jocke i köping
det som skramlar ska repareras :o)
klarrt at man ärr dä ,,, surrpupa
wasa skrev:Vilken tur att du e så jävla bra då!!!!!!!!!!!!!!!!!!
wasa skrev:Vilken tur att du e så jävla bra då!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lam-Kaka skrev:Någon som har drevat om sin 04/05 ändå? lite nyfiken hur rolig den blir med lite ner drevning
Hmmm vill ha
2ono skrev:Jag körde ner i en hålighet i vägen utanför strängnäs i ca 50km/h , detta skedde i Onsdags märker inget konstigt men upptäcker till min fasa idag att fälgjäveln är bucklig.
Suck!! men bara att acceptera och se glad ut hoppas att jag kan få en ny fälg snart för man riktar väl inte ALU-fälgar?.
Jag vågar inte köra när det är så här men ska ringa FB och hoppas att man kan skaka fram en fälg snabbt.
En viss ironi finns i detta som ni förstår.
jocke i köping skrev:Du ska leta reda på stället där hålet är och dokumentera det gärna med foto
och kanske mera bevis än så sedan ska du inte bara prata med ditt F-bolag utan vägverket åxå ,, om det är allmän väg så är dom skyldiga att hålla vägen i sådant skicka att det inte kan hända ,, i annat fall ska det finnas varningsskyltar för exempelvis vägarbete eller gropig väg som varnar ,, annars så e det dom som ska ersätta inte F-bolag .. stå på dig ,, du hade väl vittne som var med ?? eller hur
jocke i köping skrev:WASA ,,, det stavas sats INTE SATTS och det heter Billigaste och INTE BILIGASTE ,,, vad hade du för svensklärare i skolan ???????
Nää nu ska jag snarrrt hjem til mit huset på mit garagge o tväta apprillia
2ono skrev:Liten bild på bucklan fälgkanten är intryckt den håller luften frågan är om det är farligt att åka med det här tills man skaffat en ny fälg???????
2ono skrev:Liten bild på bucklan fälgkanten är intryckt den håller luften frågan är om det är farligt att åka med det här tills man skaffat en ny fälg???????
Lam-Kaka skrev:Någon som har drevat om sin 04/05 ändå? lite nyfiken hur rolig den blir med lite ner drevning
Hemanhunter skrev:Heja!! jag har en mille -01 som jag haft en säsong och jag har missljud i motorn, den "mothugger" när den går på på låga varv men det försvinner när jag trycker in kopplingen det är som om kopplingskorgen sitter löst eller nåt sånt!? (märks det att jag inte vet vad jag pratar om?) Det har dessutom blivit värre, jag har bytt stift och olja nyligt men det blev ingen skillnad. Den har gått 1500 mil, den hade gått 950 när jag köpte den och då fanns inte det här "rasslet".
Finns det någon som känner till det här problemet eller som har tips?? Svara gärna på det här!!
KaZ skrev:den blir ruggigt skoj med 15/42
jocke i köping skrev:kan inte säga på rak arm vad det kan vara men jag ordinerar att du tar o lossar kåpan över kopplingen o tittar in o letar efter konstigheter ,, om du inte har någon manual till hojjen så logga in på La famiglia di svezia o leta bland bra o ha filerna så finns det sprängskisser så du borde klara dig ,,,
på "la famiglia" sidan finns det många kunniga aprilia åkare som kanske kan hjälpa dig ,,
mvh: Jocke i köping
Hemanhunter skrev:Tack Jocke för tipset om la famiglia... hittade bra mek-anvisningar där!
Det blir skruvning framöver.. återkommer med vad jag hittar!
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|