RSV_R skrev:Kan du PM:a mig med? Nyfiken...
flugan skrev:Personligen skulle jag vilja avråda ifrån Biscaya just när det gäller Aprilia.
anol70 skrev:Har hört att millen är känslig mot låg spänning i batteriet... min fick spelet här om dagen... jag åkte en kort sväng för att kolla oljenivån efter påfyllning, passade på att dricka kaffe och prata skit med en polare... när jag ska därifrån startar den som vanligt, lägger i växel och den bara dör... försöker att starta igen och startmotorn går kanppt runt... sen får varvräknaren frispel och det låter underligt... kort och gott jag får parkera hojen och ta polarns bil hem... kan det vara batteriet som sagt upp sig eller har jag något otrevligt elfel
jocke i köping skrev:Tjena !
jag vet att det har förekommit att jordsladden från batteriet till karossen har lossat ,, innan kolla alla jordningar innan du köper nytt batteri eller så ,,
om batteriet funkade någon timme innan så borde det inte vara tomt nu när du kört en sväng tycker jag,, det var ju inte minusgrader ute heller ,, Hmmm
mitt tips ,, kolla jordanslutningarna o kontakter.
// Jocke
anol70 skrev:Har hört att millen är känslig mot låg spänning i batteriet... min fick spelet här om dagen... jag åkte en kort sväng för att kolla oljenivån efter påfyllning, passade på att dricka kaffe och prata skit med en polare... när jag ska därifrån startar den som vanligt, lägger i växel och den bara dör... försöker att starta igen och startmotorn går kanppt runt... sen får varvräknaren frispel och det låter underligt... kort och gott jag får parkera hojen och ta polarns bil hem... kan det vara batteriet som sagt upp sig eller har jag något otrevligt elfel
tack för tipset... det blir till att köpa ett nytt batteri, jag laddade det gamla för en vecka sedan så det är nog kass...RSV_R skrev:Millen beter sig så om man startar med dålig kräm, eller ur kass kräm. Min har betett sig på samma sätt många ggr nu i våras. (men så laddar man ju inte bateriet under vintern heller...)
Koppla på en laddare en halvtimme så kan du starta. Sen är det bara att ut och åka igen. (men nytt batteri rekomenderas)
Jag har även testat under lite blinkersstrul hur länge man kan stå med lyset mm påslaget, om man nu har ett kasst batteri. Räcker med ca: en kvart och sen kan man inte starta längre... Och symtomen blir som du beskrivit.
Det man ska passa sig för är att inte bränna start reläet! Lätt hänt med dålig kräm i batteriet....
wasa skrev:En liten blå hård grej... just det att den var så hård/styv gjorde mig misstänksam...
Färnbo skrev:
Ja skulle bli ännu mer misstänksam över att den är liten och blå.....
Färnbo skrev:
Ja skulle bli ännu mer misstänksam över att den är liten och blå.....
Felix skrev:Mikcar: du har inte den mappen på din dator??
2ono skrev:Märker att under hårdkörning drar min RSV en hel del Olja noterade ca 3dl förbrukning under ca 30 mils bankörning .
Normalt ska väl inte millen dra mer än någon dl per 100mil .
Annars är jag grymt nöjd hittils väghållning och bromsar är superbt och motorn har härligt fett drag från 6000 och uppåt.
flugan skrev:Å du är säker på att den drack de där 3dl, inte bara att nivån i röret går upp å ner som på en vanlig söndag?
Triumph storsatsar inom Enduro
Motorsportlegenden och fler... |
|
BMW CE 02 x VAGABUND
BMW Motorrad har presentera... |
|
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |