Aprilia-tråden.

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Granne med Gelleråsen.
Hoj
DBS
imaster skrev:
Det vete tusan vad man skulle göra utan er grabbar i den här tråden, tur för en glad amatör som en själv att ni finns..! :tummenupp

Det visade sig då såklart att farsan hade en insexnyckel i sin verktygslåda (bara en) och den var - japp - 14 mm..! Han fick den till den gamla merca 220:n (eller nåt) vi hade för ungefär 20 år sen, den var till oljepluggen där och sen vi sålde den 88:a har den nyckeln aldrig använts... Tills idag... :D
Det är det jag säger... det är alltid värt att spara på bra att ha grejer, man vet aldrig när de kan komma till användning... :) tänk om sambon kunde förstå det... har man inte använt det under det inevarande året så ska det kasseras enligt hennes filosofi... :huvet
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Inte ännu ,, men dom ska ju plocka dom med flrst mil på mätaren först ,, ganska logiskt när dom inte har svingar till alla på en gång ,,de e väl störst risk för dom med många mil på mätaren antar jag ,, jag har ca:2300 mil ungefär ,, bara o vänta på min tur,,, :va

U.S skrev:
Är det nån som har fått brev från Aprilia om sving bytet? eller hört nått.
 

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Granne med Gelleråsen.
Hoj
DBS
Mr Vader skrev:
Denna motorn vill man ju bara ha i sin Aprilia... synd bara att priset ligger lite för högt redan i utgångsbud... men 141 på bakan vore inte fel... :yoparty http://www.ebay.se/viItem?ItemId=4585999159

5e_1_b.JPG
f5_1_b.JPG
var det ingen som fastnade för denna drivkälla... Det vore väl något för Slangan om han ska tävla med millen nästa säsong... men den spräcker antagligen vilken budget som helst... :rolleyes:
 

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Angel1000 skrev:
fogerty skrev:
Jag tjörde om en 04 mille på kinnekulle så 03 är nog snabbare :rolleyes:
QUOTE]

Men det berodde iaf helt på föraren! (Tyvärr, men övning ger färdighet...)

Där är du ju hehe :tummenupp, jag har bara kört två bandagar så visst har man mycket att lära. Nästa säsong skall det bli 4-5 bandagar iallafall :)

Hur är det i Stockholm förresten?
 
Last edited:

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Mr Vader skrev:
var det ingen som fastnade för denna drivkälla... Det vore väl något för Slangan om han ska tävla med millen nästa säsong... men den spräcker antagligen vilken budget som helst... :rolleyes:

Tjena!! 141 på bakan borde vara alldeles utmärkt lagom för mig.
Budgeten är väl egentligen spräckt för länge sedan men vi hojåkare har ju i regel en unik förmåga att få det att gå ihop i slutändan.Hade väl egentligen tänkt köra spisen som jag har i nu tills det börjar låta illa i den och ha motorprojektet på lång sikt men hittar man färdigbyggt till rätt pris så kan det ju vara värt att sälja av org.spisen medans den är tiptop och slänga in lite deg emellan.
Problemet för mig är att min arbetsplats är ca 140mil hemifrån och hojen står hemma så mek är uteslutet från nov-mars.Det blir således ingen ny motor innan våren men ska ändå kolla in den här annonsen för att lära mig lite om saker och ting.

Har en fråga att slänga ut till er.
Ngn som vet om det går att få tag på universal-noisekillers för slipon som kan passa ett acra? kan ju glömma anderstorp och säkert en del andra banor oxå med ljudnivån jag har nu och slänga på torpeden till org.dämp finns ju inte.Den väger ju mer än ngt annat rör jag hållt i.Vill ju helst slippa köpa nytt rör med noisekillers när man redan har ett kanonsystem på.
Tacksam för svar!!! ha det bra boys and girls!
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Slangan skrev:
Har en fråga att slänga ut till er.
Ngn som vet om det går att få tag på universal-noisekillers för slipon som kan passa ett acra?

Jag köpte en separat insats ifrån Touringbutiken för att ha i mitt Helsystem till min Hayabusa.
Det fungerade kanon. 99:- styck :)

Typ:
https://www.touring.se/touring/Servlet?page=11&anr=60-H65-817
kolla bara diametern som du ska ha'

Jag lindade även lite ljuddämparull runt insatsen.
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Göran skrev:
Jag köpte en separat insats ifrån Touringbutiken för att ha i mitt Helsystem till min Hayabusa.
Det fungerade kanon. 99:- styck :)

Typ:
https://www.touring.se/touring/Servlet?page=11&anr=60-H65-817
kolla bara diametern som du ska ha'

Jag lindade även lite ljuddämparull runt insatsen.

Hej!!!!
Strålande snabb info.Det här är ett exempel på hur ett bra forum ska funka.Ska genast in och kolla.
En kort fråga till om dina insatser.Upplever du att de stjäl en massa go effekt eller är det försumbart? mvh
 

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nynäshamn
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Den känns lite mer igentäppt och seg, så jag misstänker att den tappar en del. Dock var det inget större problem på Busan då den har ca 170hk på bakhjulet :)

Jag använder bara insatserna när jag måste, dvs besiktning och några banåkningar.

Det kan vara ett problem om man har en effektsvagare hoj och tänker tävla med insatsen i, men bromsa lite mindre så är även det problemet löst :tungan

Jag borde nog fundera på något liknande till min Mille. Jag kör men ett SP slip-on, dvs två burkar på samma sida och de är inte direkt tysta.
Dock är min plan att montera tillbaka originalburken vid bankörning, men vi får se hur det blir.
 
Last edited:

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Tjena krappar, jag går i allvarliga funderingar att köpa mig en Aprilia (SXV) att rejsa med, men hur upplever ni att organisationen i Sverige funkar? Hur är tillgängligheten på delar och support och sånt? Har fått för mig att det blivit bättre på sistone men hörde precis talas om att Piaggio har slut på pengar igen så det kanske är på väg att neråt?

Tacksam för all hjälp! :tummenupp
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
RookieSM skrev:
Tjena krappar, jag går i allvarliga funderingar att köpa mig en Aprilia (SXV) att rejsa med, men hur upplever ni att organisationen i Sverige funkar? Hur är tillgängligheten på delar och support och sånt? Har fått för mig att det blivit bättre på sistone men hörde precis talas om att Piaggio har slut på pengar igen så det kanske är på väg att neråt?

Tacksam för all hjälp! :tummenupp

Jag vet inte hur resten av organisationen ser ut men här i Landskrona är det Motorsport (Suzuki och Aprilia-skoter) som håller i och det funkar bra. Finns prylen på centrallagret tar det två dagar, annars kanske två veckor. Kanske funkar bättre om du fixar Aprilia som lite sponsor (eftersom du kör med deras hoj) och kanske kan få lite rabatt på prylarna.
 

MC Doktorn

Guest
RookieSM skrev:
Tjena krappar, jag går i allvarliga funderingar att köpa mig en Aprilia (SXV) att rejsa med, men hur upplever ni att organisationen i Sverige funkar? Hur är tillgängligheten på delar och support och sånt? Har fått för mig att det blivit bättre på sistone men hörde precis talas om att Piaggio har slut på pengar igen så det kanske är på väg att neråt?

Tacksam för all hjälp! :tummenupp

Hade både bra och dåliga erfarenheter.

Tog ca 14 dagar att få hem från italien om det nu fanns på lager där och ca 5 dagar om det fanns hos TMP, detta är tydligen en förbättring mot tidigare.

Den stora nackdelen är åf nätet med reklamationerna och service kunnandet som ibland kan vara totalt kasst.

Destobättre tyckte jag Aprilia hade hög kvalitè och jag hade ett reklamations problem.
Men iö så jag hade aldrig några probs med med min förra RSV.
 
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nu behöver jag lite hjälp här... Om nån råkar ha ett par M5-clips liggande så är jag hemskt intresserad. Jag lyckades väl slänga alla såna som satt på min gamla bakkåpa eftersom jag saknar alla dem nu när hojen ska sättas ihop igen... :)

Om nån har sådär en sex stycken liggande kan jag lägga en liten slant för dem, de kostar $10 + 35 jävla dollar i frakt (!) från AF1 Racing och det tyckte jag var lite häftigt... :3freak
Ja, har ni några liggande som ni vill bli av med så vet ni vem som behöver..! :)

Skulle även behöva några av de små insexskruvarna (M5x16), ca 5 st om någon har över, det är dock inte desperat - jag kan fixa liknande på jobbet men råkar ni ha original liggande så, som sagt... :tummenupp
 

Bifogat

  • m5clipnut.jpg
    m5clipnut.jpg
    19.9 KB · Visningar: 78
  • 8152298.jpg
    8152298.jpg
    93.8 KB · Visningar: 68
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top