Aprilia-tråden.

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
ljus.gif
 

IronMike

Guest
Rip Lövis

Fruktansvärt.. Tragiskt. Känns tråkigt att ha kvar sin mille, efter att man hört vad som hänt :(
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
R.I.P

Tragiskt det som hänt, men det har gett mej en tankeställare iallafall att man inte e odödlig.............
 

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Attans! Lyckades med konststycket att dra av en bult till ventilkåpan på bakre cylindern idag.
Läckte lite i bakkant på höger sida efter att ha kollat ventilspelet..skulle BARA dra åt lite...
Ingen som har såna bultar liggandes? Har iofs beställt nya via Guzzi center men det kan ju ta sin tid..
Sen ska man borra/skruva ut resten av bulten som blev kvar i toppen oxå... :3freak
Ska försöka täta lite provisoriskt me blå silikon på utsidan nu.
Bara det håller över helgen..man ska ju va me på Twin träffen...

Skänker en tanke till Lövis och anhöriga. Man är inte odödlig ens på en
Aprilia..kör försiktigt där ute!
 

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Granne med Gelleråsen.
Hoj
DBS
svåt att få tragedin med Lövis ur huvudet, kände inte honom personligen men det känns ändå fruktansvärt. :( Mina tankar till familj och vänner.

Har själv märkt att många bilister och andra medtrafikanter inte vet hur de ska agera när det kommer en motorcykel (som kör i laglig hastighet)... :va min erfarenhet är att vissa personer blir paralyserade... vad är det som kommer :va :va :va och så fortsätter man att köra... :kocko :huvet Det är på tiden att de ser motorcyklar som vilket annat fordon som helst på vägen... :fatta!

ta det lugnt där ute och låt oss njuta av en fin sommar... :tummenupp
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Tja!
Renegade kit it is... nåja nu har jag hittat en mapp för akra slipons och någon form av öppet luftfilter, får se hur det skall sluta :D
Hojen är fantastisk, saknar inte en sekund att jag sålde 750r:en... insugsljudet är bara :yoparty :Bugar

En tanke på däcken.. när man kör "inspirerat" och några km så blir fästet riktigt bra men om man mer powertourar känns det som de inte kommer upp i temp riktigt, vad hade du för erfarenhet?? känns som att det släpper bak vid nerlägg och att baken "driver".. vilka däck har du kört annars på din gamla mille?

Lurade du ut vilken olja du hällt i förresten?

/Felix

KaZ skrev:
app app app.. :D

Du har ett Renegade kit!!! Inte evo... =)

bara så att du vet! :tummenupp

tjing (ge tebaks hojen... morr) :banana
 

MC Doktorn

Guest
Jepp idag ska jag hämta hojen och twinträff i morgon, ska någon här med. :va

Känns dock inte lika kul med tanke på vad som hände lövis även om jag aldrig kände honom :(
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
2ono skrev:
Jepp idag ska jag hämta hojen och twinträff i morgon, ska någon här med. :va

Känns dock inte lika kul med tanke på vad som hände lövis även om jag aldrig kände honom :(


Vikken TwinTräff???

var e den?+
 

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 990 Adventure
Felix skrev:
Tack för svaret, jag vet att mappen är gjord för map 2 och jag har map 2 i ECU:n.
Kanske bäst att surfa nätet efter lite färdiga mappar och kolla.

Om jag får tummen ur så lägger jag upp en länk till mappen när jag är klar med min!

/Felix

Jo, mappen är säkert gjord för Map 2, men det finns numera 3st olika Map 2, beroende på när hojen tillverkades och om man har uppdaterat den. Jag har t ex Map 2 nr två i min hoj och den ska enligt uppgift vara mycket bättre (jämnare respons, mindre motorstopp etc) än den första. Den tredje är relativt ny och den har jag inte hört något om, annat än att det i den versionen finns en för slip-on och en för helsystem, om jag minns rätt. Det finns iaf tre mappar att välja på i den senaste uppdateringen.
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Angel1000 skrev:
Jo, mappen är säkert gjord för Map 2, men det finns numera 3st olika Map 2, beroende på när hojen tillverkades och om man har uppdaterat den. Jag har t ex Map 2 nr två i min hoj och den ska enligt uppgift vara mycket bättre (jämnare respons, mindre motorstopp etc) än den första. Den tredje är relativt ny och den har jag inte hört något om, annat än att det i den versionen finns en för slip-on och en för helsystem, om jag minns rätt. Det finns iaf tre mappar att välja på i den senaste uppdateringen.

Suck och pust... :confused: lika bra att vänta lite isåfall och ta hela härligheten på en gång i samband med bänkning.. hojen går ju inte dåligt nu i vilket fall :D

Tack för informationen, det enda jag vet om mappen är att det är tvåan och att den lästes in förra veckan.

Tänkte bänka hojen på Biscaya. ris - ros om dem någon??
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Håller med Angel. Här är några olika program för 04/05 som existerar.

664584
664585
664586
664587
664588

Jag kör 664584. På min går den ganska rikt på fullgas. Ner mot lambda 0.87. Men den har problem vid pådrag där den magrar rätt kraftigt. Kan man se här.

@Felix. Grattis till hojen :tummenupp
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Olsson! tackar, helt klart den bästa hoj jag haft än så länge... ser fram emot att köra den mer och på bana, tigcraft 60 mm, var köpte du dessa??

/Felix

#Olsson# skrev:
Håller med Angel. Här är några olika program för 04/05 som existerar.

664584
664585
664586
664587
664588

Jag kör 664584. På min går den ganska rikt på fullgas. Ner mot lambda 0.87. Men den har problem vid pådrag där den magrar rätt kraftigt. Kan man se här.

@Felix. Grattis till hojen :tummenupp
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Pöjkar Pöjkar :tuttar

jag ska mappa min på söndag ,, nu ska pcIII få jobba ,, annars så har jag en mappning i nu som är lite klurig ,, en mappning för främre cyl o en för bakre ,, alltså separat mappade ,, skoj va ?
någon mera som vill testa den kanske ?
:Bugar


#Olsson# skrev:
Håller med Angel. Här är några olika program för 04/05 som existerar.

664584
664585
664586
664587
664588

Jag kör 664584. På min går den ganska rikt på fullgas. Ner mot lambda 0.87. Men den har problem vid pådrag där den magrar rätt kraftigt. Kan man se här.

@Felix. Grattis till hojen :tummenupp
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Ohlsson ,,, INTE SLÄNGA I GRUSET ,, det gjorde ju jag förra året o har knappt repat mig ännu ,, undvik grus,,,,,, undvik mig :huvet eller mitt spår på gelleråsen :gnissla

#Olsson# skrev:
Ja, den är perfekt på bana och att slänga i gruset då och då. Blir den smutsig så tar man bara fram reservhojen. (Nera) :D

Köpte av europeiska distributören. http://www.tigcraft-japan.co.uk
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
jocke i köping skrev:
Ohlsson ,,, INTE SLÄNGA I GRUSET ,, det gjorde ju jag förra året o har knappt repat mig ännu ,, undvik grus,,,,,, undvik mig :huvet eller mitt spår på gelleråsen :gnissla

Du fick bilden av mig men aldrig sett att du postat den. (själv avstog jag av humanitära skäl :D Men jag tyckte du såg så jävla glad ut, trots total-mos och bruten arm. :yoparty
 
Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
He he he ,, jag var väl liksom i chock då ,, ja e ju smått vimsig i vanliga fall så inte blev det bättre av att volta ,, men det e bra att du inte postade bilden efterssom denna site inte e barnförbjuden :yoparty
det finns saker som inte eftervärlden borde se *fniss* :huvet

kanske Twinträff i morgon ,, vi får se ,, hänger lite på vädret o hur eftermiddagen formar sig ,, ska vara i örebro vid 3-4-tiden ,,

#Olsson# skrev:
Du fick bilden av mig men aldrig sett att du postat den. (själv avstog jag av humanitära skäl :D Men jag tyckte du såg så jävla glad ut, trots total-mos och bruten arm. :yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top