Aprilia-tråden.

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
RSV_R skrev:
Ringde nyss runt lite...

TH Har bara helårs förs utan avställning. Bana med SMC går bra, annars ej...

Hel/hel = 22700
Halv/hel = 9000
Trafik/hel = 6200

...


Det där stämmer inte riktigt... Den e avställningsbar men begränsat till x antal gånger... killen jag snackade med sa att man kunde skriva av den på vintern och kanske om man skulle utomlands i nån månad eller två på sommaren..

Jag har TH och ställer av på vintern... deras garageförsäkring ligger på 36 kr i månaden...

Jag pröjsar 13500:- HEL/HEL som det heter... sannningen e att en stor del av summan ligger på sommaren.. Jag pröjsar 1700:-/mån på sommaren (maj - Sep) därefter 500:-/mån påställd..

Jag e 27 och bor i Linköping city...

tycker att det e rätt billigt faktiskt... synd bara på bana.. :huvet
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
DaLorD skrev:
Det där stämmer inte riktigt... Den e avställningsbar men begränsat till x antal gånger... killen jag snackade med sa att man kunde skriva av den på vintern och kanske om man skulle utomlands i nån månad eller två på sommaren..

Hmmm, jag som specifikt frågade om man inte kunde ställa av den på vintern. Men det gick inte utan det var enbart en HEL/HEL försäkring....
:3freak

Men det är väl som vanligt... dom vet inte ens vart dom har sitt eget arsle...
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Ute i Stenkullen, kk sen 2002:
11.5k hel/helår Folksam (påställd 4.5mån)
9.5k hel/helår LF (påställd 5mån)
8.5k hel/helår TH (påställd 6mån)

Folksam höjde min premie när jag flyttade från Gbg innerstad ut till Vischan med eget garage.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
TERMINATOR skrev:
har du fått ordning på din hoj?

Japp :tummenupp Den verkar ha "självlagat sig". Felsökning i 9 timmar på verkstad, dom hittade nada fel, men nu sköter den sig som den ska... Har kört 2 tankar med STP insprutningsrengöring nu, kanske var kleggiga spridare? :confused:

Ska till Gelleråsen nu på fredag och ge den vad den tål, får se om den pallar då!
 

Greenblood

http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Kalix
Hoj
Mitsubishi Evolution IX -06 (vässad)...:o)
Dyno

Ny kurva med lite bättre förutsättningar och med fantastiskt bättre resultat...

125,6 hästar och maffiga 116,4 Nm i vrid på slangen... :tummenupp

NU är jag riktigt nöjd...nu ska jag bara njuta... :banana
 

Bifogat

  • aprilia3.jpg
    aprilia3.jpg
    103.4 KB · Visningar: 100

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
2ono skrev:
8` hel/helår "RSV mille 25`"bilsport och MC
För att köra sporthoj idag ska man tydligen helst vara gubbe bo i en glesbygd :rolleyes:


Hmm... Lustigt.. När jag ringde Bilsport & MC så började kärringen som svara bara skratta när jag gav henne reg. nummret.. "Ahh... hahaha... det e en sån där sporthoj va???" - ja... " haha... 25000:- i bara trafik.. " :brinnerup
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
bikerwoman skrev:
Japp :tummenupp Den verkar ha "självlagat sig". Felsökning i 9 timmar på verkstad, dom hittade nada fel, men nu sköter den sig som den ska... Har kört 2 tankar med STP insprutningsrengöring nu, kanske var kleggiga spridare? :confused:

Ska till Gelleråsen nu på fredag och ge den vad den tål, får se om den pallar då!

jag har haft i STP i min oxå i våras när jag började åka och min tomgång blev jämnare, kanske manskulle åka till åsen och titta lite, får se om jag hinner
 

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Granne med Gelleråsen.
Hoj
DBS
DaLorD skrev:
Hmm... Lustigt.. När jag ringde Bilsport & MC så började kärringen som svara bara skratta när jag gav henne reg. nummret.. "Ahh... hahaha... det e en sån där sporthoj va???" - ja... " haha... 25000:- i bara trafik.. " :brinnerup
Stygg Chansa tar ca: 3250:- halv/hel om man är 30+ och haft hoj reggad på sig mer än 5 år...
 

Bee

Medlem
Gick med
20 Oct 2003
Ort
Växjö
Hoj
Xj900 2001
Sitter och försöker att få bort mitt framhjul, men icke!!!

Undrar om någon kan hjälpa mig med detta. Beskriv hur man gör.

Jag fattar inte hur jag kan göra fel...men den jefla axeln lossnar inte för mig.


Jag mekar nu...så snabba svar är välkommna.


Ursäkta min smarta fråga... :3freak
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Bee skrev:
Sitter och försöker att få bort mitt framhjul, men icke!!!

Undrar om någon kan hjälpa mig med detta. Beskriv hur man gör.

Jag fattar inte hur jag kan göra fel...men den jefla axeln lossnar inte för mig.


Jag mekar nu...så snabba svar är välkommna.


Ursäkta min smarta fråga... :3freak

lossa mutter, släpp låsningen ( 2 på varje sida) under gaffeln och dra ur axeln, så är det på falcon i allafall, borde inte ta mer än 2 min
 

järnarn

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
RGV250
Köpa mille?

Hepp!
Har just sålt iväg min rgv250, och letar ersättare.
Jag vill då ha nåt som svänger som RGV:n men med mera pulver. Var helt inne på en mille, men när jag provkör tycker jag den känns "tung". Hojen är ju hanterbar, och svänger fint och stadigt, men den känns ändå ... sävlig, på nåt sätt. Speciellt i snabba kast. Min fråga är då om jag blivit skadad av min tidigare hoj eller om även ni upplever det här som en del av millen, jämfört med andra sporthojar?
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
järnarn skrev:
Hepp!
Har just sålt iväg min rgv250, och letar ersättare.
Jag vill då ha nåt som svänger som RGV:n men med mera pulver. Var helt inne på en mille, men när jag provkör tycker jag den känns "tung". Hojen är ju hanterbar, och svänger fint och stadigt, men den känns ändå ... sävlig, på nåt sätt. Speciellt i snabba kast. Min fråga är då om jag blivit skadad av min tidigare hoj eller om även ni upplever det här som en del av millen, jämfört med andra sporthojar?


Har bara kunnat jämföra den med cbr600f (92a)och gsx750 (98) och där så känns millen smalare och smidigare än de andra.
 

maximus

Har ömsat skinn
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RSV Factory snart RSV4
Lam-Kaka skrev:
Har bara kunnat jämföra den med cbr600f (92a)och gsx750 (98) och där så känns millen smalare och smidigare än de andra.
Det e ju ett ganska stort steg från RGV till mille så det är väl inte konstigt att den känns stor å så.Jag har haft både R1 o Blades tidigare men jag blev förälskad i Millen direkt efter att ha provkört :tummenupp . Det är ju det som är det lömska med den; enlig alla tester i Bike mm så kör ju testkillarna mycket snabbare än vad dom tror Haft min sen 02 vill inte byta .. Kör hårt :yoparty
 

järnarn

Ny medlem
Gick med
25 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
RGV250
Köpa mille?

Tack för svar!
Har då även provkört R1 som referans, och den kändes i mitt tycke lite smidigare, men samtidigt instabil. Så då åkte jag iväg och testade en 996:a. Den var precis så smidig och distinkt som RGV:n, plus att den gick stabilare i högfart. Men den går ju inte att ha i vardagslag, så nu är jag tillbaks till millen. I och för sig fel forum att fråga, men, hur ska jag säga ... i Kista-rondellen där jag bor brukade jag dra om sporthojar på utsidan med rgv:n. Har bla tagit ZX9-r, GSXR-1000, R1:eek:r och R6. Kan man fortsätta att göra det med en mille?
Toppfartsmässigt verkar den ju på papperet dra ganska jämnt med en R1:a, hur är accet över 230?
MVH
 

MC Doktorn

Guest
DaLorD skrev:
Hmm... Lustigt.. När jag ringde Bilsport & MC så började kärringen som svara bara skratta när jag gav henne reg. nummret.. "Ahh... hahaha... det e en sån där sporthoj va???" - ja... " haha... 25000:- i bara trafik.. " :brinnerup


Lika lustigt att dom klassar RSV mille som sporthoj för att den har kåpor och medan RSV tuono inte har kåpor men är ju en identisk hoj egentligen och blir därmed en billigare förstå den logiken :rolleyes:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top