Hemanhunter
Ny medlem
joo..
Jag har förresten monterat ett Leo vince slipon i dag!! MUMMA!! Snacka om att bli nykär igen!!
Jag har förresten monterat ett Leo vince slipon i dag!! MUMMA!! Snacka om att bli nykär igen!!
Halloj...TERMINATOR skrev:nu har jag rivit isär skiten och hittat det troliga felet, packningen är helt kass, fattar bara inte hur det kan bli så här, o-ringen är byt för ca 2 v sen. lägger med några bilder på den
wasa skrev:Halloj...
Svårt att se , men o-ringen verkar ju va ok. Den andra ringen ovanpå ser ju inte så bra ut men den har väl ingen betydelse i det hära sammanhanget.
Hur ser loppet ut inne i cylindern? Är det repigt så putsa ur det lite med slipduk ( cirkel rörelser).
Lycka till.............
TERMINATOR skrev:har alla sålt sina aprilia
DaLorD skrev:Nej... men jag funderar på det..
Jag har oxå kopplingsproblem...
Jag köpte en ny o-ring häromdagen.. 20x4 var din den storleken oxå??
Jag har ej monterat den ännu... ska kanske göra det ikväll...
Grejen är att jag skulle vilja byta till stålomspunnen slang när jag ändå tömmer på kopplingsvätska men vet inte vilken längd eller dimension det ska vara... måste alltså ta bort det som sitter idag o sen dagen efter åka med den till nåt företag o köpa ny..alltså 2 dagars jobb... om jag visste de datana skulle jag kunna ringa o beställa nu o sen göra allt efter jobbet...
Hur som helst tog jag en kvälls-sväng med igår på ca:30 mil... (Linköping - Hjortkvarn - örebro - askersund -linköping) ((Rekomenderas))
Efter typ 15-20 mil så försvinner kopplingen nästan helt.. den tar lite längst in men det är knappt... fick nästan sparka i växlarna... om man stannar och pumpar lite går det bra ett par mil till...
Jag e så j-la trött på kopplingshelvetet nu...
En barnett koppling skulle sitta... men den e dyr... o frågan e om det hjälper...
Ni som inte har problem med kopplingen....(98-00) vikken olja kör ni på???
2ono skrev:Var sitter problemet är det hydrauliken eller eller i lamellerna .
Kan man inte bara montera hårdare fjädrar om den slirar??.
Vad är skillnad 98-00 resp 01-, kan man inte montera 2001 koppling??.
Jag kör på Motuls helsyntet
DaLorD skrev:Nej... men jag funderar på det..
Jag har oxå kopplingsproblem...
Jag köpte en ny o-ring häromdagen.. 20x4 var din den storleken oxå??
Jag har ej monterat den ännu... ska kanske göra det ikväll...
Grejen är att jag skulle vilja byta till stålomspunnen slang när jag ändå tömmer på kopplingsvätska men vet inte vilken längd eller dimension det ska vara... måste alltså ta bort det som sitter idag o sen dagen efter åka med den till nåt företag o köpa ny..alltså 2 dagars jobb... om jag visste de datana skulle jag kunna ringa o beställa nu o sen göra allt efter jobbet...
Hur som helst tog jag en kvälls-sväng med igår på ca:30 mil... (Linköping - Hjortkvarn - örebro - askersund -linköping) ((Rekomenderas))
Efter typ 15-20 mil så försvinner kopplingen nästan helt.. den tar lite längst in men det är knappt... fick nästan sparka i växlarna... om man stannar och pumpar lite går det bra ett par mil till...
Jag e så j-la trött på kopplingshelvetet nu...
En barnett koppling skulle sitta... men den e dyr... o frågan e om det hjälper...
Ni som inte har problem med kopplingen....(98-00) vikken olja kör ni på???
DaLorD skrev:Jag har monterat hårdare fjädrar... jag har gjort "rent" mellan skivorna... lamellerna ser fina ut...
Efter 2001 så gjorde de väl om kopplingskorgen???
2ono skrev:Men ditt problem låter som hydrauliken luft i systemet??och inte slirande koppling.
Men de med slirande kopplingar på tidigare modeller av RSV skall enl välrenomerade ref gällande 1998-2001 ägare och motor Nr 689953 eller mindre, först byta tryck plattan art nr#0259517 .
KaZ skrev:Hej mina kära appe-vänner!
Ville bara meddela att Undertecknad, dvs. skaparen av denna eminenta tråd numer är hojlös...
Har just sålt min lilla factory!
Känns piss..
Och tyvärr blir det nog ingen ny appe på ett tag... sorry...
Felix! nu tar du hand om henne! Annars
Vila i Frid
4:e stycket läsDaLorD skrev:OK.. jag var väl lite otydlig.. Jag har alltså en slirande koppling... det där andra tjafset kände jag redan förra året men brydde mig inte så mycket eftersom det bara uppstår på låååånga turer...
Men nu har jag även en slirande koppling vilket iofs blev bättre efter rengöring/slipning av mellanskivorna men det finns där även om jag måste pressa mer innan det kommer idag...
den där tryckplattan du snackar om... vilken tryckplatta ??? och framför allt...vad kosta???
DaLorD skrev:OK.. jag var väl lite otydlig.. Jag har alltså en slirande koppling... det där andra tjafset kände jag redan förra året men brydde mig inte så mycket eftersom det bara uppstår på låååånga turer...
Men nu har jag även en slirande koppling vilket iofs blev bättre efter rengöring/slipning av mellanskivorna men det finns där även om jag måste pressa mer innan det kommer idag...
den där tryckplattan du snackar om... vilken tryckplatta ??? och framför allt...vad kosta???
anol70 skrev:Hallå... är det ngn som kan tipsa om ngn bra site där man kan beställa dekaler till Millen...
anol70 skrev:Hallå... är det ngn som kan tipsa om ngn bra site där man kan beställa dekaler till Millen...
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|