Aprilia-tråden.

MC Doktorn

Guest
Angel1000 skrev:
UPP!

Det originalmonterade bakdäcket (Pirelli Supercorsa) på min Factory tar nog slut om någon vecka, så jag ska ta och beställa nytt. Vad är era erfarenheter av att köra med olika däck fram och bak?

Jag vill ha mera livslängd så jag tänkte montera ett vanligt Diablo bak. Blir det konstigt pga olika lutning/rundning på däckssidorna eller några andra kända bieffekter?

Vad jag har hört så håller ett vanligt Diablo ca 600-700mil. Är det någon som vet hur länge ett Diablo Corsa håller?

Jag kör än så länge bara på gata, så det är där däcket i huvudsak kommer att användas.

Du kommer sannolikt få mer ivslängd i ett diablo men inte mycket kanske 10%
Hur länge det håller beror ju helt på körstil, själv har jag aldrig fått något däck överleva mer än 600 mil oavsett märke.
Själv tycker jag Diablo corsa är ett kanon däck är ett mellanting mellan supercorsa och diablo.
Diablon har tätare och grövre mönster samt en annan mjukare stomme men har samma profil :tummenupp
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
2ono skrev:
Du kommer sannolikt få mer ivslängd i ett diablo men inte mycket kanske 10%
Hur länge det håller beror ju helt på körstil, själv har jag aldrig fått något däck överleva mer än 600 mil oavsett märke.
Själv tycker jag Diablo corsa är ett kanon däck är ett mellanting mellan supercorsa och diablo.
Diablon har tätare och grövre mönster samt en annan mjukare stomme men har samma profil :tummenupp


Har själv kört med 3 olika bakdäck(alla metzeler)

1.Tyre Size: 190/50 ZR 17 TL 73W ME Z4 STEEL RADIAL
Tyre Profile: ME Z4 STEEL RADIAL

Funkade bra,klarade runt 400mil

2.Tyre Size: 190/50 ZR 17 TL 73W SPORTEC M-1
Tyre Profile: SPORTEC M-1

Rena dyngan åt mig. Dåligt grep(släpte vid motorbroms i kurvor), höll bara <-250mil

3.Tyre Size: 190/50 ZR 17 M/C TL 73W ROADTEC Z6 REAR
Tyre Profile: ROADTEC Z6 REAR

Funkade kanon bra grep o allt räckte länge fast det var mycket hård körning ibland(funkade bra vid regn också). 600mil+
 
Last edited:

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 990 Adventure
2ono skrev:
Du kommer sannolikt få mer ivslängd i ett diablo men inte mycket kanske 10%
Hur länge det håller beror ju helt på körstil, själv har jag aldrig fått något däck överleva mer än 600 mil oavsett märke.
Själv tycker jag Diablo corsa är ett kanon däck är ett mellanting mellan supercorsa och diablo.
Diablon har tätare och grövre mönster samt en annan mjukare stomme men har samma profil :tummenupp

Hm, då kanske Diablo Corsa är rätt väg att gå. Håller det 500mil i alla fall?
Inga problem med att ha ett Supercorsa fram då?
 

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
En ny fråga från mig,
I valet och kvalet... vilket är det bästa valet. Mille-R -03 elr Mille-R -04

/Felix
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Felix skrev:
En ny fråga från mig,
I valet och kvalet... vilket är det bästa valet. Mille-R -03 elr Mille-R -04

/Felix

04a är en helt ny cykel så köp den :) funderar själv på att byta till en 04/05
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Köp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp Köp :yoparty :yoparty Köp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp Köp :tuttar :tuttar :tuttar Köp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp Köp :banana

Lam-Kaka skrev:
04a är en helt ny cykel så köp den :) funderar själv på att byta till en 04/05
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
jocke i köping skrev:
Köp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp Köp :yoparty :yoparty Köp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp Köp :tuttar :tuttar :tuttar Köp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp KöpKöp Köp Köp Köp :banana

sluta sluta....jag vill jag vill......................arrrrrrrrggggggggggggggggg :huvet :huvet :huvet

Har varjrefall gaderat mig med bakdäck i sommar har 3 st nya :tummenupp, får jag sålt kawan snart för runt 10k så är risken mycket mycket störe att jag byter upp mig :banana..gah ångest behöver köpa lite kläder igentligen :3freak
 
Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
He He He He ,,,
Kawa ??? ja det nämnde du kanske något om ,,
vaddå kläder ,, ??? duger inte hojkläder :eek:)

nu till helgen så ska vi italien tomtar träffas på söndag ,, ska bli kul som fasen ,, jag kan fota lite o skicka bilder till dig ,

ha det gott i snöyran :D

mvh: Jocke


Lam-Kaka skrev:
sluta sluta....jag vill jag vill......................arrrrrrrrggggggggggggggggg :huvet :huvet :huvet

Har varjrefall gaderat mig med bakdäck i sommar har 3 st nya :tummenupp, får jag sålt kawan snart för runt 10k så är risken mycket mycket störe att jag byter upp mig :banana..gah ångest behöver köpa lite kläder igentligen :3freak
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Ngn som har egen erfarenhet av eller har hört om Biltemas mc-batterier är något att ha?
Mitt batteri är inte helt på topp efter urladdningen i vinter.
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Kevorkian skrev:
Ngn som har egen erfarenhet av eller har hört om Biltemas mc-batterier är något att ha?
Mitt batteri är inte helt på topp efter urladdningen i vinter.


Har en polare som köpte ett biltema batteri... höll en vecka... men det va ju så billigt så han köpte ett till för det kunde ju varit ett fel på det första... det andra höll 1 månad...


Du får upp till 3 biltema batterier på 1 "riktigt"... jag tycker det e dumt att chansa... de e inte lätt att få igång en twin me trött batteri...
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
DaLorD skrev:
Har en polare som köpte ett biltema batteri... höll en vecka... men det va ju så billigt så han köpte ett till för det kunde ju varit ett fel på det första... det andra höll 1 månad...


Du får upp till 3 biltema batterier på 1 "riktigt"... jag tycker det e dumt att chansa... de e inte lätt att få igång en twin me trött batteri...


Hmmm, misstänkte nästan att det skulle vara så.

Ja, jag får investera i ett "riktigt" istället. Dumt att bli stående någonstans pga ett trött batteri.

Tyckte iofs att mitt batteri drog runt bra, men jag antar att laddningen inte behöver ligga mycket under "max" för att hojen inte ska starta. :3freak
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Kevorkian skrev:
Hmmm, misstänkte nästan att det skulle vara så.

Ja, jag får investera i ett "riktigt" istället. Dumt att bli stående någonstans pga ett trött batteri.

Tyckte iofs att mitt batteri drog runt bra, men jag antar att laddningen inte behöver ligga mycket under "max" för att hojen inte ska starta. :3freak

Kör inte med dåligt batteri! Många har fått reda på det efter att ha bränt startrelät...
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
mikcar skrev:
Kör inte med dåligt batteri! Många har fått reda på det efter att ha bränt startrelät...

Tack för infon! :tummenupp

Är det batteri som batteri som batteri när man handlar i mc-butik, eller är det något märke som anses bättre än övriga?
 

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Ort
nu med 4st tjejer
Hoj
HOT AND BLUE
tengil här på SH har kört med biltema batteri i sin TLs hur länge som hellst.. funkar skitbra för han
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Kolla med Autoexperten när det gäller batteri, dom säljer Exide batterier, pris från 225 skr.
det är reklam i Allt om Mc sidan 84
 

mr_Pink

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia
Gammal fråga för många men ny för mig, KOPPLING Mille -99, slirar, bästa och framför allt billigaste sättet att åtgärda?
Har precis hämtat henne från service och bänkning (PC III=) gått 1600 mil, innan bänkning var det lugnt med kopplingen, nu slirar hon vid hög belastning..

Ekonomin är ju något ansträngd just nu, tacksam för billiga tips (kostnadsmässigt alltså..)
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
mr_Pink skrev:
Gammal fråga för många men ny för mig, KOPPLING Mille -99, slirar, bästa och framför allt billigaste sättet att åtgärda?
Har precis hämtat henne från service och bänkning (PC III=) gått 1600 mil, innan bänkning var det lugnt med kopplingen, nu slirar hon vid hög belastning..

Ekonomin är ju något ansträngd just nu, tacksam för billiga tips (kostnadsmässigt alltså..)
Halloj.
Kom till Skokloster i morgon så fixar vi en satts fjädrar till dej. Pris 300:-. Ska dit om det är skapligt väder.

Det är väl det biligaste alternativet. Annars ny Barrnet koppling för ca 1800:- om du tar från USA el. England.

Ring mej på 070-67 318 67 om du är intresserad.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
WASA ,,, det stavas sats INTE SATTS och det heter Billigaste och INTE BILIGASTE ,,, vad hade du för svensklärare i skolan ???????
Nää nu ska jag snarrrt hjem til mit huset på mit garagge o tväta apprillia :tuttar

wasa skrev:
Halloj.
Kom till Skokloster i morgon så fixar vi en satts fjädrar till dej. Pris 300:-. Ska dit om det är skapligt väder.

Det är väl det biligaste alternativet. Annars ny Barrnet koppling för ca 1800:- om du tar från USA el. England.

Ring mej på 070-67 318 67 om du är intresserad.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top