Aprilia-tråden.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
det går enkelt o hitta om man söker på kk Racing i exempelvis Google ,, då hittar man det snabbt som tusan ,,
det kanske e spärrat här för att det heter någon som kan associeras med kk som kan tolkas som porr kanske ,, kolfiberporr är det väl i o för sig :tummenupp

:D

anol70 skrev:
om det är samma framskärm som till millen, alt millens passar så kolla på kåkåracings hemsida :tummenupp

är det någon typ av uteslutning av kåkåracing eftersom det inte går att lägga ut länk till dem... :va

Last edited:

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Felix skrev:
Har nu varit ute första riktiga svängen med millen, 7,5 mil varav 6 kurvig 70 väg och 1,5 mils poserande bland korvkioskerna :D :tuttar
Vem som helst blir snygg på denna hojen, mumma.

Motorn är en pärla, kommer skall dock snart på bänken för PC3 inustering mm. Chassit är fantastiskt, dämparna likaså, tja.. kan fortsätta prisa i all evighet, enda som man kan märka nu är att den är lite nervös, samt att det släpper lite bak vid pådrag ibland.

Längtar efter fint väder igen! Längtar redan efter mullret :banana

/F

fint! :tummenupp

Va tyckte du om Insugsljudet? :fyllisar :yoparty

skönt va?

hehe :D

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
TERMINATOR skrev:
3 mil massor med växlingar och det läcker inte så nu hoppas jag att det blir bra, ringen jag köpte heter AUN 20 28 4 Manschett symmetrisk och kostade typ 60 kr och den är köpt på momentum

Jasså...

Den jag köpte hette OR(O-ring) 20,0 x 4,0 EPDM

kosta 12kr

Hoppas skiten passar nu bara..

ska meka om en timme.... ska nog ta bort slangarna o byta till stålomspunnet.... när jag ändå e på g...

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
DaLorD skrev:
Jasså...

Den jag köpte hette OR(O-ring) 20,0 x 4,0 EPDM

kosta 12kr

Hoppas skiten passar nu bara..

ska meka om en timme.... ska nog ta bort slangarna o byta till stålomspunnet.... när jag ändå e på g...
Halloj...
Båda är riktiga och passar. Men det har framkommit idag att det finns flera sorter av EPDM (5st). Och enligt dem så har leverantörerna ingen riktig koll på vilken som lev.
Firman jag har kontakt med håller på att utreda detta närmare å ska återkomma till mej i morgon. För när det är bromsvätska så vill ingen garantera någonting.

I mitt fall så böt jag i höstas å det funkar än, å i andra fall höll det bara i en vecka.
Vet ej vad som man ska rekomendera, har man lekage så är det väl bara att byta å hoppas.

Vet ej vad org. delen kostar.

Lycka till.........

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
det ska vara en radialtätning, och om man utläser bilden rätt på sprängskissen så är det en kantig packning men det är skitsamma bara det tätar ordentligt, jag va och kolla på min hoj idag och det verkar tätt.
org delen kostar 170 spänn ca

Last edited:

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
En snabb fråga, har suttit och klämt på en PC3:a halva kvällen och är i lite i valet och kvalet på att slänga i den i hojen med en map för acra slipon och original luftfilter. Dock har jag ett evoluzione racefilter i hojen... Det finns en risk för att hojen skall gå snålt misstänker jag.
Skall jag slå PC3 ideérna ur hågen tills dess att jag fått tid för bänkning???

Vad sägs, någon som har erfarenhet?

/Felix

MC Doktorn

Guest
9 dagar

Det tog 9 dagar för fabriken i Noale att leverara mina fälgar och i morgon skall dom på om jag har tur har jag hoj till fredagen :yoparty

Bättre än väntat faktiskt en sprillans fälgpar går lös på 16500 vilket e svettigt.
Man är glad att man har helförsäkring i såna här ögonblick.

Nu får det var nog med utgifter, har på en månad smällt bilen 2 ggr samt hojen 1 ggr. Men shit happens :banana

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
wasa skrev:
Halloj...
Båda är riktiga och passar. Men det har framkommit idag att det finns flera sorter av EPDM (5st). Och enligt dem så har leverantörerna ingen riktig koll på vilken som lev.
Firman jag har kontakt med håller på att utreda detta närmare å ska återkomma till mej i morgon. För när det är bromsvätska så vill ingen garantera någonting.

I mitt fall så böt jag i höstas å det funkar än, å i andra fall höll det bara i en vecka.
Vet ej vad som man ska rekomendera, har man lekage så är det väl bara att byta å hoppas.

Vet ej vad org. delen kostar.

Lycka till.........

OK.. nu har jag bytt...

passade på att göra rent i koppen och i slaven...

Orginaldelen som sitter där är det ju en kant på men frågan är om det inte är bättre med en o-ring.. "kanten" är ju ganska tunn och ger säkert med sig lättare än o-ringen...

