Aprilia-tråden.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Någon som har drevat om sin 04/05 ändå? lite nyfiken hur rolig den blir med lite ner drevning :)


Hmmm vill ha :Bugar

DSCF0004.jpg
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Bucklig fälg Shit!!!!

Jag körde ner i en hålighet i vägen utanför strängnäs i ca 50km/h , detta skedde i Onsdags märker inget konstigt men upptäcker till min fasa idag att fälgjäveln är bucklig.
Suck!! men bara att acceptera och se glad ut hoppas att jag kan få en ny fälg snart för man riktar väl inte ALU-fälgar?.

Jag vågar inte köra när det är så här men ska ringa FB och hoppas att man kan skaka fram en fälg snabbt.
En viss ironi finns i detta som ni förstår.
 
Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Du ska leta reda på stället där hålet är och dokumentera det gärna med foto
och kanske mera bevis än så sedan ska du inte bara prata med ditt F-bolag utan vägverket åxå ,, om det är allmän väg så är dom skyldiga att hålla vägen i sådant skicka att det inte kan hända ,, i annat fall ska det finnas varningsskyltar för exempelvis vägarbete eller gropig väg som varnar ,, annars så e det dom som ska ersätta inte F-bolag .. stå på dig ,, du hade väl vittne som var med ?? eller hur :tungan



2ono skrev:
Jag körde ner i en hålighet i vägen utanför strängnäs i ca 50km/h , detta skedde i Onsdags märker inget konstigt men upptäcker till min fasa idag att fälgjäveln är bucklig.
Suck!! men bara att acceptera och se glad ut hoppas att jag kan få en ny fälg snart för man riktar väl inte ALU-fälgar?.

Jag vågar inte köra när det är så här men ska ringa FB och hoppas att man kan skaka fram en fälg snabbt.
En viss ironi finns i detta som ni förstår.
 

MC Doktorn

Guest
jocke i köping skrev:
Du ska leta reda på stället där hålet är och dokumentera det gärna med foto
och kanske mera bevis än så sedan ska du inte bara prata med ditt F-bolag utan vägverket åxå ,, om det är allmän väg så är dom skyldiga att hålla vägen i sådant skicka att det inte kan hända ,, i annat fall ska det finnas varningsskyltar för exempelvis vägarbete eller gropig väg som varnar ,, annars så e det dom som ska ersätta inte F-bolag .. stå på dig ,, du hade väl vittne som var med ?? eller hur :tungan

Haft den tanken skall diskutera med FB , hålet finns ju kvar så jag tänkte faktiskt åka och ta lite lite bilder på "gropen".
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
jocke i köping skrev:
WASA ,,, det stavas sats INTE SATTS och det heter Billigaste och INTE BILIGASTE ,,, vad hade du för svensklärare i skolan ???????
Nää nu ska jag snarrrt hjem til mit huset på mit garagge o tväta apprillia :tuttar


HAHAHAHAHAAAH
 

MC Doktorn

Guest
Kan man köra??

Liten bild på bucklan fälgkanten är intryckt den håller luften frågan är om det är farligt att åka med det här tills man skaffat en ny fälg???????
 

Bifogat

  • fälg.JPG
    fälg.JPG
    65.7 KB · Visningar: 105

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Inte farligt men väldigt obekvämt ,, men de e ju klart ,, det är väl inte o rekomendera o åka med,inte att åka fort med i alla fall,,
lider med dig ,,, undrar vart våra vägskatt pengar tar vägen ,,, inte kan det vara till vägunderhåll i allafall ,,, :huvet

2ono skrev:
Liten bild på bucklan fälgkanten är intryckt den håller luften frågan är om det är farligt att åka med det här tills man skaffat en ny fälg???????
 

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
2ono skrev:
Liten bild på bucklan fälgkanten är intryckt den håller luften frågan är om det är farligt att åka med det här tills man skaffat en ny fälg???????

Jösses..det där måste ha kännts! Hur är det med själva däcket om fälgen ser ut sådär!?
Inte helt omöjligt att däcket fått sig en rejäl knyck i kordväven..?
Dokumentera o domdera me VV...så där får de inte hålla på!
Inge Skokloster för din del då...tråkigt...
 

MC Doktorn

Guest
Det var ett hål i vägen och upptäcker imorse att det är punka :mad: och så upptäcker jag att bak fälgen är också skadad :näsblod .
DESSA J***A VÄGAR.
Så nu e det bara att gilla läget och hoppas på att dom kan fixa detta inom någon vecka :3freak


detta sker alltså i en kurva med ca 60kmh med detta hål i vägen :rolleyes:
Ta det lugnt!!
 

Bifogat

  • väg2.JPG
    väg2.JPG
    72.3 KB · Visningar: 125
Last edited:

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Sida 3!! Morr... Kom igen nu och berätta hur träffen var!? Blev det regn? :D Va det skoj?
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
inget napp på annonsen jag satte ut, är det ingen som har ett bra beggat fram däck till salu???? pm:a
 

Hemanhunter

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Norrland
Hoj
Aprilia mille -01
Kopplingskorg??

Heja!! jag har en mille -01 som jag haft en säsong och jag har missljud i motorn, den "mothugger" när den går på på låga varv men det försvinner när jag trycker in kopplingen det är som om kopplingskorgen sitter löst eller nåt sånt!? (märks det att jag inte vet vad jag pratar om?) Det har dessutom blivit värre, jag har bytt stift och olja nyligt men det blev ingen skillnad. Den har gått 1500 mil, den hade gått 950 när jag köpte den och då fanns inte det här "rasslet".
Finns det någon som känner till det här problemet eller som har tips?? Svara gärna på det här!!
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
kan inte säga på rak arm vad det kan vara men jag ordinerar att du tar o lossar kåpan över kopplingen o tittar in o letar efter konstigheter ,, om du inte har någon manual till hojjen så logga in på La famiglia di svezia o leta bland bra o ha filerna så finns det sprängskisser så du borde klara dig ,,,

på "la famiglia" sidan finns det många kunniga aprilia åkare som kanske kan hjälpa dig ,,
mvh: Jocke i köping :banana

Hemanhunter skrev:
Heja!! jag har en mille -01 som jag haft en säsong och jag har missljud i motorn, den "mothugger" när den går på på låga varv men det försvinner när jag trycker in kopplingen det är som om kopplingskorgen sitter löst eller nåt sånt!? (märks det att jag inte vet vad jag pratar om?) Det har dessutom blivit värre, jag har bytt stift och olja nyligt men det blev ingen skillnad. Den har gått 1500 mil, den hade gått 950 när jag köpte den och då fanns inte det här "rasslet".
Finns det någon som känner till det här problemet eller som har tips?? Svara gärna på det här!!
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
ja det kan man säga ,, men nästan jobbigt när framhjulet lyfter på gaspådrag på 3:an med den utväxlingen ,, svårt o dosera gaspådraget liksom ,, men ett angenåmnt problem liksom :tuttar :tuttar
,em det gäller oss med 04:eek:r förstås :Bugar

KaZ skrev:
den blir ruggigt skoj med 15/42


:yoparty
 
Last edited:

Greenblood

http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Kalix
Hoj
Mitsubishi Evolution IX -06 (vässad)...:o)
OK guys...nu är det snart dags för upp till bevis för lill-italienskan.... :tuttar

Nästa vecka ska den in på mappning och bänkning.... :banana

Hur mycket effekt och vrid törs jag hoppas på....den känns då kanonbra.. :hihi
 

Hemanhunter

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Norrland
Hoj
Aprilia mille -01
Tack Jocke för tipset om la famiglia... hittade bra mek-anvisningar där!
Det blir skruvning framöver.. återkommer med vad jag hittar!


jocke i köping skrev:
kan inte säga på rak arm vad det kan vara men jag ordinerar att du tar o lossar kåpan över kopplingen o tittar in o letar efter konstigheter ,, om du inte har någon manual till hojjen så logga in på La famiglia di svezia o leta bland bra o ha filerna så finns det sprängskisser så du borde klara dig ,,,

på "la famiglia" sidan finns det många kunniga aprilia åkare som kanske kan hjälpa dig ,,
mvh: Jocke i köping :banana
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Lycka till , men att demontera kopplin på Rotax motorn e väl bland det enklaste man kan göra ,,
hoppas det inte e något riktigt knas ,,
men det borde det inte vara tycker jag ,, dom motorerna e ju mer eller mindre skottsäkra.

Ha det gott // Jocke
:tummenupp


Hemanhunter skrev:
Tack Jocke för tipset om la famiglia... hittade bra mek-anvisningar där!
Det blir skruvning framöver.. återkommer med vad jag hittar!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top