flugan skrev:Personligen skulle jag vilja avråda ifrån Biscaya just när det gäller Aprilia.
anol70 skrev:Har hört att millen är känslig mot låg spänning i batteriet... min fick spelet här om dagen... jag åkte en kort sväng för att kolla oljenivån efter påfyllning, passade på att dricka kaffe och prata skit med en polare... när jag ska därifrån startar den som vanligt, lägger i växel och den bara dör...försöker att starta igen och startmotorn går kanppt runt... sen får varvräknaren frispel och det låter underligt... kort och gott jag får parkera hojen och ta polarns bil hem... kan det vara batteriet som sagt upp sig
eller har jag något otrevligt elfel
![]()
jocke i köping skrev:Tjena !
jag vet att det har förekommit att jordsladden från batteriet till karossen har lossat ,, innan kolla alla jordningar innan du köper nytt batteri eller så ,,
om batteriet funkade någon timme innan så borde det inte vara tomt nu när du kört en sväng tycker jag,, det var ju inte minusgrader ute heller ,, Hmmm
mitt tips ,, kolla jordanslutningarna o kontakter.
// Jocke
anol70 skrev:Har hört att millen är känslig mot låg spänning i batteriet... min fick spelet här om dagen... jag åkte en kort sväng för att kolla oljenivån efter påfyllning, passade på att dricka kaffe och prata skit med en polare... när jag ska därifrån startar den som vanligt, lägger i växel och den bara dör...försöker att starta igen och startmotorn går kanppt runt... sen får varvräknaren frispel och det låter underligt... kort och gott jag får parkera hojen och ta polarns bil hem... kan det vara batteriet som sagt upp sig
eller har jag något otrevligt elfel
![]()
tack för tipset... det blir till att köpa ett nytt batteri, jag laddade det gamla för en vecka sedan så det är nog kass...RSV_R skrev:Millen beter sig så om man startar med dålig kräm, eller ur kass kräm. Min har betett sig på samma sätt många ggr nu i våras. (men så laddar man ju inte bateriet under vintern heller...)
Koppla på en laddare en halvtimme så kan du starta. Sen är det bara att ut och åka igen. (men nytt batteri rekomenderas)
Jag har även testat under lite blinkersstrul hur länge man kan stå med lyset mm påslaget, om man nu har ett kasst batteri. Räcker med ca: en kvart och sen kan man inte starta längre... Och symtomen blir som du beskrivit.
Det man ska passa sig för är att inte bränna start reläet! Lätt hänt med dålig kräm i batteriet....
wasa skrev:En liten blå hård grej... just det att den var så hård/styv gjorde mig misstänksam...
Färnbo skrev:![]()
![]()
![]()
![]()
Ja skulle bli ännu mer misstänksam över att den är liten och blå.....
Färnbo skrev:![]()
![]()
![]()
![]()
Ja skulle bli ännu mer misstänksam över att den är liten och blå.....
Felix skrev:Mikcar: du har inte den mappen på din dator??
2ono skrev:Märker att under hårdkörning drar min RSV en hel del Olja noterade ca 3dl förbrukning under ca 30 mils bankörning .
Normalt ska väl inte millen dra mer än någon dl per 100mil.
Annars är jag grymt nöjd hittils väghållning och bromsar är superbt och motorn har härligt fett drag från 6000 och uppåt.
flugan skrev:Å du är säker på att den drack de där 3dl, inte bara att nivån i röret går upp å ner som på en vanlig söndag?
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |