Aprilia-tråden.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Tjena på er nu behöver jag lite hjälp.

1. Har upptäckt att kopplingsvätskan sjunker ovanligt snabbt, ca en halv behållare i veckan, vad göra???

2, mitt stöd är helt kass, var får man tag i något bättre????

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Jag är kassare än mormor på koppling. Men har inte världssamfundet gjort tydligt att dålig oring i slaven gör det svårt att hålla tätt mellan slav och växellådan? Därmed den klassiskt mörka koplingsvätskan.(motorolja) Kan vätskan krypa åt andra hållet kanske? Eller hamnar den helt utanför?

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
lugn Olsson bara lugn ,, vätskan kommer inte åt motoroljan ,, i så fall är det problem med stora bokstäver ,, men var lugn du ,, .
jag har några special O-ringar X-tra ska ja ta med till skokloster ? kostar en varmkorv :eek:)
i så fall packar jag ner dom i morgon så ja inte glömmer.
mvh: Jocke

blom

I DO IT BECAUSE I LOVE IT
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HOT AND BLUE
jocke i köping skrev:
Visst har vi gjort det ,, i E-tuna hos kenneths motor ,, ring o fråga efter jörgen o snacka med honom ,, han har bänkat 3-4st olika prillor så han kan det bra vet jag ,,
mvh: Köping
jaja men jag vill se papper här på sh :)

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
jag har lagt ut mitt har jag för mig ,, men nu så har jag ingen scanner längre ,, den vilar på den lokala soptippen ,, kanske kan scanna på jobbet om du promt bråkar ,, annars så är det väl bara o vobbla förbi köping om du kommer ihåg vägen ,,

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
#Olsson# skrev:
Jag är kassare än mormor på koppling. Men har inte världssamfundet gjort tydligt att dålig oring i slaven gör det svårt att hålla tätt mellan slav och växellådan? Därmed den klassiskt mörka koplingsvätskan.(motorolja) Kan vätskan krypa åt andra hållet kanske? Eller hamnar den helt utanför?

jag har oxå hört det men vafan ska man behöva riva skiten det har jag ingen lust med, får fylla på i stället tills det inte är ohållbart

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
kan du inte skruva själv så virra dig förbi köping så byter jag åt dig ,, det tar inte många minuter ,, att du sedan blir mig skyldig en rejäl fika är din betalning ,, köp med lite bromsvätska så du har o fylle på med ,, jag jobbar dagtid hela veckan ,, o det tar dig max 30 min från pennybridge o hit.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
jocke i köping skrev:
kan du inte skruva själv så virra dig förbi köping så byter jag åt dig ,, det tar inte många minuter ,, att du sedan blir mig skyldig en rejäl fika är din betalning ,, köp med lite bromsvätska så du har o fylle på med ,, jag jobbar dagtid hela veckan ,, o det tar dig max 30 min från pennybridge o hit.

du har pm

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Shit pomfrit...menar ni att oringen i slaven bara tackar för sig utan förvarning?
Att det blir mörkt i behållaren ser man ju...men var tar vätskan vägen?!
Ska byta även den slangen innan skokloster o lufta..
ta gärna med lite ringar om du har till övers till träffen..
Ska ju klättra me Falcon över Alperna i summar.. :gnissla

Lite smakprov på alpåkning :)

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Don Tomaso skrev:
Shit pomfrit...menar ni att oringen i slaven bara tackar för sig utan förvarning?

nää inte utan förvarning, men du märker om kopplingsvätskan sjunker

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
inte bara sisådär utan var gång du ser att du har missfärgad vätska i koppen e det upplöst o-ring du ser ,, ett bremboproblem generellt sett ,, händer på duccarna åxå men det snackas inte så mycket om det ,, därför vet inte så många ,, men jag vet efterssom jag vet hur lagerhyllorna ser ut hos min handlare när det gäller ducce prylar till kopplingen :arsele
men visst kan jag ta med en o-ring till dig åxå ,, bara det inte regnar för då kommer jag troligen inte.

Don Tomaso skrev:

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
jocke i köping skrev:
men visst kan jag ta med en o-ring till dig åxå ,, bara det inte regnar för då kommer jag troligen inte.

GÖTT! Gör så! Ska bli kul o ses o höras!
Det ska INTE regna 1:a maj...
Därför ska samtliga packa ner regnstället under cutsen redan nu o impregnera boots o handskar..
Sen kan man slita upp det precis innan man åker iväg på morgonen..

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
ÄHMMMM det är bara på Falcon det får plats under cutsen ,,, o speciellt inte på 04:eek:rna ,, tro mig :yoparty

Don Tomaso skrev:
GÖTT! Gör så! Ska bli kul o ses o höras!
Det ska INTE regna 1:a maj...
Därför ska samtliga packa ner regnstället under cutsen redan nu o impregnera boots o handskar..
Sen kan man slita upp det precis innan man åker iväg på morgonen..

Last edited:

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
mikcar skrev:
Tog du loss drevhållaren ur ryckutjämnaren och höll emot med en nyckel från andra sidan eller satt muttrarna löst ändå...?

Nej..

Jag höll ej emot när jag kände på dem.... När jag snurrade på dem så snurrade jag liksom på "hela paketet"...

Vadårå??

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
mikcar skrev:
Skulle rekommendera att du ändå köper barnett kopplingen, det gjorde jag på min 00:a med samma problem och sen var det bra. 01:an fick även en annan kopplingskorg p.g.a att dräneringen inte var tillräckligt bra. Bästa är ju förstås att även byta kopplingskorgen men det ska räcka med Barnettkopplingen.

mm.... synd bara att den e kiss-dyr...

:(

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
#Olsson# skrev:

Bara att köpe en O-ring av EPDM 20*4 tror jag den ska va??? Kan även va 24*4... kommer inte ihåg..

*Efter koppling-skolning me wasa*

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
DaLorD skrev:
Nej..

Jag höll ej emot när jag kände på dem.... När jag snurrade på dem så snurrade jag liksom på "hela paketet"...

Vadårå??

ja då är det inte så konstigt att man kan tro att dom sitter löst... Man måste ta ur drevhållaren från hjulet/ryckutjämnaren och hålla mot med en nyckel från andra hållet då bultarna inte är förankrade.

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
mikcar skrev:
ja då är det inte så konstigt att man kan tro att dom sitter löst... Man måste ta ur drevhållaren från hjulet/ryckutjämnaren och hålla mot med en nyckel från andra hållet då bultarna inte är förankrade.

Joo jag märkte det sen... Men ska man dra åt dem så de sitter såpass hårt att de inte "slirar" ändå??

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024