Aprilia-tråden.

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
wasa skrev:
Mille dämpare fram till 2000/05 är bara att bulta dit. efter detta datum böt de länkage under hojen för att få fjädringen känsligera.

Vet ej men jag tror att det e samma hårdhet på fjädern, Öhlins har hårdare fjädrar att beställa för ca 800:- sa dom på mässan i GBG. Grund fjädrarna är anpassade för 80 kg. Men vet ej om de passar på sachs dämparen , med andra ord försök att få tag på en öhlinare.

Om någon har lust å mäta ytter dia. på fjädern å trådtjocklek på en sachs dämpare så kan jag kolla på min öhlinare så visar sej det ganska snart om de passar.......

mäter min i morrn

IronMike

Guest
flugan skrev:
Desperata säljare är köpares dröm å vice versa.
Är priset för lågt eller högt ? .. vad skulle du begära om du sålde min hoj ? Vad skulle du vara villig att dega för mitt ex ? nyfiken..

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
IronMike skrev:
Är priset för lågt eller högt ? .. vad skulle du begära om du sålde min hoj ? Vad skulle du vara villig att dega för mitt ex ? nyfiken..

Jag skulle nog begärt 55k men jag vill ju ha en -01 eller senare så jag skulle nog inte gett mer än 45-50k. Alla smala märken tar väl tid att sälja om du inte slumpar bort dem. Handlare säljer inte nya prillor på löpande band dem heller.

MC Doktorn

Guest
jocke i köping skrev:
He He He ,, ja dom e snygga , vill du provsitta :) he he
det blir bike weekend nu i helgen ,, lite åkande på em kväll kanske ?
är ledig hela helgen ,, .
MvH Jocke

Vi kan byta hehehe. Ja varför inte lite åka men jag bestämmer inte allt som du förstår :rolleyes:.
Men bike weekend vore trevligt kanske kommer upp om jag mutar regeringen :hihi

Last edited:

IronMike

Guest
flugan skrev:
Jag skulle nog begärt 55k men jag vill ju ha en -01 eller senare så jag skulle nog inte gett mer än 45-50k. Alla smala märken tar väl tid att sälja om du inte slumpar bort dem. Handlare säljer inte nya prillor på löpande band dem heller.
Varför vill alla ha en 01 lr nyare ? .. skillnaden är typ väl lite dekaler å andra fjädrar till kopplingen ?

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Broms handtag och fotbroms pedal

Hej

Fick en liten påhälsning i sidan av en annan hoj idag vilket resulterade i platt fall mot marken.

Bromshandtaget är väck och fotpedalen till bakbromsen är tillknycklad plus lite repor

Var en olyckshändelse så "No hard fellings" från min sida.

Men var kan man få tag på prisvärda delar till Aprilia och främst då ovanstående delar?
Har för mig att Aprilia orginal är rätt så dyra?

/BW

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Black-Wolf skrev:
Hej

Fick en liten påhälsning i sidan av en annan hoj idag vilket resulterade i platt fall mot marken.

Bromshandtaget är väck och fotpedalen till bakbromsen är tillknycklad plus lite repor

Var en olyckshändelse så "No hard fellings" från min sida.

Men var kan man få tag på prisvärda delar till Aprilia och främst då ovanstående delar?
Har för mig att Aprilia orginal är rätt så dyra?

/BW
Tydligen så ska broms och kopplingshantag från ducati vara exakt samma som till aprilia fast mycket billigare. Detta är dock inget jag vet, men förra ägaren till min hoj sa de iaf.

Annars e de nog bara att söka på nätet. Kan bli både billigare och gå snabbare än att beställa hem hos nån återförsäljare.

Lycka till!!!

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Ola och Kerstin låg och kelade och Ola hade ett finger i musen på
henne. Hon frågar om han kan stoppa in ett finger till.-Varför ;
frågar Ola, ska du busvissla ?

mr_Pink

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
Aprilia
Punka.....
Detta inträffade i torsdags, jag var på väg till Stockholm från Norrköping, märker efter ett tag att hojen vibrerar väl mycket, försöker laborera med varvtalet för att se om det är nåt med motorn som strular.
I en hyfsad bit över tillåten motorvägsfart (ca 2 mil söder Nyköping) säger det pang och hojen blir lite fladdrig.... Punka på framhjulet, lyckas lotsa mig och hojen till vägren i ett stycke.
Ringer min kära kusin för hjälp, enda problemet är att han inte har bil med drag, han får åka 4,5 mil enkel resa åt fel håll för att hämta bil och släp (V70 + hästtransport), punkan inträffade strax före 21 på kvällen, 23:30 anländer kusinen. Under tiden passerar ett gäng hojar och bilar, 1 stannar och frågar om jag behöver hjälp..... (Om du som körde VW´n med släp finns här så tack!)
Vi lastar hojen i transporten, det strular lite med att spänna fast hojen i hästtransporten, vi löser det med våld i mörkret upplysta av passerande långtradare "på väg in i transporten".
Vid det här laget har ingen av oss käkat på väldigt länge och snuset slut...

trötta, slitna och smutsiga sätter vi oss i bilen, vrider på tändningen, "VARNING LÅG KYLARNIVÅ" lyser oss rakt i ansiktet. När vi kollar är expansionskärlet tomt, asfalten mörk av kylarvätska och klockan är 00:30 mitt i ingenstans!
Kusinen ringer igenom telefonboken i mobilen, jag försöker stoppa bilar. Ingen av oss har nån tur!!!

Sen händer det, en bil stannar, vi hoppas på att få skjuts till närmaste mack, det slutar med att denna vägens riddare bogserar hela ekipaget till närmaste mack, och han vill inte ha nåt för det!!!
Vi trodde inte det fanns såna människor, dessutom skulle han upp och jobba klockan 07 dagen efter! Stort TACK till dig!

Fyra timmar senare är transport och bil återlämnade, så mycket otur på en kväll/natt, trodde inte det fanns!

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
IronMike skrev:
Varför vill alla ha en 01 lr nyare ? .. skillnaden är typ väl lite dekaler å andra fjädrar till kopplingen ?

Jo, lite mer än fjädrarna e bytta, lite delar har kommit till oxå. Sen vill jag inte köpa en för "gammal" cykel om jag köper ngt annat, ska ju ha den ett tag oxå. Så med >01 menar jag väl egentligen -02 helst -03. Såg i reservdelslistorna att mellan 98-99 uppgraderades det delar i motorn både här å var så då tappade jag lite lusten till de årgångarna, men inte avgörande. Sen tycker jag att färgerna blir riktigt snygga först -00.

Men, de e ja. Vet inte varför andra vill ha senare utöver kopplingen.

Honda Firestorm säljer fort, men vem vill ha en sån om man inte behöver ;) .

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r

Bifogat

• Håverud 003.jpg
    Håverud 003.jpg
    101.1 KB · Visningar: 83
Last edited:

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
mr_Pink skrev:
Punka.....
Fyra timmar senare är transport och bil återlämnade, så mycket otur på en kväll/natt, trodde inte det fanns!

Jag vet precis hur det där kan kännas... KaZ och jag var ju med om en liknande grej förra året fast inte punka då. Verkar som all otur samlar ihop sig och kommer på en gång ibland. Sånt där man bävar för ska hända.

Polaren fick punka tidigare i våras och jag åkte och köpte punkaspray. Fyllde upp men hålet var för stort så det låg lödder längs hela vägen när han åkte iväg... haha. Åkte tillbaka till macken och köpte skruvar av olika storlekar. Skruvade i en i hålet och en punkasprayburk till. Det höll!
(Så kan va ett bra tips om oturen skulle vara framme nästa gång).

Jaja... en dag som du kommer att komma ihåg och kanske garva åt... skönt att det ordnade sig till slut.

MC Doktorn

Guest
SKit stöd

Nu har det hänt igen stödet är totalt kass tappat hojen på vä sida.
Tack och lov har jag frame sliders och inga kåpor :hihi .

Men det här sidostödet måste vara ett skämt räcker att man tittar på det så ramlar hojen. :rolleyes:

Vad tror ni förresten att lacka hojen i en flower power ad modum rossis honda 2002 "mugello"?, skulle bli grymt att ha en flower power aprilia , bara en tanke

ta de lugnt:tummenupp

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
2ono skrev:

Men det här sidostödet måste vara ett skämt räcker att man tittar på det så ramlar hojen. :rolleyes:

Vad tror ni förresten att lacka hojen i en flower power ad modum rossis honda 2002 "mugello"?, skulle bli grymt att ha en flower power aprilia , bara en tanke

Ja, stöden är fördjävliga. Verkar vara så på de flesta Aprilia-modeller(?)

Jag gillar flower power-grejen men tror det bara förstör och snor uppmärksamhet från en fin hoj. Den bästa lacken är den som framhäver och gör hojen läkrare/finare/snyggare. Man ska liksom inte reagera på lackeringen. Det finns miljoner exempel på MC, bilar och annat, där man ser lacken men objektet försvinner in bakom.

Don Tomaso

Mille modificato
Gick med
20 May 2004
Hoj
Hojlös men hjärtat klappar aprilia
2ono skrev:

Välkommen till "antistöd-klubben" men vadå du klarade stödet ändå?!
Mitt blev krokigt så nu har jag lite väl lutande hoj på lite kort stöd.
Lite längre o bredare fot så hade det varit perfekt me böjt stöd!
Aja..30 mil Innsbruck Noale...får åka te Fabriken o stämma i bäcken.. :hihi

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...