.
På det hela verkade den ändå i gott bruksskick, men saknas servicebok på en importhoj lär ju iallafall jag bjuda därefter.
Hoppas jag inte dissade hojen för hårt nu, kan ju mycket väl vara helt ok, du får ta dig dit och kika själv, så kan du berätta vad du tyckte.
Greenblood skrev:Ny kurva med lite bättre förutsättningar och med fantastiskt bättre resultat...
maffiga 116,4 Nm i vrid på slangen...![]()
wasa skrev:Halloj.........
Någon som ska ut å åka idag?
Själv hade jag tänkt att ta en tur. Tänkte mellan landa på Markan i Strömsholm vid 12 tiden å ta en fika. Alla andra glada å trevliga hoj vänner ute landet är välkomna att dyka förbi å fika å även haka på en repa ut efter vägarna sedan.
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |