bikerwoman skrev:Felet är inte hittat ännu nej, motorn måste plockas isär helt tydligen. Ja, jag är en svikare, men jag sviker ju inte Aprilia
Nej pridefestivalkåpglas e inget för mig
Figge skrev:När börjar du jobba igen?
Säg till innan, så tar jag bågen dit så kan vi börja omskolningen i TPC´s tvätthall.
Skall lära dig allt jag kan...
Figge
jocke i köping skrev:annars så om jag fick bestämma så skulle de bli Deltaträffen utanför sundsvall för den har ALLT man kan begära o lite till ,,
2ono skrev:Jag har hatat styret på min tuono så fort det går lite undan ffa på bandagarna så får jag kramp i händerna eller handlederna.
Så nu har jag beställt ett par ställbara clip ons .
Vad tror ni cafe racer stuket är inte helt fel.
Psychobiker skrev:Är du säker på att det är styret det är fel på? Jag hade också problem med kramp i underarmarna vid bankörningar, men problemet har i princip försvunnet när jag lärt mig köra mer avslappnat och använda en bättre körteknik, dvs använd styret att svänga med, inte att hålla sig kvar på hojen.
/Pajje
2ono skrev:Det höga styret är helt ok i normala farter då kåpan skyddar mkt bra.
Men i lite högre farter och i böjarna då vore det naturligt att få stöd av tanken mot armarna och överkroppen , det funkar inte med det höga styret samt att handlederna kommer i en onaturlig vinkel.
Ett lägre smalare och rakare styre typ dragbar skulle funka men då tar kåpan i
Så ett ställbart clip on har nu beställts fr Ducati Kämna . snart beställer jag väl kåpor också
TERMINATOR skrev:svikare, vad är det för fel på din falco?? hittade ni felet?? trodde det hade ordnat sig, kul med ny hoj, du få oxå köpa ett kåpglas som ser ut som en pridefestival ifägerna, eller hur jocke
bikerwoman skrev:Nya hojen på g!!!
Hämtas på onsdag
DaLorD skrev:.... den e fin... jättefin.....
Psychobiker skrev:Nu har jag varit och kollat på den Millen jag är intresserad av, och den är verkligen i kanonskick, nån liten repa har den fått, men på en 5 år gammal hoj är det ingenting.
Det som förvånade mig mest var att den är så smal, en TL är ganska så fet trots att det är en twin, men Millen är duktigt mycket smalare över tanken, kändes lite ovant faktiskt. Motorn gick hur fint som helst, kändes ganska rå och brutal när man gasa lite, vilket bara är postivt.
Tyvärr måste jag säga att det är ett skönare muller i en TL än det är på Millen (iallafall med det system som satt på den här) Inte för att det lät mesigt, det kah jag inte påstå, men det var ett lite råare ljud.
Bromsarna var suveräna, finns inget att klaga på där inte
Dock var jag lite brydd på chassiet, nu körde jag bara lite i ett industriområde, så jag han liksom inte känna på hojen ordentligt, men jag tyckte den var lite trögstyrd, att TL:en ska vara en buss i jämförelse hållar jag inte med om, inte min iallafall, den svänger kvickare.
Dock skall tilläggas, att min TL (med motorras ), är sänkt fram, höjd bak, Öhlinsdämpare bak, bättre fjädrar fram vilket förmodligen gör en del.
Nu vet jag inte hur lång/tung B-man är (som äger hojen), men det är förmodligen bara att skruva och justera lite såd en passar mig. (Jag är 195 cm lång och väger 93 kg).
I vilekt fall är det en himla fin hoj, och det blir förmodligen den, skall fundera 1 dag eller 2 till, så får vi se om det blir en medlem till i La Famiglia Aprilia Svezia.
/Pajje
Tokas skrev:Alla som bevakar hemsidan för La Famiglia Aprilia Svezia har säkert redan sett att vi kommer att vara delarrangör av en bandag på Kinnekulle Ring fredagen den 29 Juli. De övriga klubbarna som är med denna bandag är Ducceklubben, Supermonoklubben och MCHK-Väst.
Det handlar om en hel dags körning, och vi tummar inte på säkerheten utan en ambulans kommer att finnas stand-by på plats. Körning kommer som det ser ut i dagsläget att ske i fyra klasser:
1: RR, snabb
2: RR, mellan
3: Gata, oförsäkrad
4: Gata, försäkrad
Anmälningsavgiften är 300 kr. Tidigare har denna betalats på plats under devisen först till kvarn, men om man betalar i förskott är man garanterad en plats vid körningen, och jag slipper ensam stå för hela risken.
Så kom igen nu och anmäl er till en störtskön bandag med mycket muller och häftiga hojar!
La Famiglia Aprilia Svezia som delarrangör på Kinnekulle 05-07-29
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |