Aprilia-tråden.

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
christer skrev:
Tjena,

Hur gick det igår, verkar det OK?

Själv höll jag på tills midnatt med grabbens :3freak

hade

Christer

Joo tack det verkade som det gjorde susen... iofs så hann jag inte köra så jättelänge men det lilla jag provade verkade OK... :tummenupp

Fick du ordning på grabbens RS125:a??

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Hej alla i mullermaffian.
Efter en djupdykning i det japanska är jag nu på rätt väg och funderar på en mille.
Frågan är R elr Factory. Det som kommer köras är gatåka samt lite turer med tant + packning.

Vad säger ni om touringkapacitetn i millen? är den gamla bättre än den nya?

Har tidigare haft två falcos och gillar Aprilia skarpt.

Jag var flitig med alla modifikationer på min gamla falco (klippte kablar mm, ny luftburk, chip pipor osv osv.) Vilka är måste modifikationerna på 04:an ?

Mvh Felix

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Jag tippar på att du får ut mer av "R". Har precis skruvat ihop gaffeln efter oljejnivåustering på Öhlinarn. Tydligen tycker jag det är värt en Factory för att få sitta o gegga med gaffelolja-fotspår i hela lägenheten. Men alla kanske inte gör det.

Standardmod är pipor pluss ommappning internt. Inget måste, men rätt stor skillnad blir det. Resten är väl bling-bling pluss lite uppdateringar med ny mastercylinder/koppling. (Garantigrej) Gäller möjligen även bakbroms. Inte helt säker på det. Många får luftproblem inklusive mig själv. Luftade iofs sedan var allt bra och har inte behövt de nya bitarna.

edit: om den är bättre/sämre att toura med än den förra, har jag ingen aning om. Jag antar att om det går fort hela tiden så blir det bra. :)

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
DaLorD skrev:
HJÄLP FORT!!!

Vet nån hur lamellerna ska ligga på en mille -99

1. Alla utom den sista ligger "i fas" o den sista ett snäpp åt sidan

2. Alla utom de 2 sista ligger i fas...

3. alla "i fas"

Första alternativet - den sista (längst ut) ska vara förskjuten.

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
DaLorD skrev:
Joo tack det verkade som det gjorde susen... iofs så hann jag inte köra så jättelänge men det lilla jag provade verkade OK... :tummenupp

Fick du ordning på grabbens RS125:a??

Va bra att det fungerar, jag kör mitt nästa vecka skulle jag tro, byter fjädrar samt olja å filter.
Jag tror att jag har fixat Andreas rs 125:a, när jag hade lyft ut motorn så tog jag bort kåpan vid svänghjulet för att kolla om man kunde känna något radiellt glapp på vevaxellagringen, då ser jag att muttern som håller svänghjulet har lossnat, och att svänghjulet självt har lossnat lite. Troligtvis va det orsaken till o-ljudet i motorn, för säkerhets skull så lyfte jag cyllen oxå, men det verkade OK, ska sparka igång den ikväll å då vet vi om det blir något Anderstorp el ej.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
#Olsson# skrev:
Jag tippar på att du får ut mer av "R". Har precis skruvat ihop gaffeln efter oljejnivåustering på Öhlinarn. Tydligen tycker jag det är värt en Factory för att få sitta o gegga med gaffelolja-fotspår i hela lägenheten. Men alla kanske inte gör det.

Standardmod är pipor pluss ommappning internt. Inget måste, men rätt stor skillnad blir det. Resten är väl bling-bling pluss lite uppdateringar med ny mastercylinder/koppling. (Garantigrej) Gäller möjligen även bakbroms. Inte helt säker på det. Många får luftproblem inklusive mig själv. Luftade iofs sedan var allt bra och har inte behövt de nya bitarna.

edit: om den är bättre/sämre att toura med än den förra, har jag ingen aning om. Jag antar att om det går fort hela tiden så blir det bra. :)
Tackar för tipsen, det lutar nog mer åt R:en, känns inte som om det finns speciellt mycket tid för bankörning och då är nog öhlins grejorna bortkastade på mig... man kan knappast köpa det bara för posörfaktorn..

Har du skjutsat något på din? Är det lika dålig komfort som på alla andra r-hojjar? har fått för mig att millen skall vara lite bättre..?

Mvh Felix

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Aldrig skjutsat någon. Har ingen sådan kit heller. Orginal sitter det pinnar på men sitsen ingår ej. (eller så blev jag blåst :D

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
jasså du fick ingen "kudde" med ,, det fick jag ,, det skulle du haft det e ja säker på .
skjutsa !!!
Mnjaaa jag skulle inte vilja åka med på en i allafall ,,
men visst jag har haft små nätta töser på o dom har ju bara tindrat med ögonen ,,
undrar om det e för att det vibrerar på rätt sätt för att dom ska trivas he he

#Olsson# skrev:
Aldrig skjutsat någon. Har ingen sådan kit heller. Orginal sitter det pinnar på men sitsen ingår ej. (eller så blev jag blåst :D

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
jocke i köping skrev:
jasså du fick ingen "kudde" med ,, det fick jag ,, det skulle du haft det e ja säker på .

Å fan. Det menar du? Hör det till? Jag fick ingen kudde. Kanske lika bra det. Subban tjatar jämt om att åka med. Jag är glad att jag har världens bästa ursäkt.

christer

SDK Socio # 3535
Gick med
26 May 2003
Hoj
Ducati 748 SPS
#Olsson# skrev:
Å fan. Det menar du? Hör det till? Jag fick ingen kudde. Kanske lika bra det. Subban tjatar jämt om att åka med. Jag är glad att jag har världens bästa ursäkt.

Tills hon läser det här :hihi

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Så där då ham man besiktigat pärlan och det gick kanon inga anmärkningar, bara påpekan att " dina däck är slut byte eller dö" jag svarade med ja herr inspektör det ska jag fixa så snart jag kommer härifrån :tummenupp :tummenupp

såg i något inlägg att man kan klippa kabel, vad gör man det för :va :va
blir den fränare då eller får man mer pulver :va :va

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
jocke i köping skrev:
Japp ,, men bara för att rädda din situaton så får du ju självklart låna min ,, "kudde" så nu e de nog frid o fröjd med familjelivet :tuttar

Med dessa slipper jag skjutsa. Med eller utan sits :tummenupp

attachment.php

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
KTM 990 Adventure
UPP!

Det originalmonterade bakdäcket (Pirelli Supercorsa) på min Factory tar nog slut om någon vecka, så jag ska ta och beställa nytt. Vad är era erfarenheter av att köra med olika däck fram och bak?

Jag vill ha mera livslängd så jag tänkte montera ett vanligt Diablo bak. Blir det konstigt pga olika lutning/rundning på däckssidorna eller några andra kända bieffekter?

Vad jag har hört så håller ett vanligt Diablo ca 600-700mil. Är det någon som vet hur länge ett Diablo Corsa håller?

Jag kör än så länge bara på gata, så det är där däcket i huvudsak kommer att användas.

MC Doktorn

Guest
TERMINATOR skrev:
Så där då ham man besiktigat pärlan och det gick kanon inga anmärkningar, bara påpekan att " dina däck är slut byte eller dö" jag svarade med ja herr inspektör det ska jag fixa så snart jag kommer härifrån :tummenupp :tummenupp

såg i något inlägg att man kan klippa kabel, vad gör man det för :va :va
blir den fränare då eller får man mer pulver :va :va

Det finns dubbla program i ECM och det är den blågröna kabeln här kan du kolla
http://www.geocities.com/sl_mille/

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Terminator ,,
jag är säker på att den sladden du söker e klippt efterssom du har Pc på din hoj ,, men om du nu ska till o klippa sladdar så var försiktig så det blir rätt sladd ,, kolla noga på bilderna från länken du fick,,
skulle förresten hälsa tillbaka från Roffe ,, gissa om han blev överraskad ,, he he he
ha det // Jocke

MC Doktorn

Guest
TERMINATOR skrev:
blir det märkbar skillnad om man klipper den??

Enl service info skulle man göra 3 saker klippa kabel ta bort reduktionen i insug och i ljuddämpare och erhålla högre effekt tro det va 118hk

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
nej fan jag ska inte klippa jag har pulver så det räcker, ja det kan jag tro att han blev förvånad haha, berättade det för farsan han bara garva och sa som dej världen är bra lite ibland

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024