Mr Vader
Galaxhärskaraspirant!
det är ett bra tips... det står faktist 15W50 olja av hög kvalitet i instruktionsboken... frågan borde därmed vara utagerad...2ono skrev:Jag brukar göra det enkelt för mig och följa tillverkarnas instruktioner
det är ett bra tips... det står faktist 15W50 olja av hög kvalitet i instruktionsboken... frågan borde därmed vara utagerad...2ono skrev:Jag brukar göra det enkelt för mig och följa tillverkarnas instruktioner
anol70 skrev:..det står faktist 15W50 olja av hög kvalitet i instruktionsboken... frågan borde därmed vara utagerad...
GPS är delsyntet. Sen viktigt att tänka på att man ska följa minsta rekommenderade API klassning på oljan. T.ex API SG. Se instruktionsboken.anol70 skrev:Tack för era inlägg... som jag har tolkat det utifrån det jag fått berättat för mig, så är det viktigare med vilken viskositet oljan har än vilket märke man väljer att använda... ex. GPS har 10W40 och R4 15W50, båda helsyntet...
anol70 skrev:det är ett bra tips... det står faktist 15W50 olja av hög kvalitet i instruktionsboken... frågan borde därmed vara utagerad...
Håller med fullt... man är ju varumärkesskadad och går säkert på myten varje gång... men jag tror att märkesoljorna har högre kvalitetsstandard...2ono skrev:Känslan att hälla olja från BILTEMA på tar emot.
Men det är säkert lika bra och man blir lurad som vanligt
Har varit på semester.TERMINATOR skrev:hur går det har du mätit tråden på din fjäder????
Jag åker på Penzoil rak 30w Mineral olja å det har jag gjort i ca 2800 mil med 500 mils bytes intervaller å filter var annan gång. Oljan kostar 35Kr/liter på rätt ställe......Angel1000 skrev:Helt ok pris tycker jag. Och byter du var 500 går nog en delsyntet (eller mineral) minst lika bra som en helsyntet.
kunde ju ha passat jätte bra med sporthojsfesten och få visa upp sina hojarbikerwoman skrev:Hörrni, när ska vi ta en Apriliaträff då? Jocke ,du hade ju lite olika förslag... Själv är jag usel på att samordna sånt här och ännu uslare på att hitta roliga vägar! Men hjälper gärna till om det är nån som har förslag på tid och plats!
anol70 skrev:Håller med fullt... man är ju varumärkesskadad och går säkert på myten varje gång... men jag tror att märkesoljorna har högre kvalitetsstandard...
Angel1000 skrev:..Jag tror isf att faktorer som att blippa till på gasen precis vid start...
bikerwoman skrev:Hörrni, när ska vi ta en Apriliaträff då? Jocke ,du hade ju lite olika förslag... Själv är jag usel på att samordna sånt här och ännu uslare på att hitta roliga vägar! Men hjälper gärna till om det är nån som har förslag på tid och plats!
flugan skrev:Vad är detta för fästning utav bromsskivor? Ngn som har liknande eller vet varför det är så för?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|