Aprilia-tråden.

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Felix skrev:
Mikcar: du har inte den mappen på din dator??

Jodå! Du kan få prova min men nog bäst att du fixar en egen för din hoj hos Biscaya. Du har fått PM!
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Hur ska jag göra för att få loss nitarna som orginal-kåpglaset sitter med utan att göra sönder något?? :va

Jag har fått en ny sats med nitar till det nya kåpglaset, hur sätter man i dem? Är det bara att trycka i?

// Jörgen
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Tjenis !
pilla med en liten "radiomejsel" på flärparna som låser mot plastpiggen ,, du kan bryta upp dom ganska mysket utan att dom går sönder,,, sedan lossar dom.
ja dom är bara o trycka dit ,, använd en liten hylsa ur en hylsnyckelsats o pressa med ,, en 7:a eller en 8:ans hylsa passar har jag för mig.
brukar funka perfekt ,,
lycka till // Jocke :Bugar

fogerty skrev:
Hur ska jag göra för att få loss nitarna som orginal-kåpglaset sitter med utan att göra sönder något?? :va

Jag har fått en ny sats med nitar till det nya kåpglaset, hur sätter man i dem? Är det bara att trycka i?

// Jörgen
 

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
är det någon som har en Mille dämpare och kränga till mej???


hur är det nu passar millens Orginalstötdämpare 98-00 direkt på falcon eller är det något mej som behöver bytas.

är fjädern hårdare och längre???

fan vilka korkade fråger va?? haha men det gör inget för ni kan det ju, eller hur :) :)
 
Last edited:

MC Doktorn

Guest
Skillnad RSV 2003 och 2004 subjektivt?

de teknisk skillnaderna vet jag men körupplevelsen subjektivt mellan modellerna av RSV då modellen vart kraftigt uppdaterad till 2004??.

Ni som ägt båda modellerna hur mycket bättre vart det egentligen??.
 

IronMike

Guest
Värdering av mille..

Har min ute på annons, inte en enda person har visat något spec intresse, förutom bytesförslag mot någon bil samt en gammal sporthoj från 80-talet + 10k kr :(

Det är en 99a, jättefin, org skick, 2400 mil.. Vad bör man sätta för pris ? Min är till salu för 59, på blocket..

Har iofs fått mail, där dom visat intresse, men så fort dom hört att det är en -99a så har dom ungefär sagt "ok, tack å hej" :3freak
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
IronMike skrev:
Har min ute på annons, inte en enda person har visat något spec intresse, förutom bytesförslag mot någon bil samt en gammal sporthoj från 80-talet + 10k kr :(

Det är en 99a, jättefin, org skick, 2400 mil.. Vad bör man sätta för pris ? Min är till salu för 59, på blocket..

Har iofs fått mail, där dom visat intresse, men så fort dom hört att det är en -99a så har dom ungefär sagt "ok, tack å hej" :3freak

Det är ett ganska smalt märke med låga försäljningssiffror, antar att det bara tar lite längre tid att sälja än en Honda.
 
Last edited:

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
TERMINATOR skrev:
är det någon som har en Mille dämpare och kränga till mej???


hur är det nu passar millens Orginalstötdämpare 98-00 direkt på falcon eller är det något mej som behöver bytas.

är fjädern hårdare och längre???

fan vilka korkade fråger va?? haha men det gör inget för ni kan det ju, eller hur :) :)
Mille dämpare fram till 2000/05 är bara att bulta dit. efter detta datum böt de länkage under hojen för att få fjädringen känsligera.

Vet ej men jag tror att det e samma hårdhet på fjädern, Öhlins har hårdare fjädrar att beställa för ca 800:- sa dom på mässan i GBG. Grund fjädrarna är anpassade för 80 kg. Men vet ej om de passar på sachs dämparen , med andra ord försök att få tag på en öhlinare.

Om någon har lust å mäta ytter dia. på fjädern å trådtjocklek på en sachs dämpare så kan jag kolla på min öhlinare så visar sej det ganska snart om de passar.......
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
2ono skrev:
de teknisk skillnaderna vet jag men körupplevelsen subjektivt mellan modellerna av RSV då modellen vart kraftigt uppdaterad till 2004??.

Ni som ägt båda modellerna hur mycket bättre vart det egentligen??.

Mer aggressiv körställning, kortare avstånd till fotpinnarna... alltså inte lika bekväm men oj vad mycket roligare! Hojen är mer kompakt och lägre vilket gör att den känns snabbare att svänga med i kurvkombinationer. Inte lika stark på botten- och mellanregistret men med luftkit och PCIII känns det mycket bättre. Sen att det finns ca. 15-20 hk mer på topp gör att smilbanden är högre upp! :hihi
 

MC Doktorn

Guest
IronMike skrev:
Har min ute på annons, inte en enda person har visat något spec intresse, förutom bytesförslag mot någon bil samt en gammal sporthoj från 80-talet + 10k kr :(

Det är en 99a, jättefin, org skick, 2400 mil.. Vad bör man sätta för pris ? Min är till salu för 59, på blocket..

Har iofs fått mail, där dom visat intresse, men så fort dom hört att det är en -99a så har dom ungefär sagt "ok, tack å hej" :3freak

JAg tror att om du vill ha den såld snabbt är det bara att sänka rejält , priset är helt ok tycker jag men marknaden bestämmer.

JAg själv har försökt att kränga min lite halvseriöst , har på en månad fått typ 3 svar .
Men nu är sommaren här :banana och hojköpare brukar impuls köpa.
Ingen här som vill byta sin 04 med mig och lite $$$$ emellan
 

MC Doktorn

Guest
mikcar skrev:
Mer aggressiv körställning, kortare avstånd till fotpinnarna... alltså inte lika bekväm men oj vad mycket roligare! Hojen är mer kompakt och lägre vilket gör att den känns snabbare att svänga med i kurvkombinationer. Inte lika stark på botten- och mellanregistret men med luftkit och PCIII känns det mycket bättre. Sen att det finns ca. 15-20 hk mer på topp gör att smilbanden är högre upp! :hihi

Sen är dom så as snygga :tungan provsatte en och vågar inte köra för då är jag antagligen fast.
Men kommer försöka byta upp mig då försäkringen inte är så blodig som jag trodde. :)
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
jocke i köping skrev:
Tjenis !
pilla med en liten "radiomejsel" på flärparna som låser mot plastpiggen ,, du kan bryta upp dom ganska mysket utan att dom går sönder,,, sedan lossar dom.
ja dom är bara o trycka dit ,, använd en liten hylsa ur en hylsnyckelsats o pressa med ,, en 7:a eller en 8:ans hylsa passar har jag för mig.
brukar funka perfekt ,,
lycka till // Jocke :Bugar

Tackar å bockar :tummenupp
 

IronMike

Guest
2ono skrev:
JAg tror att om du vill ha den såld snabbt är det bara att sänka rejält , priset är helt ok tycker jag men marknaden bestämmer.

JAg själv har försökt att kränga min lite halvseriöst , har på en månad fått typ 3 svar .
Men nu är sommaren här :banana och hojköpare brukar impuls köpa.
Ingen här som vill byta sin 04 med mig och lite $$$$ emellan
Ny annons =)

http://www.blocket.se/view/5252708.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Typ en av sveriges billigaste, men ändå inga fel eller brister. Borde det gå att få den såld inom ett par veckor, va tror ni ? Är akut sugen på en annan hoj som e till salu :3freak
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
He He He ,, ja dom e snygga , vill du provsitta :) he he
det blir bike weekend nu i helgen ,, lite åkande på em kväll kanske ?
är ledig hela helgen ,, .
MvH Jocke

2ono skrev:
Sen är dom så as snygga :tungan provsatte en och vågar inte köra för då är jag antagligen fast.
Men kommer försöka byta upp mig då försäkringen inte är så blodig som jag trodde. :)
 

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Ort
Såtenäs
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
Men Doooh!

Tog inte hojen till jobbet idag då metrologerna varna för världens åskväder me störtregn till em.
Visade sig vara några droppar bara o jekligt hett..
O vad får man se när man kommer hem?
Falcon har borrat sig igenom den varma asfalten o lagt sig pladask på sidan.. :huvet :huvet
Hade ju naturligtvis full tank oxå vilket inte gjorde saken bättre...

Resultat:
-Bananformat sidostöd med "petpinne" som gick av så fort man peta på det
-Vänster infästning för backspegel uppsprucken i själva "kulan" som spegeln är ledad i.
Själva spegeln me mutter o fjäder klara sig dock me lite ytliga repor.
- 4 cm repa i bakant på tanken gjord av pedalen på trampcykeln brevid :4skrika
-Lättare tryck skador på sidokåpan i lacken som jag tack o lov lyckades vaxa bort me Sonax hårdvax :Bugar

Hade jag inte haft kapellet på hade den nog inte klarat sig lika bra i lacken.. :gnissla

Så:

Efterlyser akut ett okrökt friskt Falcostöd samt fäste för backspegel!
Drar på mc-semester efter midsommar...dvs om en vecka... :brinnerup
Är mest stödet jag är orolig för..litar inte på hållfastheten i det om jag böjer tebaxs det..eller?
Backspegelfästet går säkert o lappa me lite mek men har nån ett sånt liggandes så...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top