Aprilia-tråden.

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
flugan skrev:
Personligen skulle jag vilja avråda ifrån Biscaya just när det gäller Aprilia.

Wörd :tummenupp

Servade min hos Biscaya men var inte riktigt hundra med jobbet...och bemötandet på service.

Har varit i kontakt med Kenneths och tycker de verkar bra så det blir de som får äran nästa gång

/BW
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Jaha... tibax på ruta 1...

Skulle sätta på den nya packningen i slavcylindern (kopplingen) med radialtätningen jag skickade efter från momentum... (thx Termi... =)

En liten blå hård grej... just det att den var så hård/styv gjorde mig misstänksam... och som jag befarade så höll inte skiten när jag skulle pressa på den....

Så O-ringen som jag satte dit först gjorde att det läckte... Den nya radialtätningen gick sönder..

Så nu sitter orginalet där igen... :huvet


Jag blir vansinnig... tyvärr tar det för lång tid mellan gångerna jag kan meka ..

Hur som så tänkte jag sticka till maskinaffären i LKPG med den nya och numer trasiga radialtätning och beställe en likadan fast i EPDM... för EPDM ska väl vara mjuk ??? eller?? :va

Orginalet och O-ringen jag hade var mjuka...

Termi... hur faaaaaan fick du dit den packningen??
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
En liten blå hård grej... just det att den var så hård/styv gjorde mig misstänksam... och som jag befarade så höll inte skiten när jag skulle pressa på den....



Termi... hur faaaaaan fick du dit den packningen??[/QUOTE]


Värm på den med hårtorken lite granna så den blir lite mjukare.
 

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Granne med Gelleråsen.
Hoj
DBS
Har hört att millen är känslig mot låg spänning i batteriet... min fick spelet här om dagen... jag åkte en kort sväng för att kolla oljenivån efter påfyllning, passade på att dricka kaffe och prata skit med en polare... när jag ska därifrån startar den som vanligt, lägger i växel och den bara dör... :va försöker att starta igen och startmotorn går kanppt runt... sen får varvräknaren frispel och det låter underligt... kort och gott jag får parkera hojen och ta polarns bil hem... kan det vara batteriet som sagt upp sig :va eller har jag något otrevligt elfel :va
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Tjena !

jag vet att det har förekommit att jordsladden från batteriet till karossen har lossat ,, innan kolla alla jordningar innan du köper nytt batteri eller så ,,
om batteriet funkade någon timme innan så borde det inte vara tomt nu när du kört en sväng tycker jag,, det var ju inte minusgrader ute heller ,, Hmmm
mitt tips ,, kolla jordanslutningarna o kontakter.

// Jocke

anol70 skrev:
Har hört att millen är känslig mot låg spänning i batteriet... min fick spelet här om dagen... jag åkte en kort sväng för att kolla oljenivån efter påfyllning, passade på att dricka kaffe och prata skit med en polare... när jag ska därifrån startar den som vanligt, lägger i växel och den bara dör... :va försöker att starta igen och startmotorn går kanppt runt... sen får varvräknaren frispel och det låter underligt... kort och gott jag får parkera hojen och ta polarns bil hem... kan det vara batteriet som sagt upp sig :va eller har jag något otrevligt elfel :va
 

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Granne med Gelleråsen.
Hoj
DBS
jocke i köping skrev:
Tjena !

jag vet att det har förekommit att jordsladden från batteriet till karossen har lossat ,, innan kolla alla jordningar innan du köper nytt batteri eller så ,,
om batteriet funkade någon timme innan så borde det inte vara tomt nu när du kört en sväng tycker jag,, det var ju inte minusgrader ute heller ,, Hmmm
mitt tips ,, kolla jordanslutningarna o kontakter.

// Jocke

låter som en rimlig förklaring till det plötsliga problemet...
Tack för tipset...
 

gbglassgubben

Var fan är min avatar?
Gick med
25 Jun 2003
Ort
Åre
Hoj
KTM RC8, Suzuki Katana EVO
Oops, spam eller godis? RSV-prylar 4 sale

Hej pojkar och flickor. Min polare har kraschat (påkörd av bil) sin Touno -03 innan vi hann få på allt nytt godis på hans hoj. Han klarade sig "bra" förutom lite trasigt bäcken... 10 veckor på kryckor efter operation, sen rehab.

Är det någon som är sugen på splirrans nya prylar är nu allt till salu, det finns bl.a. LeoVince ovalt titan slipon inkl Kämna chip, Pure Tec Race Filter, Ram för Race filter, Insugningsburk RSV Mille 1998-2000 (större insug) samt Framdrev 16 kuggar. Allt är nytt och ligger i kartong.

Kolla in annonsen för mer info: http://www.sporthoj.com/annonser/?id=21119

Mvh,

Ronny, numera ensam Aprilist i Åre
 
Last edited:

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
anol70 skrev:
Har hört att millen är känslig mot låg spänning i batteriet... min fick spelet här om dagen... jag åkte en kort sväng för att kolla oljenivån efter påfyllning, passade på att dricka kaffe och prata skit med en polare... när jag ska därifrån startar den som vanligt, lägger i växel och den bara dör... :va försöker att starta igen och startmotorn går kanppt runt... sen får varvräknaren frispel och det låter underligt... kort och gott jag får parkera hojen och ta polarns bil hem... kan det vara batteriet som sagt upp sig :va eller har jag något otrevligt elfel :va

Millen beter sig så om man startar med dålig kräm, eller ur kass kräm. Min har betett sig på samma sätt många ggr nu i våras. (men så laddar man ju inte bateriet under vintern heller...)
Koppla på en laddare en halvtimme så kan du starta. Sen är det bara att ut och åka igen. (men nytt batteri rekomenderas)

Jag har även testat under lite blinkersstrul hur länge man kan stå med lyset mm påslaget, om man nu har ett kasst batteri. Räcker med ca: en kvart och sen kan man inte starta längre... Och symtomen blir som du beskrivit.

Det man ska passa sig för är att inte bränna start reläet! Lätt hänt med dålig kräm i batteriet....
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
PCIII Dyno

Så nu har även jag inte kunnat låta bli att installera PCIII :) Och det ångrar jag inte!
Den största vinsten tycker jag blev körbarheten och gasresponsen.
Senare i höst ska jag tillbaka och få separata mappar gjorda då det inte riktigt fanns tid för det nu. Kanske man kan få bort dippen mellan 5-6 rpm då förhoppningsvis...
Ett annat billigt sätt att kräma ur lite mer effekt verkar vara att optimera kamvinklarna. Men det får bli ännu senare. Kanske blir portning också... Iiiiii here we gooooo again!!!!!!!!!

Här är min dynograf iaf. Ha det gott mina vänner! Nu ska jag ut å köra hoj = semester :rofl
 

Bifogat

  • Dyno_RSVR-04.jpg
    Dyno_RSVR-04.jpg
    50 KB · Visningar: 87

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Granne med Gelleråsen.
Hoj
DBS
RSV_R skrev:
Millen beter sig så om man startar med dålig kräm, eller ur kass kräm. Min har betett sig på samma sätt många ggr nu i våras. (men så laddar man ju inte bateriet under vintern heller...)
Koppla på en laddare en halvtimme så kan du starta. Sen är det bara att ut och åka igen. (men nytt batteri rekomenderas)

Jag har även testat under lite blinkersstrul hur länge man kan stå med lyset mm påslaget, om man nu har ett kasst batteri. Räcker med ca: en kvart och sen kan man inte starta längre... Och symtomen blir som du beskrivit.

Det man ska passa sig för är att inte bränna start reläet! Lätt hänt med dålig kräm i batteriet....
tack för tipset... det blir till att köpa ett nytt batteri, jag laddade det gamla för en vecka sedan så det är nog kass...

kör hårt i sommar... :tummenupp
 

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sala
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
wasa skrev:
En liten blå hård grej... just det att den var så hård/styv gjorde mig misstänksam...


:D :D :D :D

Ja skulle bli ännu mer misstänksam över att den är liten och blå.....
 

MC Doktorn

Guest
Olje förbrukning

Märker att under hårdkörning drar min RSV en hel del Olja noterade ca 3dl förbrukning under ca 30 mils bankörning .
Normalt ska väl inte millen dra mer än någon dl per 100mil :va .

Annars är jag grymt nöjd hittils väghållning och bromsar är superbt och motorn har härligt fett drag från 6000 och uppåt.
 

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Felix skrev:
Mikcar: du har inte den mappen på din dator??


Den mappen skulle vara helt oanvändbar för dig!
Micke har ett evo-luftburkmodd.
Du har renegade!!!!!
De 2 är helt olika.
Evo tätar mot tanken och gör eg. bara så att burken blir större, vilket behövs! :tummenupp

renegade är ett Openair... dvs den har ingen tätning mot nåt...

Så jag kan nog gissa att mappen som micke har inte passar din alls, men prova om du vill! :banana

Föäreslår att du åker och mappar in den själv, om du ska få det riktigt bra. :tummenupp

tjing
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
2ono skrev:
Märker att under hårdkörning drar min RSV en hel del Olja noterade ca 3dl förbrukning under ca 30 mils bankörning .
Normalt ska väl inte millen dra mer än någon dl per 100mil :va .

Annars är jag grymt nöjd hittils väghållning och bromsar är superbt och motorn har härligt fett drag från 6000 och uppåt.

Å du är säker på att den drack de där 3dl, inte bara att nivån i röret går upp å ner som på en vanlig söndag?
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Även om den gjorde det under bankörningen så e det nog inga problem eller brister ,, den pressas ju ganska hårt då under sådana förhållanden ,,
men en sak e ju säker med V-60 motorn o det e ju det att det ibland e en hel vetenskap o kolla oljan ,, ibland mycket o ibland lite i röret :va
jag brukar köra den en sväng på ett par mil o sedan kolla med avstängd motor ,, nästan ända sättet ,,
kanske inte så bra om man har brist på olja :kocko

flugan skrev:
Å du är säker på att den drack de där 3dl, inte bara att nivån i röret går upp å ner som på en vanlig söndag?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top