Aprilia-tråden.

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
hojlös
Hitta en välsorterad järnhandel så ska du se att de finns att köpa där.. och förmodligen till 1 tredjedel av priset jämfört med orginal! =)



tjo

imaster skrev:
Nu behöver jag lite hjälp här... Om nån råkar ha ett par M5-clips liggande så är jag hemskt intresserad. Jag lyckades väl slänga alla såna som satt på min gamla bakkåpa eftersom jag saknar alla dem nu när hojen ska sättas ihop igen... :)

Om nån har sådär en sex stycken liggande kan jag lägga en liten slant för dem, de kostar $10 + 35 jävla dollar i frakt (!) från AF1 Racing och det tyckte jag var lite häftigt... :3freak
Ja, har ni några liggande som ni vill bli av med så vet ni vem som behöver..! :)

Skulle även behöva några av de små insexskruvarna (M5x16), ca 5 st om någon har över, det är dock inte desperat - jag kan fixa liknande på jobbet men råkar ni ha original liggande så, som sagt... :tummenupp
 

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Granne med Gelleråsen.
Hoj
DBS
imaster skrev:
Nu behöver jag lite hjälp här... Om nån råkar ha ett par M5-clips liggande så är jag hemskt intresserad. Jag lyckades väl slänga alla såna som satt på min gamla bakkåpa eftersom jag saknar alla dem nu när hojen ska sättas ihop igen... :)

Om nån har sådär en sex stycken liggande kan jag lägga en liten slant för dem, de kostar $10 + 35 jävla dollar i frakt (!) från AF1 Racing och det tyckte jag var lite häftigt... :3freak
Ja, har ni några liggande som ni vill bli av med så vet ni vem som behöver..! :)

Skulle även behöva några av de små insexskruvarna (M5x16), ca 5 st om någon har över, det är dock inte desperat - jag kan fixa liknande på jobbet men råkar ni ha original liggande så, som sagt... :tummenupp
skruvarna köpte jag hos min lokala Aprilia handlare och jag har för mig att de kostade runt 17 kr/st... inte direkt billigt så det kan vara värt att kolla upp järnhandeln för att se vad de har att erbjuda...
 

Angel1000

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Västerås
Hoj
KTM 990 Adventure
U.S skrev:
Är det nån som har fått brev från Aprilia om sving bytet? eller hört nått.

Nej, men jag har löst det problemet genom att köra av vägen och därmed buckla svingen, så jag får en ny hur som helst...

fogerty skrev:
Där är du ju hehe :tummenupp, jag har bara kört två bandagar så visst har man mycket att lära. Nästa säsong skall det bli 4-5 bandagar iallafall :)

Hur är det i Stockholm förresten?

Sthlm funkar. Jag har ju dessutom mindre än 3 mil till gotlandsfärjan, och jag har hört att GR ska vara riktigt kul. Nog ska det övas här med! (Om jag bara lyckas komma med på nåt annat än en reservlista....)

Hojen är för övrigt inlämnad för riktig reparation i vinter. Ska bli trevligt att få en fin hoj till våren igen.
 

U.S

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
APRILIA RSV 04
Verkar ju konstigt att ingen har hört något om bytet?.Ska ringa och höra mig för lite i morgon
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Fick lite skruvar över nu när jag monterat ihop Millen... :hihi

Ursäkta den taskiga bilden, hade bara tillgång till mobilkameran...

Det är två M6-skruvar med insexhuvud, modell 5, tre gummibrickor, 1.9, 2.1, 2.5 mm tjocka, tre stålbrickor - alla dessa sex brickor har 6 mm innerdiameter -, ytterligare en stor rostfri bricka med 11 mm innerdiameter och 22 mm ytter och slutligen en M5-hylsa med plats för en insex-4:a. Den sista kan dock tillhöra en gammal bokhylla som morsan och farsan har men man vet ju aldrig... :hihi

Saknar två M6-skruvar med 6-kantshuvud så jag har antagligen satt två styck sådana där dessa två ska sitta...

