Aprilia-tråden.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Daniel-San skrev:
Hej alla monsterdiggare.

Nån som vet hur mycket effektskillnad det (och andra skillnader med) på motornn mellan -99 och -03 på Millen?

Siffror och erfarenheter sökes.

MVH
D

Typ 2hk... Men skilnaden är så liten så det märks ej.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
bikerwoman skrev:
Min är utbytt till en mille-dämpare istället, funkar bra, mkt. bättre fjädring. Har provkört en Falco med original och det var stor skillnad faktiskt.

har inte millen och falcon samma bakdämpare, det är bara mille r som har öhlinare annars är det väl sach som sitter på båda.

eller har jag fel :va :va :va

MC Doktorn

Guest
Aprilia och reservdelar

Tjaba tjena hallå
Nu har jag beställt nya fälgar bara 16 lök :rolleyes:.
frågan är om det tar veckor eller månader någon med erfarenheter av reservdels väntetider på aprilian??????

Man har ju hört skräck exempel , normalt borde det inte ta mer 1v enl min åsikt men det där med italienare och logistik får en att rysa av fasa.

Check it out.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
2ono skrev:
Tjaba tjena hallå
frågan är om det tar veckor eller månader någon med erfarenheter av reservdels väntetider på aprilian??????

Man har ju hört skräck exempel , normalt borde det inte ta mer 1v enl min åsikt men det där med italienare och logistik får en att rysa av fasa.

Check it out.

Ring och säg följande:

Sto andando scopare il mama di yor se mi non trasmetterete le mie cose domani.

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
måste bli av med 250:n

Hoj go´vänner!

Jag måste bli av med min lillhoj (rs250 -98) så fort det bara går... vill ju införskaffa lite gosaker till millen :) Nån här som måhända hört att det finns nån i sin närhet som önskar en sådan tingest? Ska ha sisådär 29k för hojen (med diverse medföljande prylar). Priset kan förstås diskuteras... Hoppas att nån vet nån som vill ha en sån....

MC Doktorn

Guest
twinner skrev:
Ring och säg följande:

Sto andando scopare il mama di yor se mi non trasmetterete le mie cose domani.

Ich werde die Mutter von yor fegen, wenn Sie meine Sachen morgen nicht mir übermitteln.Oder ich kaufe einen BMW

Last edited:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
2ono skrev:
Tjaba tjena hallå

Check it out.

väntade på en skruv i 3 v från TMP

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
RSV_Ante skrev:
Hoj go´vänner!

Jag måste bli av med min lillhoj (rs250 -98) så fort det bara går... vill ju införskaffa lite gosaker till millen :) Nån här som måhända hört att det finns nån i sin närhet som önskar en sådan tingest? Ska ha sisådär 29k för hojen (med diverse medföljande prylar). Priset kan förstås diskuteras... Hoppas att nån vet nån som vill ha en sån....

kolla med supermoto här på forumet, vet att han snackade tidigare om en sån till sin kvinna, jag kan kolla med honom men skicka mej ett pm och påmin mej

mr_Pink

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Stort tack till Wasa och Jocke för råd och prylar, nu rullar min Pärla, nyservad, bänkad med en PC III och Evo-luftkit, samt nya kopplingsfjädrar, som stresstestades halvhårt igår.

113,15 SAE på bakhjulet :)

Nån annan som kör en -99 och har siffror från bänkkörning? Om intresse finns kan jag nog fixa en scanner och lägga upp pappret från AVA?

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Tjena ....

Nån som vet var man kan få tag på de flesta delarna till en Aprilia Mille -00

Tacksam för svar .. MVH San

PS: Om nån av er har lite delar m.m. PM:a gärna till mig !!.

Last edited:

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
2ono skrev:
Tjaba tjena hallå

Check it out.

Förra sommaren tog saker å ting väldigt lång tid, i vintras tog det bara ngn vecka.

Du kan väl berätta hur lång tid det tog när du väl får dem.

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Helljus knappen djävlas

Hej

Knappen för att helljuste på min Falco vill inte stanan kvar i helljus läget.
Det är ju tänkt att den ska stanna i helljus läge efter en knapptryckning och återgå till halvljus läge efter ytterligare en tryckning.

Men knappen låser nu inte :(

Har försökt att smörja med 5-56 men hjälper inte.
Efter ha monterat ner hela ljusreglaget ser det ut om mekanismen är ingjuten i plasten. Vågar iallfall inte med våld att öppna den.

Någon som har ett tips eller varit med om något liknande?
Eller är det bara att bita i det sura och beställa nytt?

Skulle någon ha ett ljusreglage liggande och vill sälja så får ni ju gärna höra av er :)

/BW

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
Black-Wolf skrev:
Hej

Knappen för att helljuste på min Falco vill inte stanan kvar i helljus läget.
Det är ju tänkt att den ska stanna i helljus läge efter en knapptryckning och återgå till halvljus läge efter ytterligare en tryckning.

Men knappen låser nu inte :(

Har försökt att smörja med 5-56 men hjälper inte.
Efter ha monterat ner hela ljusreglaget ser det ut om mekanismen är ingjuten i plasten. Vågar iallfall inte med våld att öppna den.

Någon som har ett tips eller varit med om något liknande?
Eller är det bara att bita i det sura och beställa nytt?

Skulle någon ha ett ljusreglage liggande och vill sälja så får ni ju gärna höra av er :)

/BW
Halloj....
Det hände lika fär mej oxå, men jag hade garanti kvar då.
Man byter den röda tryck knappen å den är inte så dyr för den e lika på nästan alla hojar.

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
wasa skrev:
Halloj....
Det hände lika fär mej oxå, men jag hade garanti kvar då.
Man byter den röda tryck knappen å den är inte så dyr för den e lika på nästan alla hojar.

Ok!

Jag får la ta mig en sväng till verkstaden och fråga då :)

/BW

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
tja, är det någon som servat på italian bike i arboga???, dom vill ha ca 4000-4500 för en stor service + byte av gaffelolja. vill ha lite omdömme om dom

GLÖM INTE ATT ANMÄLA ER TILL FESTEN

Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
jodå jag vet vilka dom är ,, servisen e inget o klaga på där ,, killen som äger butiken e flygmekaniker och lämnar inget åt slumpen ,,
priset får du bilda dig en egen uppfattning om ,, men det kostar ju pengar vart du än vänder dig tyvärr ,, kolla vad för matreal som går åt o vad det kostar så kan du ju värdera vad jobbet kostar ,, har svårt o tro att dom är dyra i allafall ,, inte dyrast hur som helst,en garanti är ett bra jobb hur som helst.
// Jocke

TERMINATOR skrev:
tja, är det någon som servat på italian bike i arboga???, dom vill ha ca 4000-4500 för en stor service + byte av gaffelolja. vill ha lite omdömme om dom

GLÖM INTE ATT ANMÄLA ER TILL FESTEN

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
jocke i köping skrev:
jodå jag vet vilka dom är ,, servisen e inget o klaga på där ,, killen som äger butiken e flygmekaniker och lämnar inget åt slumpen ,,
priset får du bilda dig en egen uppfattning om ,, men det kostar ju pengar vart du än vänder dig tyvärr ,, kolla vad för matreal som går åt o vad det kostar så kan du ju värdera vad jobbet kostar ,, har svårt o tro att dom är dyra i allafall ,, inte dyrast hur som helst,en garanti är ett bra jobb hur som helst.
// Jocke

ok, tackar för svaret, har bokat tid, tänkte passa på att byta olja i gaffeln när den endå är där

Greenblood

http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Mitsubishi Evolution IX -06 (vässad)...:o)
Första prognosen:

Endast 116 hk och 96 Nm på bakhjulet...

SAE-korrigerade hästar...

Nu börjar mappningen....hoppas på mirakel... :Bugar

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar