Aprilia-tråden.

Hemanhunter

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Norrland
Hoj
Aprilia mille -01
fotpinne!!

Finns det någon som har en orginal högerfotpinne till en -01:a mille??
Kanske även en fotbroms?? :3freak
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Slangan skrev:
OK!! snabba ryck.Ska kolla med polarna om den är kvar.
Tack så in i he....e för hjälpen.Ska försöka bidra jag med när jag väl kommit in i apriliasvängen på allvar.Är ju rookie på det tekniska än så länge.
Hör av mig!!

Jag + flera vill säkert ha lite trim hjälp av tyskarna också om det finns utrymme för det. I nu lägget så tror jag mest det är kammarna möjligtviss spjällhusen som behöver få lite hjälp. Föresten kan du höra med dina polare i tyskland om de kan nicasil behandla cylindrar i tyskland.
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
imaster skrev:
Nån som har erfarenheter av GPR slipon till Millen? Har fått erbjudande om ett GPR Titan och ett Aprilia Racing Titan (beg.) till samma pris. Vilket borde jag slå till på? Hur är ljudet i resp. slipon? Vill ju gärna ha grannsämjan kvar... :)
Effektökning finns väl antagligen också men det är inte så viktigt... :hihi

Aprilia racing titan låter mycket men riktigt bra kvalitet. Hade ett sånt själv på min 00:a. GPR är inte så jättedyra nya och man får lite vad man betalar för men ser väl ganska ok ut. Skulle tro att GPR låter rätt mycket det med.
Vill du ha ett som är riktigt bra kvalitet och inte för högt satsa på Akrapovic. Går att få till bra priser på ebay.
 

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Ort
beijing & Småland
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
!!

Lam-Kaka skrev:
Jag + flera vill säkert ha lite trim hjälp av tyskarna också om det finns utrymme för det. I nu lägget så tror jag mest det är kammarna möjligtviss spjällhusen som behöver få lite hjälp. Föresten kan du höra med dina polare i tyskland om de kan nicasil behandla cylindrar i tyskland.

Hej!! mina jobbarkompisar tävlar tyvärr radfyra och de samarbetar nära med lkm som ju är välkända med sina sukkor i endurance-vm.De har ju sorgligt nog bestämt sig för att skippa tvinnarna.Ska däremot be om tips på
trimhus för tvin.Vet det finns då vi snackat om detta.En kille hade fått sin
tl1000s uppskrämd till 135 bakhjulshästar till ett,vad jag har för mig vettigt
pris med garanti.Ska kolla läget i helgen. mvh

PS.motorjä...n gick till en annan snubbe med mkt pengar.1300euro.skit!!!DS
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
Vad består "Air Runner air scoop" på RSV >04 samt "Dynamic air intake" på Tuno -06 utav?
 
Last edited:

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV Mille
Vet inte om det har varit uppe tidigare i denna tråd, har sökt men ej hittat :confused:


Jag behöver få tag i en skruv till sidokåpan på min mille. Var köpa??

Har varit runt på del sidor utan att hitta någon som har det på hemsidan...

Jag kan ju inte vara ensam om att ha (en skruv lös :) ) tappat en skruv
 

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia RSV Mille
imaster skrev:
Nån som har erfarenheter av GPR slipon till Millen? Har fått erbjudande om ett GPR Titan och ett Aprilia Racing Titan (beg.) till samma pris. Vilket borde jag slå till på? Hur är ljudet i resp. slipon? Vill ju gärna ha grannsämjan kvar... :)
Effektökning finns väl antagligen också men det är inte så viktigt... :hihi

Har själv ett Aprilia Racing Titan, låter underbart härligt :tummenupp :tummenupp

Har fortfarande bra kontakt med mina grannar, trots att jag kör hemifrån 06:00 varje morgon

En Mille ska MULLRA :yoparty :yoparty
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
flugan skrev:
Vad består "Air Runner air scoop" på RSV >04 samt "Dynamic air intake" på Tuno -06 utav?

