Aprilia-tråden.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
jocke i köping skrev:
o norrlänningarna har max 40 mil (de fixar dom plättlätt i ett grisblink,, )

heh... till Närmsta granne ja! :hihi
Men det e ok för då kan man ju stanna där och ta en kopp fika för att sen ge sig ut i gen till nästa granne... ytterligare 40 mil bort! :hihi

:tummenupp

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
wasa skrev:
Falun blir kanon tycker jag. ( typ 9mil ).

Det börjar ju dra ihop sig till semester så en lite mer avanserad onsdags åkning vore oxå NICE.

In med förslag.........

Vad sägs om MC-dagarna i Västervik???

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Ett gansja bra förslag men personligen tror jag att vi försvinner i mängden av allt krom o glitter ,, jag har varit där flera gånger o tycker de e ett bra party men om vi ska synas som klubb är det bättre o välja en något mindre mc-träff ,,

annars så om jag fick bestämma så skulle de bli Deltaträffen utanför sundsvall för den har ALLT man kan begära o lite till ,, men jag vet att det inte finns så många som styr mycket långre än soppan räcker i en tankpåfyllning så därför begränsade jag mig till exempelvis kopparträffen ,, rimligt avstånd för alla ,,,
:tuttar

DaLorD skrev:
Vad sägs om MC-dagarna i Västervik???

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Black-Wolf skrev:
Kolla denna länk http://www.af1racing.com/store/Scripts/default.asp

De har samma kraskpuckar som rsvr men om man kan komma undan den svenska momsen kan det nog löna sig :)

Är förövrigt intresserad av puckar till min Falco så om du vill ha någon att dela frakten med så hör av dig

/BW

Jag vet att de har begagnade kåpor från Falco liggande på Guzzicenter i Järfälla. Sånt som blivit kvar vid skaderep. Hade själv funderingar på att köpa några sunkiga kåpor att ha och köra bana med...
Men nu ska jag byta hoj så det bir inget!!

På måndag skriver jag på papperna på en Mille-r -04 :banana :banana

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
bikerwoman skrev:
Jag vet att de har begagnade kåpor från Falco liggande på Guzzicenter i Järfälla. Sånt som blivit kvar vid skaderep. Hade själv funderingar på att köpa några sunkiga kåpor att ha och köra bana med...

Grattis!
Fick du sålt cykeln privat eller bytte in hos handlare?

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
flugan skrev:
Grattis!
Fick du sålt cykeln privat eller bytte in hos handlare?

Inbyte, men fick ju skitlite pga. att den inte går som den ska, men att lägga 10000:- på att repa den själv och sen sälja den...då får jag aldrig igen de pengarna i alla fall! Nu fick jag lägga 70 emellan för att få en sprillans-04, men det kan det vara värt! Man lever ju bara en gång!

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
bikerwoman skrev:
Inbyte, men fick ju skitlite pga. att den inte går som den ska, men att lägga 10000:- på att repa den själv och sen sälja den...då får jag aldrig igen de pengarna i alla fall! Nu fick jag lägga 70 emellan för att få en sprillans-04, men det kan det vara värt! Man lever ju bara en gång!
Grattis till en kanon hoj.
Har provat Jockes hoj finns inte ord...............................................Vill oxå ha.

MC Doktorn

Guest
bikerwoman skrev:

Great nu blir jag avis :3freak grattis till en mycket ball hoj.
Är lite bytar tankar själv skulle bli tvungen att lägga 40K på en ny mille .

Har dock tvekat eftersom prisraset på nya (spec aprilia) har varit enormt=skit dålig affär , 04 som gick för 125 förr kränger dom nu för 105 :rolleyes: .
Dessutom verkar flera har svårt att bli av med sina RSV.

Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Jättegrattis ,,,,,, kul med en 04:a till ,,, :fyllisar

bikerwoman skrev:

Boive

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille -00
56mm Spjällhus till RSV -00

Jisses va inlägg!
Har läst en del och det var kul att se så många Apriliaägare på ett ställe! :tummenupp

Jag undrar om någon har monterat det uppborrade spjällhuset på sin Mille (tillsammans med No toil SBK filter)?
http://www.ducati-kaemna.de/cms_en/katalog.htm?&view=artikel&artikel=926 :Bugar

I så fall, gav det något?
Krävs det injusteringar eller är det plug and play?

Det skulle iofs inte behövas till den, men det skulle "kännas" bättre att få bort "strypningen". :)

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
bikerwoman skrev:

svikare, vad är det för fel på din falco?? hittade ni felet?? trodde det hade ordnat sig, kul med ny hoj, du få oxå köpa ett kåpglas som ser ut som en pridefestival ifägerna, eller hur jocke :hihi :hihi

Last edited:

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
TERMINATOR skrev:
svikare, vad är det för fel på din falco?? hittade ni felet?? trodde det hade ordnat sig, kul med ny hoj, du få oxå köpa ett kåpglas som ser ut som en pridefestival ifägerna, eller hur jocke :hihi :hihi

Felet är inte hittat ännu nej, motorn måste plockas isär helt tydligen. Ja, jag är en svikare, men jag sviker ju inte Aprilia :tummenupp
Nej pridefestivalkåpglas e inget för mig :hihi

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Tjenare!

Någon som känner till strypningar på Mille R -03?

Min är helt original och fick reda på att den är strypt på 3 ställen. Filtret, avgassystemet och en elektronisk.
Undrar nu om någon vet vilken kabel det är och om det bara är att klippa av den?

Skicka gärna ett PM.

Tack på förhand, mvh André

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Tja, om jag minns rätt sitter det en strypning i insuget (en plastbit som enkelt plockas bort, en strypning i avgasröret (sitter med en svetsloppa, inte mer)
Samt att en kabel skall klippas i till databoxen. Minns inte vilken kabel det var dock... koll så att det inte är klippt redan dock, har man inte gjort det själv gör nog meken det på första servicen...

/Felix

Nyheter
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...