Aprilia-tråden.

Greenblood

http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Kalix
Hoj
Mitsubishi Evolution IX -06 (vässad)...:o)
Frågor:

*1: Vad är det för italienskt pucko som placerat sidostödet och pinnen för att fälla ner det precis under växelpedalen...???

*2: Varför trycker min Tuono ut kylarvätska vid den övre "ventilen"(....alltså inte på expansionskärlet. Detta sker vid höga varv och redan vid ca 80-90 grader...)???
 
Last edited:

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Greenblood skrev:
Frågor:

*1: Vad är det för italienskt pucko som placerat sidostödet och pinnen för att fälla ner det precis under växelpedalen...???

*2: Varför trycker min Tuono ut kylarvätska vid den övre "ventilen"(....alltså inte på expansionskärlet. Detta sker vid höga varv och redan vid ca 80-90 grader...)???

Skruvlocket?
 

Greenblood

http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Kalix
Hoj
Mitsubishi Evolution IX -06 (vässad)...:o)
flugan skrev:

Ja , det ser ut som ett kylarlock....
Varför blir trycket så högt så att det släpper...???
Måste kanske byta lock...???
 

stenne

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Halmstad
Hoj
Aprilia Shiver 750 -10
Har precis varit nere på Marcussen MC utanför Halmstad och skrivit på ägarbytet på en svart mille-05. Hurra vad jag är glad. :hihi
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Greenblood skrev:
Ja , det ser ut som ett kylarlock....
Varför blir trycket så högt så att det släpper...???
Måste kanske byta lock...???

Ja, under bakre delen av tanken ung. på höger sida?

Mitt läckte lite efter det vart av, drog för nästan allt vad fingrarna bar ungefär. Inga hårda verktyg eller så, men dock ett bestämt testosteront åtdragande (voima).

Om det släpper tror jag det hänt andra saker men du kanske bara menar att det läcker lite.

Sitter en liten tunnare slang på denna grova slangen (som kylarlocket sitter på), den går ner till expansionskärlet. Är den inte i kläm och har det inte kokat över där nere eller läkt ut ur expansionskärlet så är det nog inte tryckproblem.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Felix skrev:
...känns som att det släpper bak vid nerlägg och att baken "driver".. vilka däck har du kört annars på din gamla mille?

Igår och runt 18 grader efter 75m med helkalla Rensport (street) fick jag släpp i bak när jag lekte motstyrning på rak väg. Helt odramatiskt men en tydlig förflyttelse. Stannade för att kolla. Jag såg tydliga slint-märken på däckytan från våra svenska stenbumlingar som vägbanorna är gjorda av. Verkar som att när de är riktigt kalla så är de hala som fan. Skikt kanske från förra turen? Kör du Supercorsa?
 

MC Doktorn

Guest
Fin kurva Jocke!!Vad har du gjort ny mapp eller :tummenupp

Jag har mixtrat med fjädringen får en känsla av att framändan vill drifta när det tokgasades på V twin träffen , tyvär agerade 2 st jordfräsar 10m mitt framför ögonen på mig :skrämd men grabbarna klarade sig bra :tummenupp
till er som missade träffen kan jag starkt rek att hänga på nästa gång.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Tackar tackar ,,
jo jag var ju till Jörgen o fick min pc lite bättre inställd än
den var tidigare ,,
jag kan nog säga att han börjar kunna det där med Aprilia Mappning nu ,, han har väl mig veterligen mappat ca:4 eller 5 aprilia nu ,,
och det roligaste av allt han ser ut o gilla dom åxå , :tungan

jag jobbar dagtid i veckan så en fika ute i strömsholm vore väl inte fel heller ?
jag har ju ditt nummer o du har mitt så vi kan väl höras om det passar ,,

// Jocke i köping :)


2ono skrev:
Fin kurva Jocke!!Vad har du gjort ny mapp eller :tummenupp

Jag har mixtrat med fjädringen får en känsla av att framändan vill drifta när det tokgasades på V twin träffen , tyvär agerade 2 st jordfräsar 10m mitt framför ögonen på mig :skrämd men grabbarna klarade sig bra :tummenupp
till er som missade träffen kan jag starkt rek att hänga på nästa gång.
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Tjena Jocke!
Jag har för mig att du har öppen luftburk samt slipons!? Är PC3 mappen du har till utlåning? :tummenupp

Olsson, kör på Dragon Supercorsa, så fort jag ligger på och kör "ordentligt" så finns det mycket grepp och däcken är fötroendeingivande, ligger jag därefter och slöar igen så känns det som de tappar greppet igen. Kanske inte helt optimalt däck på gatan... om man inte kör ordentligt dvs.

