Aprilia-tråden.

MC Doktorn

Guest
Mitt tålamod!!

Nu har det hänt igen PUNKA PÅ FRAMHJULET nytt däck ny fälg :kocko .
Vet ifan vad de e som krånglar hade ett 0,5 kg ringtryck i diablo corsa när jag skulle pumpa upp det.

Skall till GR på fredag så det blir att stressa och hitta felet innan annars har jag ingen hoj :gnissla

Hur som helst är jag grymt nöjd med min aprilia den bästa hoj jag ägt faktiskt , bromsarna och väghållningen är gudomlig och det feta twinmullret är så där brunstigt så att man hör den flera km på de öppna fälten där ja bor.

jaja nu ska jag fyll upp badkaret och ner med hjulhelvetet och se var det bubblar och sedan till nån som kan fixa det. :tummenupp

Ta de lugnt där ute sommaren är lång

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Du kanska redan har fått ner hjulet i badkaret ,, men annars är det enklast o ta vanligt såpvatten o hälla på hjulet ,, nästan enklare efterssom du kan vrida o vända på det hur som helst då ,,

mvh + lycka till: Jocke

2ono skrev:
Nu har det hänt igen PUNKA PÅ FRAMHJULET nytt däck ny fälg :kocko .
Vet ifan vad de e som krånglar hade ett 0,5 kg ringtryck i diablo corsa när jag skulle pumpa upp det.

Skall till GR på fredag så det blir att stressa och hitta felet innan annars har jag ingen hoj :gnissla

Hur som helst är jag grymt nöjd med min aprilia den bästa hoj jag ägt faktiskt , bromsarna och väghållningen är gudomlig och det feta twinmullret är så där brunstigt så att man hör den flera km på de öppna fälten där ja bor.

jaja nu ska jag fyll upp badkaret och ner med hjulhelvetet och se var det bubblar och sedan till nån som kan fixa det. :tummenupp

Ta de lugnt där ute sommaren är lång

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Batteri till Falco

Min fågel ville inte starta imorse och jag misstänker batteriet, det var varit lite sunkigt innan.

Tänket köpa nytt på väg hem från jobbet men glömde kolla vilken storlek och Ampere tal jag ska ha.

Någon som vet vad det ska vara till en Falco 01?

Mvh Peter

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Black-Wolf skrev:
Min fågel ville inte starta imorse och jag misstänker batteriet, det var varit lite sunkigt innan.

Tänket köpa nytt på väg hem från jobbet men glömde kolla vilken storlek och Ampere tal jag ska ha.

Någon som vet vad det ska vara till en Falco 01?

Mvh Peter

Kolla start relät.

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Lam-Kaka skrev:
Kolla start relät.

Startmotorn går och den gör försök att tända...men tror att det inte blir tillräckligt med skjuts för att tända :va

Den har en tendens att vara lite sur och bångstyrig om den får stå ute över natten :(

/BW

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
då e det batteriet ,, ansträng inte startmotor o relä mera för då kan det gå värre ,,
du bränner startreläet eller startmotor i värsta fall ,, inte så kul ,,

kan tyvärr inte hjälpa dig med typbeteckning på dittbatteri ,, men ring till någon som säljer Aprilia o försök o få dom o berätta vad det ska heta ,,

Testa med Italia Bike Center i Arboga dom brukar vara schyssta mot folk i trubbel ,,

mvh: Jocke i köping

Black-Wolf skrev:
Startmotorn går och den gör försök att tända...men tror att det inte blir tillräckligt med skjuts för att tända :va

Den har en tendens att vara lite sur och bångstyrig om den får stå ute över natten :(

/BW

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
jocke i köping skrev:
då e det batteriet ,, ansträng inte startmotor o relä mera för då kan det gå värre ,,
du bränner startreläet eller startmotor i värsta fall ,, inte så kul ,,

kan tyvärr inte hjälpa dig med typbeteckning på dittbatteri ,, men ring till någon som säljer Aprilia o försök o få dom o berätta vad det ska heta ,,

Testa med Italia Bike Center i Arboga dom brukar vara schyssta mot folk i trubbel ,,

mvh: Jocke i köping

Kenneths MC i Gbg kan Aprilia

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Gotland Ring 11-12/6

Banplats till ovanstående finnes i mellangruppen.
Ring mig om du e intresserad!! 0708838394

/Icko

W@ll

Blonds are good twins are better
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Rsv Mille
reserven

God eftermiddag alla aprilia förare :Bugar

Är det någon som vet hur mycke soppa man har kvar i tanken, när lampan börjar lysa på -00:ans mille :confused:

MC Doktorn

Guest
W@ll skrev:

Är det någon som vet hur mycke soppa man har kvar i tanken, när lampan börjar lysa på -00:ans mille :confused:

De e väl bara att tanka och mäta differansen mot fulltank som är 18 L ??

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
på den jag hade var dey ca:3-4 liter kvar på ,, körde ca:25 mil innan tankning ,, oftast RASKA landsvägmil
aldrig soppatorsk på den heller ,, men på 04:an fick jag det redan 2:a turen ,, hade missat att det bara gick 18 liter i tanken o 2 i reserv ,, då kom jag inte mer än 24 mil innan torsk, :huvet

W@ll skrev:

MC Doktorn

Guest
Verkstads tabbe

Felet fixat en O ring tätar ventilen på insidan av fälgen denna hade verkstaden inte bytt :kocko

Rysare om man nu tänker efter som kunde hänt på flygrakan A torp i närmare 240km/h och framhjuls släpp hade givit en garanterad flygtur.

Jag har aldrig litat på verkstäder med få undantag och får det nu bekräftat.

Ingen här som skall ut och gasa lite i sommar på banan.

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
som sagt ,, tur att inte luften lämnade däcket på A-torp ,,
vilken flygtur det kunde blivit ,, jösses ,,

hittade du felet själv med vatten/såpa metoden ?

// Jocke

2ono skrev:
Felet fixat en O ring tätar ventilen på insidan av fälgen denna hade verkstaden inte bytt :kocko

Rysare om man nu tänker efter som kunde hänt på flygrakan A torp i närmare 240km/h och framhjuls släpp hade givit en garanterad flygtur.

Jag har aldrig litat på verkstäder med få undantag och får det nu bekräftat.

Ingen här som skall ut och gasa lite i sommar på banan.

W@ll

Blonds are good twins are better
Gick med
22 Mar 2005
Hoj
Rsv Mille
2ono skrev:
De e väl bara att tanka och mäta differansen mot fulltank som är 18 L ??

Ja det är sant, men jag vill ju gärna veta om jag kan ta mig till macken som säljer 98an för 10,25.
Eller om jag måste stanan på Statoil.och ta fram check häftet :hihi

Greenblood

http://ninjaz.kicks-ass.net/greenblood/
Gick med
19 Oct 2003
Hoj
Mitsubishi Evolution IX -06 (vässad)...:o)
Nån som har ett 15 kuggars 525-drev till övers...???

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024