jaja men jag vill se papper här på shjocke i köping skrev:Visst har vi gjort det ,, i E-tuna hos kenneths motor ,, ring o fråga efter jörgen o snacka med honom ,, han har bänkat 3-4st olika prillor så han kan det bra vet jag ,,
mvh: Köping
#Olsson# skrev:Jag är kassare än mormor på koppling. Men har inte världssamfundet gjort tydligt att dålig oring i slaven gör det svårt att hålla tätt mellan slav och växellådan? Därmed den klassiskt mörka koplingsvätskan.(motorolja) Kan vätskan krypa åt andra hållet kanske? Eller hamnar den helt utanför?
jocke i köping skrev:kan du inte skruva själv så virra dig förbi köping så byter jag åt dig ,, det tar inte många minuter ,, att du sedan blir mig skyldig en rejäl fika är din betalning ,, köp med lite bromsvätska så du har o fylle på med ,, jag jobbar dagtid hela veckan ,, o det tar dig max 30 min från pennybridge o hit.
Don Tomaso skrev:Shit pomfrit...menar ni att oringen i slaven bara tackar för sig utan förvarning?
Att det blir mörkt i behållaren ser man ju...men var tar vätskan vägen?!
Ska byta även den slangen innan skokloster o lufta..
ta gärna med lite ringar om du har till övers till träffen..
Ska ju klättra me Falcon över Alperna i summar..
Lite smakprov på alpåkning
Don Tomaso skrev:Shit pomfrit...menar ni att oringen i slaven bara tackar för sig utan förvarning?
Att det blir mörkt i behållaren ser man ju...men var tar vätskan vägen?!
Ska byta även den slangen innan skokloster o lufta..
ta gärna med lite ringar om du har till övers till träffen..
Ska ju klättra me Falcon över Alperna i summar..
Lite smakprov på alpåkning
jocke i köping skrev:men visst kan jag ta med en o-ring till dig åxå ,, bara det inte regnar för då kommer jag troligen inte.
Don Tomaso skrev:GÖTT! Gör så! Ska bli kul o ses o höras!
Det ska INTE regna 1:a maj...
Därför ska samtliga packa ner regnstället under cutsen redan nu o impregnera boots o handskar..
Sen kan man slita upp det precis innan man åker iväg på morgonen..
mikcar skrev:Tog du loss drevhållaren ur ryckutjämnaren och höll emot med en nyckel från andra sidan eller satt muttrarna löst ändå...?
mikcar skrev:Skulle rekommendera att du ändå köper barnett kopplingen, det gjorde jag på min 00:a med samma problem och sen var det bra. 01:an fick även en annan kopplingskorg p.g.a att dräneringen inte var tillräckligt bra. Bästa är ju förstås att även byta kopplingskorgen men det ska räcka med Barnettkopplingen.
#Olsson# skrev:Jag är kassare än mormor på koppling. Men har inte världssamfundet gjort tydligt att dålig oring i slaven gör det svårt att hålla tätt mellan slav och växellådan? Därmed den klassiskt mörka koplingsvätskan.(motorolja) Kan vätskan krypa åt andra hållet kanske? Eller hamnar den helt utanför?
DaLorD skrev:Nej..
Jag höll ej emot när jag kände på dem.... När jag snurrade på dem så snurrade jag liksom på "hela paketet"...
Vadårå??
mikcar skrev:ja då är det inte så konstigt att man kan tro att dom sitter löst... Man måste ta ur drevhållaren från hjulet/ryckutjämnaren och hålla mot med en nyckel från andra hållet då bultarna inte är förankrade.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |