Aprilia-tråden.

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Hoj
GSXR 1000
Angående läckage

Såg att det droppade vatten ifrån övre slangen på vänstra kylaren, om det skulle läcka ifrån kåpan som jag pratade om, tycker man ju att det ska komma även olja där ifrån.
Ska kolla slangen, om det läcker därifrån sprider det ju sig med all säkerhet över allt.

Tänkte höra om det är någon här som har haft något läckage av kylarvätska i från samma motor kåpa som lamellerna sitter på m.m?

Tacksam för hjälp, ska på bana snart

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Olje nivå !

En observation !
Jag toppade upp med olja och fick lite mycket ifyllt, ej över max dock. Hadde bråttom iväg så jag körde iväg.
Jag noterade inget problem med kopplingen som man läst om, tvärt om faktiskt, den power wheelade på 3´an (Nåja lättar framhjulet en aning).

Observation 2: Motorn "går varmare" vid långsam körning, den ökade oljemängden gör att mer varm vätska skall kylas av villket gör att den tenderar att snabbare stiga i temperatur vid rödljus mm. Ingen fara på nått sätt men en observation. I fart ligger den stadigt på 65 grader som vanligt.

Om mina lameller dyker upp nu så blir det kopplingsbyte för min del senare i veckan.

Aprilia Fan: Vad händer, skumt !!!

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Hoj
GSXR 1000
Re: Olje nivå !

Triggerhappy skrev:
En observation !
Jag toppade upp med olja och fick lite mycket ifyllt, ej över max dock. Hadde bråttom iväg så jag körde iväg.
Jag noterade inget problem med kopplingen som man läst om, tvärt om faktiskt, den power wheelade på 3´an (Nåja lättar framhjulet en aning).

Observation 2: Motorn "går varmare" vid långsam körning, den ökade oljemängden gör att mer varm vätska skall kylas av villket gör att den tenderar att snabbare stiga i temperatur vid rödljus mm. Ingen fara på nått sätt men en observation. I fart ligger den stadigt på 65 grader som vanligt.

Om mina lameller dyker upp nu så blir det kopplingsbyte för min del senare i veckan.

Jag vet, måste vara ifrån kylar slangen, kan inte vara ifrån motor kåpan, då skulle det ju komma olja och inte kylar vätska.
Om du är mycket nogrann, kan du ta ett sug rör och suga upp lite olja ifrån behållaren, har gjort det en gång, lite jobb men, men passa dig att suga för mycket...olja smakar inte som en god kall öl:tummenupp

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Hoj
GSXR 1000
Re: Olje nivå !

Triggerhappy skrev:
En observation !

Läste ditt inlägg igen, angående graderna.
Felet uppkom när jag låg ca 240 km/ t en längre sträcka.
körde ca 14 mil på 36 minuter:tummenupp.......eller

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
r1666 skrev:
*= bra grejor :)

kan tillägga att jag är fanatisk :crash

det skulle bli fint med en sport-twin klubb :tummenupp

om man skulle starta hur skulle man då gå till väga??
jag kan inget om html o sånt,för en medlemsida skulle ju vara bra...
finns det nåt intresse att starta en sport twin klubb överhuvudtaget??..........
skulle vara kul med hela norden samlad,,....
skulle kanske kinna fixa medlemspriser på exlusiva aprilia tillbehör oSv....
skitsnygga klubb items.....
STooooRA fester mm....
årsträffar.....

spinn vidare kära twinnare :bow

Muller Festen ær væl en bra start på detta? :fakta

eller? :öl

J

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
körde ca 14 mil på 36 minuter.......eller

Snitt på 233 blås, villken bana var det på ?? HA HA HA.... :crash

Andå konstigt, dags att efterdra lite slangklämmor eller så, kanske värt att kolla så inte kylarelementet e skadat.

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Hoj
GSXR 1000
slang läckage

hittade felet:tummenupp
Till er som wheelar mycket, kolla slangen som sitter på vänster sida, som kommer ifrån kylaren och går upp till pumpen, hade lossnat för mig.
Där av kylar läckage.
tog lös allt, bytte slang klammrarna, nu funkar det igen;)
Fan vad jag blev rädd, just när sommaren har kommit här uppe.

nu blir det power wheele på 5 hahahaha........men iaf 5 ut, men får börja ifrån 2:an:tummenupp

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Re: Såg att jag hade ett läkage?

Besökte MC-Kompaniet i väring och dom sa att det inte var helt ovanligt med att en packbox i pumpen ger upp,,eller som dom sa,jo vi har haft 2st här för det problemet,,men det har ju gått som garanti jobb,

inget fel som gör att det tömmer systemet blixtsnabbt men det bör åtgärdas,,
ja jusst ja,det är en mix av olja och vatten om det är det felet.

ha en bra midsommar.

Aprilia Fan skrev:
Såg att det hade runnit kylar vätska runt själva vatten pumpen kåpan.
Är det någon som har varit med om detta?

Vad tror ni jag måste göra, är det packningen som har farit eller måste skruvarna dras fast.
Tänkte kolla först om någon har varit med om detta innan jag börjar skruva.

Tobias

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Hoj
GSXR 1000
Re: Re: Såg att jag hade ett läkage?

jocke i köping skrev:
Besökte MC-Kompaniet i väring och dom sa att det inte var helt ovanligt med att en packbox i pumpen ger upp,,eller som dom sa,jo vi har haft 2st här för det problemet,,men det har ju gått som garanti jobb,

inget fel som gör att det tömmer systemet blixtsnabbt men det bör åtgärdas,,
ja jusst ja,det är en mix av olja och vatten om det är det felet.

ha en bra midsommar.

Måste bara säga att denna tråd är bra, alla har vi väl haft något fel på våra hojar.
med dom felen kanske man kan hjälpa någon annan som har fått felet man har haft.

Roligt att ni finns:tummenupp

Hoppas alla får en trevlig midsommar
Vore kul att få träffa er alla och fara och köra;)

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Re: Re: Re: Såg att jag hade ett läkage?

Aprilia Fan skrev:
Måste bara säga att denna tråd är bra, alla har vi väl haft något fel på våra hojar.
med dom felen kanske man kan hjälpa någon annan som har fått felet man har haft.

utan denna tråd hade min själ havererat för länge sedan :)

Ha en superbra midsommar :bow :öl

Mackan

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Re: Re: Re: Såg att jag hade ett läkage?

Ja kommer du till deltaträffen så e risken stor att vi möts,,,,,,,jag har 42 mil dit så du kan inte ha mycket längre,,,,,,eller ?
en bra träff hur som helst.

Aprilia Fan skrev:

Spykez

Superbike
Gick med
14 May 2003
Hoj
GSXR 1000
Re: Re: Re: Re: Såg att jag hade ett läkage?

jocke i köping skrev:
Ja kommer du till deltaträffen så e risken stor att vi möts,,,,,,,jag har 42 mil dit så du kan inte ha mycket längre,,,,,,eller ?
en bra träff hur som helst.

Var är delta träffen någonstans?

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV mille -02
Aprilia Klubb

(..eller sport twin eller så)

Jag kom just in här på Apriliatråden efter en längre frånvaro, men 26 sidor orkar jag f-n inte läsa! :mad:

Kan vi inte bara be SPORTHOJ.COM om att få lägga upp apriliasnacket under en egen rubrik under MC Grupper i Sverige?
Det fungerar bra för Radical Riders, Uppsala RoadRunners m.fl. På så vis kan vi inom apriliagruppen starta separata trådar för varje ämne vi vill. Bra, va? :squid

Det vi behöver är någon som kan/vill bli moderator, alltså "ordningsman" inom gruppen.

Någon frivillig? :hej
Kom igen nu! :tummenupp

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Re: Aprilia Klubb

Tokas skrev:
(..eller sport twin eller så)

Jag kom just in här på Apriliatråden efter en längre frånvaro, men 26 sidor orkar jag f-n inte läsa! :mad:

Kan vi inte bara be SPORTHOJ.COM om att få lägga upp apriliasnacket under en egen rubrik under MC Grupper i Sverige?
Det fungerar bra för Radical Riders, Uppsala RoadRunners m.fl. På så vis kan vi inom apriliagruppen starta separata trådar för varje ämne vi vill. Bra, va? :squid

Det vi behöver är någon som kan/vill bli moderator, alltså "ordningsman" inom gruppen.

Någon frivillig? :hej
Kom igen nu! :tummenupp

tjena!! bra förslag :tummenupp ,problemet är ju bar att då kommer ju alla andra vilja ha det också!då blir det honda,sukke,yamma osv som också vill ha en egen grupp tror jag.vi måste väl först bestämma om vi ska ha en eller nån sorts klubb.. :confused:

Markus :squid

Tokas

Hoj hänger i garagetak, dags att skruva?
Gick med
24 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV mille -02
Apriliagrupp?!

Angående en egen Apriliagrupp så PM-ade jag Swedie (powermaster) om hur det går till: :fakta
Re: Apriliagrupp?!
Hej!

Finns så många kategorier redan.
Har haft det i tanke att dela upp det lite.. men att skafa klyftor i "samhället" är väl sällan bra... kan bli krig.

Kostar något? na.. men skicka gärna in ett par tusen på mitt konto

Later

Johnny

quote:
--------------------------------------------------------------------------------

Tokas wrote on 06-19-2003 21:39:
Hej Swedie.

Är det du som är högsta hönset här på Sporthoj.com?

Saken är den att vi Apriliaägare behöver en egen grupp. (Apriliatråden är 26 sidor lång och totalt oöverskådlig...)

Vad kräver ni av oss för att starta en egen grupp?
Kostar det något? (en sådan här fråga ska man egentligen aldrig ställa och riskera ett ja!)

--------------------------------------------------------------------------------

Jag tolkar detta som att:
-en Apriliagrupp inte är utesluten om än inte så värst önskvärd...
-det skulle lättare gå igenom om det var en klubb (T.ex: ACS, Aprilia Club of Sweden)
-det skulle vara ännu mer populärt om det inte var märkesdiskriminerande (T.ex: Apriliakoncernen; Aprilia, MotoGuzzi & Laverda, eller V-twins, eller Italian Bikes, eller...)

Kom med förslag! :rock

och TREVLIG MIDSOMMAR! :öl :öl

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
jo vi måste ju bli en grupp..... :tummenupp

svenska sporttwin klubben ..... :) då kan ju Tl tråden komma med också..
fast det vore ju roligare med en renodlad aprilia grupp.

det ska inte kosta nåt att ha en egen grupp.

saken med dom andra grupperna är ju att dom är fungerande Mc klubbar....

men det ju bara att stara en klub som sagt :)

får spåna vidare...

ha en trevlig midsommar :) :squid

mackan

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Jag vet inte hur det är med andra Eprom leverantörer men Renegade har ju två olika "map´s" på sina eprom. Precis som original chipet alternerar man program genom att klippa den berömda kabeln.

Jag har dock tagit en liten brytare så är det bara att knäppa om mellan programmen :
:p

Bifogat

• switch.jpg
    switch.jpg
    123.8 KB · Visningar: 250
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...