Aprilia-tråden.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Tjena holiganos!!! är det någon som vet om det går att byta bara fjädern i bakdämparen till en kraftigare?? och i såfall var får man tag i en sån???
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
spring

Snacka med Wasa igen ,, vet att han kan ha kontakter på fjädrar ,, samma tillverkare som kopplingsfjädrarna ,, jo jag såg att din fjäder var väldans mycket förspänd men glömde påpeka det ,, ett typfel på den dämparen ,, vissa har fått bytt på garanti vet jag ,,

du måste veta antal varv + trådtjocklek o längd på fjädern innan du snackar med någon o beställer ,, om du inte köper orginal förstås.

funkar O-ringen bra ? :Bugar

ha det gott // Jocke


TERMINATOR skrev:
Tjena holiganos!!! är det någon som vet om det går att byta bara fjädern i bakdämparen till en kraftigare?? och i såfall var får man tag i en sån???
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
TERMINATOR skrev:
Tjena holiganos!!! är det någon som vet om det går att byta bara fjädern i bakdämparen till en kraftigare?? och i såfall var får man tag i en sån???
Halloj.......
Försök att få tag på en mille dämpare i stället, för du får mycket mer dämpare fär pengarna.

Den är bara att bulta dit.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
TERMINATOR skrev:
Tjena holiganos!!! är det någon som vet om det går att byta bara fjädern i bakdämparen till en kraftigare?? och i såfall var får man tag i en sån???

Min är utbytt till en mille-dämpare istället, funkar bra, mkt. bättre fjädring. Har provkört en Falco med original och det var stor skillnad faktiskt.
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
jocke i köping skrev:
Funkar hojjen bra nu ? :yoparty

Den funkar men går lite ojämt innan den blir varm... måste nog ta och lämna in den och kolla upp hur fett den egentligen går?? Den drar ju djävulskt med soppa oxå...
När jag bytte stiften var de bakre helt kolsvarta och sura som fan...
Körde avrostning hela dagen igår och då gick den lugnt och fint i alla fall.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
LÅter som om den kanske drar lite tjuvluft ,, o fetar på blandningen automatiskt ,, det e säkert bara en justeringssak ,, kolla bara så inga slangar e lös ,, de e ju inte gratis o lämna in + att de oftast e väntetid :mad:

Lycka till ,, // jocke

bikerwoman skrev:
Den funkar men går lite ojämt innan den blir varm... måste nog ta och lämna in den och kolla upp hur fett den egentligen går?? Den drar ju djävulskt med soppa oxå...
När jag bytte stiften var de bakre helt kolsvarta och sura som fan...
Körde avrostning hela dagen igår och då gick den lugnt och fint i alla fall.
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
wasa skrev:
Halloj.......
Försök att få tag på en mille dämpare i stället, för du får mycket mer dämpare fär pengarna.

Den är bara att bulta dit.

beggad öhlinare kostar ju hur mycket som hellst, det va därför jag ville byta bara fjädern
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
det är sant men om du inriktar dig på en "vanlig" mille studsare så e det säkert mycket billigare ,,
"vanliga" dämparen är sachs o säkerligen billigare än man tror som begagnad,,

annars så vet jag att det finns en firma utanför Örebro som tillverkar fjädrar ,, ja kommer inte ihåg vad samhället heter men eran berömda :lol skidbacke storstenshöjden ligger vid det samhället ,, du vet nog vart jag menar. tror det heter garphyttan ,, hmm men där finns det en fjäderfabrik.

TERMINATOR skrev:
beggad öhlinare kostar ju hur mycket som hellst, det va därför jag ville byta bara fjädern
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
TERMINATOR skrev:
beggad öhlinare kostar ju hur mycket som hellst, det va därför jag ville byta bara fjädern
Jag gav 2500:- för min öhlinare i england. Men den vanliga behöver ju inte kosta mer än 1500:-.

Men kolla med fjäder tillverkaren i örebro vad de ska ha för en fjäder då.
 

IronMike

Guest
Frågor ang slipon..

Har ni nåt tips på slipon som inte låter så mkt mer än org, men väger lite? Sålde precis av ett system som lät föör mkt, dock vägde det 9,5 kg mindre än org burken..
 

IronMike

Guest
bikerwoman skrev:
Hur kan man tycka att en v-twin låter FÖR mycket :confused: :confused:
Härligt ljud, men jag kan inte ha ett system som låter tok-mkt, då jag ofta jobbar nätter å kommer hem sent/tidigt.. Folk har klagat, trots org burk hehe
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
IronMike skrev:
Har ni nåt tips på slipon som inte låter så mkt mer än org, men väger lite? Sålde precis av ett system som lät föör mkt, dock vägde det 9,5 kg mindre än org burken..

Har för mig att ett Termignoni inte låter allt för mycke.
Annars är det bara att ta viulket system som helst och sätta in en DB-killer. :tummenupp

tjing
 

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Kungsängen
Hoj
Hojlös
bikerwoman skrev:
Den funkar men går lite ojämt innan den blir varm... måste nog ta och lämna in den och kolla upp hur fett den egentligen går?? Den drar ju djävulskt med soppa oxå...
När jag bytte stiften var de bakre helt kolsvarta och sura som fan...
Körde avrostning hela dagen igår och då gick den lugnt och fint i alla fall.

Luftfiltret är rengjort ??
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
Köping´s jocke man får väl buga och bocka för den högaktningsfulla ålder du i dag uppnår, fan d är ju snart 50 :hihi :hihi
 

Daniel-San

rajraj
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Edsele / Sundsvall
Hoj
KTM 450 EXC -07 / CR 250 -01
Effektskillnad

Hej alla monsterdiggare.

Nån som vet hur mycket effektskillnad det (och andra skillnader med) på motornn mellan -99 och -03 på Millen?

Siffror och erfarenheter sökes.

MVH
D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top