Hur som så lär det inte vara materialet på org. delen som felar.... mellan slaven och den delen som sitter längst in mot motorn (vet inte vad den heter) så är det ju ett litet spår som ligger emot drevets håll... och där var det rejält smutsigt så min teori är att det är den skiten som tar sig förbi packningen/o-ringen... spårets funktion??? varför sitter det där??? och varför åt det hållet???

Får se om det blir svart om en vecka eller två igen helt enkelt...

Ok... självklart hade jag ett motornummer som var lägre än 6899?? och har därför beställt en ny tryckplatta ( Tack ska du ha 2ono :Bugar )...

Hoppas bara att lev. tiden inte e ett halvår...

SEN SKA DET FAAAAAAN BLI BRA!!!!

:yoparty

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
KTM 990 Adventure
Felix skrev:
En snabb fråga, har suttit och klämt på en PC3:a halva kvällen och är i lite i valet och kvalet på att slänga i den i hojen med en map för acra slipon och original luftfilter. Dock har jag ett evoluzione racefilter i hojen... Det finns en risk för att hojen skall gå snålt misstänker jag.
Skall jag slå PC3 ideérna ur hågen tills dess att jag fått tid för bänkning???

Vad sägs, någon som har erfarenhet?

/Felix
´
Det är nog ingen större risk att den ska gå "bränna-ventiler-snålt", däremot vet man inte om mapparna för nedladdning är gjorda för version ett eller två av Map 2 (Open-loop mappen). Så den kan lika gärna gå sämre som bättre, och du har bara röv-dynon att avgöra med. Nej, jag själv väntar med att installera min PC3 tills jag har tid och råd att låta någon göra en ny map i bromsbänk.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Angel1000 skrev:
´
Det är nog ingen större risk att den ska gå "bränna-ventiler-snålt", däremot vet man inte om mapparna för nedladdning är gjorda för version ett eller två av Map 2 (Open-loop mappen). Så den kan lika gärna gå sämre som bättre, och du har bara röv-dynon att avgöra med. Nej, jag själv väntar med att installera min PC3 tills jag har tid och råd att låta någon göra en ny map i bromsbänk.
Tack för svaret, jag vet att mappen är gjord för map 2 och jag har map 2 i ECU:n.
Kanske bäst att surfa nätet efter lite färdiga mappar och kolla.

Om jag får tummen ur så lägger jag upp en länk till mappen när jag är klar med min!

/Felix

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
TERMINATOR skrev:
det ska vara en radialtätning, och om man utläser bilden rätt på sprängskissen så är det en kantig packning men det är skitsamma bara det tätar ordentligt, jag va och kolla på min hoj idag och det verkar tätt.
org delen kostar 170 spänn ca

Men tjöper man orginal får man mer än packningen eller? Typ cylinder å så?

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
2ono skrev:
Det tog 9 dagar för fabriken i Noale att leverara mina fälgar och i morgon skall dom på om jag har tur har jag hoj till fredagen :yoparty

Fan va kul :tummenupp

Verkar som den nya Aprilia-ledningen uppbackat med lite Piaggio-cash fått ordning på leveranstiderna.

Last edited:

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
TERMINATOR skrev:
man kan köpa packningen lös, köper du hela slaven kostar den 1080kr

Jag fick en .pdf skickad till mig av en Bikestop ang. "Aprilias Kopplingshistoria".

I den finns alla ändringar i kopplingen från 98 -03 med sprängskisser och artikelnummer och datum för ändringar..

Det gäller alla V990 motorer.. så väl capo nord som Mille & Falco..

Jag har lagt upp den på bra-att-ha-filer få famiglia sidan och även i en tråd på Big Twins..

Intressant läs för den med kopplingsproblem...

God läsning...

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
mitt funkar fint nu, men jag vet inte om jag ska ha kvar hojen efter det som hänt lövis, känns inte så nu i allafall

DaLorD skrev:
Jag fick en .pdf skickad till mig av en Bikestop ang. "Aprilias Kopplingshistoria".

I den finns alla ändringar i kopplingen från 98 -03 med sprängskisser och artikelnummer och datum för ändringar..

Det gäller alla V990 motorer.. så väl capo nord som Mille & Falco..

Jag har lagt upp den på bra-att-ha-filer få famiglia sidan och även i en tråd på Big Twins..

Intressant läs för den med kopplingsproblem...

God läsning...

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
Felix skrev:
Tack för svaret, jag vet att mappen är gjord för map 2 och jag har map 2 i ECU:n.
Kanske bäst att surfa nätet efter lite färdiga mappar och kolla.

Om jag får tummen ur så lägger jag upp en länk till mappen när jag är klar med min!

/Felix

app app app.. :D

Du har ett Renegade kit!!! Inte evo... =)

bara så att du vet! :tummenupp

tjing (ge tebaks hojen... morr) :banana

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Nu grabbar är det nära... :rock .......ska snart beställa en RSV 1000 R Factory -05... :yoparty :yoparty sen får man väl vara med och snacka här oxå.. :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024