"Air Runner air scoop" = Luftkanalen till luftburken. "Dynamic air intake" = klaffen i luftkanalen som öppnas och stängs beroende på gaspådrag och varvtal. Sitter även på Millen från -04.
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
_basse_ skrev:
Vet inte om det har varit uppe tidigare i denna tråd, har sökt men ej hittat :confused:


Jag behöver få tag i en skruv till sidokåpan på min mille. Var köpa??

Har varit runt på del sidor utan att hitta någon som har det på hemsidan...

Jag kan ju inte vara ensam om att ha (en skruv lös :) ) tappat en skruv

tastynuts.com

kanske RSVR.net

af1racing.com
 

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Stenkullen
Hoj
-
mikcar skrev:
"Air Runner air scoop" = Luftkanalen till luftburken. "Dynamic air intake" = klaffen i luftkanalen som öppnas och stängs beroende på gaspådrag och varvtal. Sitter även på Millen från -04.

Frekct! Är det ett servo som styr den?
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
PÅ ducait kämnas site så har dom kolfiber/kevlar scoop som ersättning till dom med "spjäll" ,, det sitter ju sådan trams på som orginal ,, det kallas allmänt "flappervalve" och det skiten försöker man ju kvickt som attans bli kvitt ,, det enda det gör nytta för är att sänka insugsljudet och den enda som vill att det ljudet ska vara lågt e väl våran kära bilprovning vid regbesiktning ,,




flugan skrev:
Frekct! Är det ett servo som styr den?
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Skiljer en del, blandannat så är lyset större på 01.
 

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Granne med Gelleråsen.
Hoj
DBS
RSV_R skrev:
Skiljer en del, blandannat så är lyset större på 01.
okej... jag hade nämligen tänkt att använda mig av -03 ans dekaler på topkåpan... men anade att det skiljde en del... det blir till att finna en egen lösning på detta... det är tur att det finns kunnit folk att fråga på denna eminenta tråd... :tummenupp
 

Gussy

Gussy
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Nära Häckeberga
Hoj
Yamaha R1 - 06
_basse_ skrev:
Vet inte om det har varit uppe tidigare i denna tråd, har sökt men ej hittat :confused:


Jag behöver få tag i en skruv till sidokåpan på min mille. Var köpa??

Har varit runt på del sidor utan att hitta någon som har det på hemsidan...

Jag kan ju inte vara ensam om att ha (en skruv lös :) ) tappat en skruv

Hejsan!
Hade själv problem med en saknad skruv till kåpan och stack därför till Suzuki i Landskrona som tidigare sålt Aprilia-mc, men som nu endast säljer Aprilia-mopeder. Frågade efter skruv där o fick köpt en för 26 kr, som egentligen var för moppen, men som pinsamt nog passade till Millen också. Iaf bättre än en lös kåpa :banana

/Gussy
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Gussy skrev:
Hejsan!
Hade själv problem med en saknad skruv till kåpan och stack därför till Suzuki i Landskrona som tidigare sålt Aprilia-mc, men som nu endast säljer Aprilia-mopeder. Frågade efter skruv där o fick köpt en för 26 kr, som egentligen var för moppen, men som pinsamt nog passade till Millen också. Iaf bättre än en lös kåpa :banana

/Gussy

Helt magiskt dyrt med Aprilias skruvar, såg de kostade $2.5 styck på AF1... :3freak
För det priset borde det i alla fall stå APRILIA på skruven men nä...
Samma skruv borde man kunna köpa i lösvikt i valfri järnaffär egentligen... :hihi

Jaja, nu ska jag i alla fall bidra till kapitalisterna och beställa ett helt skruvset, det är också jättebilligt..! :)
 

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Väst
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Hallå! Sover ni allihopa?

(abstinensen är stor efter något med aprilia nu, så skriv) :tomten
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top