Nån som råkar veta var dessa ska sitta..? :)
 

Bifogat

  • Picture(83).jpg
    Picture(83).jpg
    19.7 KB · Visningar: 51

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
U.S skrev:
Verkar ju konstigt att ingen har hört något om bytet?.Ska ringa och höra mig för lite i morgon

Verkar som Aprilia skickar ut breven från Italien. Det gäller alltså att Å.F. har skickat in service-/garantiregistrering (vilket slutligen hamnar hos Aprilia i Italien). Då det inte finns svingar till alla på en gång så återkallas de hojar som gått längst först. Vad jag förstått ska alla -04 och -05:eek:r återkallas för svingbyte. Det som kan hända är att det kan bli en spricka i svingen på vänster sida p.g.a fästet för hajfenan (undre kedjeskyddet) på insidan av svingen. Vet inte hur många som drabbats av det ännu. Vad jag sett på apriliaforum.com så är det bara en där som är drabbad.
Det är alltså frågan om en återkallelse och även om garantin gått ut så kommer Aprilia stå för kostnaderna. Så det är nog tyvärr bara att vänta och ha lite tålamod. Men kolla gärna med din Å.F att hojen är reggad på serviceaprilia.com. Tror att det är där dom registrerar servicarna och får på så sätt veta ägaren till hojen och hur långt hojen gått.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
mikcar skrev:
Verkar som Aprilia skickar ut breven från Italien. Det gäller alltså att Å.F. har skickat in service-/garantiregistrering (vilket slutligen hamnar hos Aprilia i Italien). Då det inte finns svingar till alla på en gång så återkallas de hojar som gått längst först. Vad jag förstått ska alla -04 och -05:eek:r återkallas för svingbyte. Det som kan hända är att det kan bli en spricka i svingen på vänster sida p.g.a fästet för hajfenan (undre kedjeskyddet) på insidan av svingen. Vet inte hur många som drabbats av det ännu. Vad jag sett på apriliaforum.com så är det bara en där som är drabbad.
Det är alltså frågan om en återkallelse och även om garantin gått ut så kommer Aprilia stå för kostnaderna. Så det är nog tyvärr bara att vänta och ha lite tålamod. Men kolla gärna med din Å.F att hojen är reggad på serviceaprilia.com. Tror att det är där dom registrerar servicarna och får på så sätt veta ägaren till hojen och hur långt hojen gått.

Mera 5+ som har blivit drabbade där vad jag har sätt. (många ganska tidigt denna sommar m.m)
 

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
imaster skrev:
Nu behöver jag lite hjälp här... Om nån råkar ha ett par M5-clips liggande så är jag hemskt intresserad. Jag lyckades väl slänga alla såna som satt på min gamla bakkåpa eftersom jag saknar alla dem nu när hojen ska sättas ihop igen... :)
¨

Fick du tag på några Clips?
Är ganska säker på att jag kan bidra med några annars

PM Adress så lägger jag dem på posten imorrn

/BW
 

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Köpa delar i USA

Någon som känner till någon bra firma som säljer delar till Aprilia i USA?

En kompis ska nämligen över snart och tänkte skicka med en beställning :tomten

Hade en länk till en firm med bra priser men har tappat bort den och kommer inte ihåg vad firman heter :huvet

/BW
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Nya bilder på millen 2006. 143hp värkar det bli i den.

1511_normal.jpg


Aprilia_RSV1000_Factory_st1pz.jpg


Sen kommer R modelen så här i år med öhlins + oz fälgar.

8493764.jpg
 
Last edited:

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
somewhere
Hoj
XR650R
Var inne och läste lite på aprilia.com! mums säger jag bara, läcker är bara förnamnet! kul att dom gjort en i mina ögon fin facelift.

Hade man inte haft en 04:a redan så hade valet varit givet...
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
hållundan skrev:
Den svarta Millen '06 påminner onekligen om R1SP '06. Eller är det tvärtom månntro?

Eftersom millen har varit svart förut + haft öhlins förut så är det mera R1SP ´06 som har härmat efter italienaren.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top