Aprilia-tråden.

MC Doktorn

Guest
Lösningen

Jag har hatat styret på min tuono så fort det går lite undan ffa på bandagarna så får jag kramp i händerna eller handlederna.
Så nu har jag beställt ett par ställbara clip ons .

Vad tror ni cafe racer stuket är inte helt fel.
 

Bifogat

  • udst4[1].jpg
    udst4[1].jpg
    45.2 KB · Visningar: 111
Last edited:

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Örebro
Hoj
zero
bikerwoman skrev:
Felet är inte hittat ännu nej, motorn måste plockas isär helt tydligen. Ja, jag är en svikare, men jag sviker ju inte Aprilia :tummenupp
Nej pridefestivalkåpglas e inget för mig :hihi

vore kul att få veta felet när det hittas
 

MC Doktorn

Guest
Bandag Kinnekulle 29 Juli

Tar mig friheten att göra lite reklam "ok Tokas" för följande.
Aprilia klubben har en bankörningsdag på Kinnekulle tillsammans med ett antal andra MC-klubbar. Ducceklubben, Laverdaklubben, Moto-Guzzi-klubben .
Detta arrangeras av Motorcykelhistoriska Klubben (MCHK).

För endast 300 vilket är grymt billigt ingår en hel bandag . :tummenupp

Kom igen nu Aprilia ägare detta är ju ett tillfälle att lära känna varandra och bättre kan det väl inte bli än under ett bandags event och kinnekulle ligger väl på ett bra avstånd från dom flesta.

Anmäl er nu på

http://www.ed.se/mess_thread.taf?me...B839580FDD73B1B70C42BDAC0D&EnsureNoCache=7169
:)
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Figge skrev:
När börjar du jobba igen?
Säg till innan, så tar jag bågen dit så kan vi börja omskolningen i TPC´s tvätthall. :tungan

Skall lära dig allt jag kan...

Figge

Vecka 27 infinner jag mig för tjänstgöring igen, men en busfärsk ny stjärna :banana

Det låter bra det, har iof inte köpt ny hoj än, men det är i princip klart att det blir en Mille.

/Pajje
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
jocke i köping skrev:
annars så om jag fick bestämma så skulle de bli Deltaträffen utanför sundsvall för den har ALLT man kan begära o lite till ,,
:tuttar

:Bugar Tack och bock, är med i Bushmen och sliter arslet av mig på träffarna för att det ska bli bra, kul att höra att det är uppskattat :banana

/Pajje
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
2ono skrev:
Jag har hatat styret på min tuono så fort det går lite undan ffa på bandagarna så får jag kramp i händerna eller handlederna.
Så nu har jag beställt ett par ställbara clip ons .

Vad tror ni cafe racer stuket är inte helt fel.

Är du säker på att det är styret det är fel på? Jag hade också problem med kramp i underarmarna vid bankörningar, men problemet har i princip försvunnet när jag lärt mig köra mer avslappnat och använda en bättre körteknik, dvs använd styret att svänga med, inte att hålla sig kvar på hojen.

/Pajje
 

MC Doktorn

Guest
Psychobiker skrev:
Är du säker på att det är styret det är fel på? Jag hade också problem med kramp i underarmarna vid bankörningar, men problemet har i princip försvunnet när jag lärt mig köra mer avslappnat och använda en bättre körteknik, dvs använd styret att svänga med, inte att hålla sig kvar på hojen.

/Pajje

Det höga styret är helt ok i normala farter då kåpan skyddar mkt bra.
Men i lite högre farter och i böjarna då vore det naturligt att få stöd av tanken mot armarna och överkroppen , det funkar inte med det höga styret samt att handlederna kommer i en onaturlig vinkel. :näsblod
Ett lägre smalare och rakare styre typ dragbar skulle funka men då tar kåpan i :död
Så ett ställbart clip on har nu beställts fr Ducati Kämna . snart beställer jag väl kåpor också :rolleyes:
 
Last edited:

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
2ono skrev:
Det höga styret är helt ok i normala farter då kåpan skyddar mkt bra.
Men i lite högre farter och i böjarna då vore det naturligt att få stöd av tanken mot armarna och överkroppen , det funkar inte med det höga styret samt att handlederna kommer i en onaturlig vinkel. :näsblod
Ett lägre smalare och rakare styre typ dragbar skulle funka men då tar kåpan i :död
Så ett ställbart clip on har nu beställts fr Ducati Kämna . snart beställer jag väl kåpor också :rolleyes:

Såg nu på din avatar vad du har för styre, det hade jag också bytt :D

/Pajje
 
Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Ähmmmm ,, va menar du !!! grrr pridefestival ,, :confused:
en fika i nu i veckan kanske ,, på ditt lantställe !!


TERMINATOR skrev:
svikare, vad är det för fel på din falco?? hittade ni felet?? trodde det hade ordnat sig, kul med ny hoj, du få oxå köpa ett kåpglas som ser ut som en pridefestival ifägerna, eller hur jocke :hihi :hihi
 

Snigel

juckar å snurrar å bär mig åt
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX10R
nån som vet vad det kostar att bygga om en r till skjutsbar hoj vad behövs?
Bakram och dyna något mer?
Har upptäckt att r modellen är billigare att försäkra beror detta på att den inte är avsedd för passagerare ?
Måste man regga om den med passagerar möjlighet för att försäkringen skall gälla vid skjuts har talat med fb om detta dom hade inga svar alls.
 

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Aprilia RSV mille -02
Bandag på Kinnekulle fredag 29 Juli

Alla som bevakar hemsidan för La Famiglia Aprilia Svezia har säkert redan sett att vi kommer att vara delarrangör av en bandag på Kinnekulle Ring fredagen den 29 Juli. De övriga klubbarna som är med denna bandag är Ducceklubben, Supermonoklubben och MCHK-Väst.

Det handlar om en hel dags körning, och vi tummar inte på säkerheten utan en ambulans kommer att finnas stand-by på plats. Körning kommer som det ser ut i dagsläget att ske i fyra klasser:
1: RR, snabb
2: RR, mellan
3: Gata, oförsäkrad
4: Gata, försäkrad

Då banhyra och ambulans kostar pengar så ska en riskpremie på 5500 kr/klubb kunna betalas. Då La Famiglia Aprilia Svezia inte formellt ännu är en klubb, så riskerar jag att få betala detta själv om det blir drivis och snöstorm! Hittills har dock detta arrangemang alltid gått lite med vinst, som då kommer klubbarna till godo.

Överskottet blir en start till kassa för vår klubb. Bäst vore om vi kunde formalisera klubben och därmed få stadgar som bl.a. reglerar hur en klubbkassa ska förvaltas. I avvaktan på att LaFamiglia formaliseras håller jag dessa pengar i tryggt förvar. Om ingen klubb med klubbkassa bildas senast under 2007 skänker jag detta eventuella överskott till SMC:s fond för skadade mc-förare.

Anmälningsavgiften är 300 kr. Tidigare har denna betalats på plats under devisen först till kvarn, men om man betalar i förskott är man garanterad en plats vid körningen, och jag slipper ensam stå för hela risken.

En stor vinst(!) med att anmäla sig till denna bandag i La Famiglia Aprilia Svezia's namn är att vi inte tar 200 spänn i medlemsavgift som ducceklubben!

Så kom igen nu och anmäl er till en störtskön bandag med mycket muller och häftiga hojar! :tummenupp
La Famiglia Aprilia Svezia som delarrangör på Kinnekulle 05-07-29
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Nu har jag varit och kollat på den Millen jag är intresserad av, och den är verkligen i kanonskick, nån liten repa har den fått, men på en 5 år gammal hoj är det ingenting.

Det som förvånade mig mest var att den är så smal, en TL är ganska så fet trots att det är en twin, men Millen är duktigt mycket smalare över tanken, kändes lite ovant faktiskt. Motorn gick hur fint som helst, kändes ganska rå och brutal när man gasa lite, vilket bara är postivt.
Tyvärr måste jag säga att det är ett skönare muller i en TL än det är på Millen (iallafall med det system som satt på den här) Inte för att det lät mesigt, det kah jag inte påstå, men det var ett lite råare ljud.

Bromsarna var suveräna, finns inget att klaga på där inte :banana

Dock var jag lite brydd på chassiet, nu körde jag bara lite i ett industriområde, så jag han liksom inte känna på hojen ordentligt, men jag tyckte den var lite trögstyrd, att TL:en ska vara en buss i jämförelse hållar jag inte med om, inte min iallafall, den svänger kvickare.
Dock skall tilläggas, att min TL (med motorras :( ), är sänkt fram, höjd bak, Öhlinsdämpare bak, bättre fjädrar fram vilket förmodligen gör en del.
Nu vet jag inte hur lång/tung B-man är (som äger hojen), men det är förmodligen bara att skruva och justera lite såd en passar mig. (Jag är 195 cm lång och väger 93 kg).

I vilekt fall är det en himla fin hoj, och det blir förmodligen den, skall fundera 1 dag eller 2 till, så får vi se om det blir en medlem till i La Famiglia Aprilia Svezia.

/Pajje
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Psychobiker skrev:
Nu har jag varit och kollat på den Millen jag är intresserad av, och den är verkligen i kanonskick, nån liten repa har den fått, men på en 5 år gammal hoj är det ingenting.

Det som förvånade mig mest var att den är så smal, en TL är ganska så fet trots att det är en twin, men Millen är duktigt mycket smalare över tanken, kändes lite ovant faktiskt. Motorn gick hur fint som helst, kändes ganska rå och brutal när man gasa lite, vilket bara är postivt.
Tyvärr måste jag säga att det är ett skönare muller i en TL än det är på Millen (iallafall med det system som satt på den här) Inte för att det lät mesigt, det kah jag inte påstå, men det var ett lite råare ljud.

Bromsarna var suveräna, finns inget att klaga på där inte :banana

Dock var jag lite brydd på chassiet, nu körde jag bara lite i ett industriområde, så jag han liksom inte känna på hojen ordentligt, men jag tyckte den var lite trögstyrd, att TL:en ska vara en buss i jämförelse hållar jag inte med om, inte min iallafall, den svänger kvickare.
Dock skall tilläggas, att min TL (med motorras :( ), är sänkt fram, höjd bak, Öhlinsdämpare bak, bättre fjädrar fram vilket förmodligen gör en del.
Nu vet jag inte hur lång/tung B-man är (som äger hojen), men det är förmodligen bara att skruva och justera lite såd en passar mig. (Jag är 195 cm lång och väger 93 kg).

I vilekt fall är det en himla fin hoj, och det blir förmodligen den, skall fundera 1 dag eller 2 till, så får vi se om det blir en medlem till i La Famiglia Aprilia Svezia.

/Pajje

Vad satt det för bakdäck på den?190 eller 200 kan ha gjort så den kändes lite trög styrd.
 

MC Doktorn

Guest
Tokas skrev:
Alla som bevakar hemsidan för La Famiglia Aprilia Svezia har säkert redan sett att vi kommer att vara delarrangör av en bandag på Kinnekulle Ring fredagen den 29 Juli. De övriga klubbarna som är med denna bandag är Ducceklubben, Supermonoklubben och MCHK-Väst.

Det handlar om en hel dags körning, och vi tummar inte på säkerheten utan en ambulans kommer att finnas stand-by på plats. Körning kommer som det ser ut i dagsläget att ske i fyra klasser:
1: RR, snabb
2: RR, mellan
3: Gata, oförsäkrad
4: Gata, försäkrad



Anmälningsavgiften är 300 kr. Tidigare har denna betalats på plats under devisen först till kvarn, men om man betalar i förskott är man garanterad en plats vid körningen, och jag slipper ensam stå för hela risken.


Så kom igen nu och anmäl er till en störtskön bandag med mycket muller och häftiga hojar! :tummenupp
La Famiglia Aprilia Svezia som delarrangör på Kinnekulle 05-07-29

Redan anmäld :banana nästan för billigt :rolleyes: , hur som helst bra initiativ Tokas :tummenupp jag hoppas att flera anmäler sig .
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top