Skall nog testa med vanliga Diablo nästa gång!

/Felix
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Njaaaa ,, inte öppnre luftburk än Evo filter o en ökad volym på luftburken ALa "tokas" recept,slipon är det inte heller riktigt utan "lätt Modefierat" orginalsystem :D dvs demonterade Kattar o i princip rakt blås igenom ljuddämpareburken,, allt orginaltjafs e borttaget :) hiottade receptet på AF1 Racing forum i usa ,,
vi får se om jag plockar ur pc´n ur hojjen då kanske jag lagrar den på min Hd ,, den kostade trots allt tusenlappar så jag kanske borde spara den :confused:

Ha det alla Aprilisti ,,o övriga,,,,,,, // Jocke

Felix skrev:
Tjena Jocke!
Jag har för mig att du har öppen luftburk samt slipons!? Är PC3 mappen du har till utlåning? :tummenupp

Olsson, kör på Dragon Supercorsa, så fort jag ligger på och kör "ordentligt" så finns det mycket grepp och däcken är fötroendeingivande, ligger jag därefter och slöar igen så känns det som de tappar greppet igen. Kanske inte helt optimalt däck på gatan... om man inte kör ordentligt dvs.

Skall nog testa med vanliga Diablo nästa gång!

/Felix
 

MC Doktorn

Guest
Felix skrev:
Tjena Jocke!
Jag har för mig att du har öppen luftburk samt slipons!? Är PC3 mappen du har till utlåning? :tummenupp

Olsson, kör på Dragon Supercorsa, så fort jag ligger på och kör "ordentligt" så finns det mycket grepp och däcken är fötroendeingivande, ligger jag därefter och slöar igen så känns det som de tappar greppet igen. Kanske inte helt optimalt däck på gatan... om man inte kör ordentligt dvs.

Skall nog testa med vanliga Diablo nästa gång!

/Felix

Det där med däck är klurigt Är du bara ute efter more value for money tycker jag rena gatdäck som Pirelli diablo är de bästa däcken.Som håller längre och ger bättre våtegenskaper samt är stabilare och liknade grepp som rena supersport däck samt dessutom ger konstanta prestande och sannolikt bättre grepp trots upprepad användning till skillnad från supersportdäck som har en mer allt eller inget effekt.
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
Halloj.....

På tal om däck, har någon åk på något conti däck på sistone sedan de nya serierna kommit. Typ Conti Force Max, Conti Road Attack, Conti Force? Vill veta ev. Antal mil samt grepp vid blött å tort? Övriga tycken om däcken.......
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
wasa skrev:
Halloj.....

På tal om däck, har någon åk på något conti däck på sistone sedan de nya serierna kommit. Typ Conti Force Max, Conti Road Attack, Conti Force? Vill veta ev. Antal mil samt grepp vid blött å tort? Övriga tycken om däcken.......

läste test om dom och dom fick bra betyg
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
jag har bytit däck och nu har jag satt tillbaka bakhjulet, hur mäter jag in bakhjulet enklast så man vet att det sitter helt rakt?? kan man lita på sträcken på svingen???
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
heh!

jag har köpt en sån! =)

sorry... nu e man en riskokare! :huvet

men har hoj iaf! :tummenupp

tjing tjong
 

Bifogat

  • r6_vit.jpg
    r6_vit.jpg
    48.8 KB · Visningar: 84

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Granne med Gelleråsen.
Hoj
DBS
KaZ skrev:
heh!

jag har köpt en sån! =)

sorry... nu e man en riskokare! :huvet

men har hoj iaf! :tummenupp

tjing tjong
bättre än att vara hojlös... :tummenupp sen behöver man inte vara lika orolig för repor och dylikt på en ex banhoj... det brukar redan vara tämligen gott om dem från början... :yoparty enjoy... :banana
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top