Aprilia-tråden.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
sådär ja ,, så gjorde jag det 5864:e inlägget ,, dessutom helt värdelöst sådant ,,

Men bara för att ge lite substans i inlägget ställer jag frågan om någon har sett några roliga trim kammar till millen ,,, 04:modell alltså,,

:fyllisar

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
RSV_R o jag hade nyss en fight på ebay tyvär sån van inte någon av oss.. en tysk la sista budet exakt när tiden gick ut :|

Så det för bli plan B

Last edited:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Mer info om svingen:

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=67729

Well it is official, (I get this from a reliable source) all 04s and some 05s are getting new swing arms due to a recall. Aprilia has not worked out the details yet and from what I read in a previous post, it looks like the work will be done base on vin #s. So this will take some time to get it all sorted out. I dont think that aprilia has even started importing the replacement swing arms to the US yet.

Det gäller 04/05 ante mig nästan...

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Lam-Kaka skrev:
Mer info om svingen:

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=67729

Well it is official, (I get this from a reliable source) all 04s and some 05s are getting new swing arms due to a recall. Aprilia has not worked out the details yet and from what I read in a previous post, it looks like the work will be done base on vin #s. So this will take some time to get it all sorted out. I dont think that aprilia has even started importing the replacement swing arms to the US yet.

Det gäller 04/05 ante mig nästan...

Jag ska få min fixad över vintern. Koppling,fotbroms och sving ska ses över och bytas. Hoppas alla andra får lika bra hjälp som jag. :)

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
.
Har någon här fått ett brev ifrån Aprilia angående svingen? Jag har inte hört ett pip men har inte heller gjort min 1000mil service än så det kanske inte spelar så stor roll.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
ksann skrev:
Har någon här fått ett brev ifrån Aprilia angående svingen? Jag har inte hört ett pip men har inte heller gjort min 1000mil service än så det kanske inte spelar så stor roll.

Inget brev här men min återförsäljare ska kolla upp det med TMP. :) Vilken 1000 mil service pratar du om?

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Gixxer 7/11, 2 st Ur- gixxer 750 & rsv mille
Hej igen!

Tänkte plåga er med en en fråga(till)!
Kan man klämma i en 04-05as motor i en 02,03-ram.Har hört lite lösa rykten om detta.Vore ju en höjdare i såfall.Har köpläge på¨en sådan motor.Då skulle man ju kunna köra slut på motorn man har i nu och under tiden preppa 04ans motor så att man kan äta radfyror till frukost sen.Har på känn att ngn i denna eminenta tråd har koll på detta.Kunskapen flödar ju här jämfört med många andra trådar.
Tack på förhand!!!!!!!!!

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Slangan skrev:
Hej igen!

Kan man klämma i en 04-05as motor i en 02,03-ram.Har hört lite lösa rykten om detta.Vore ju en höjdare i såfall.Har köpläge på¨en sådan motor.Då skulle man ju kunna köra slut på motorn man har i nu och under tiden preppa 04ans motor så att man kan äta radfyror till frukost sen.Har på känn att ngn i denna eminenta tråd har koll på detta.Kunskapen flödar ju här jämfört med många andra trådar.
Tack på förhand!!!!!!!!!

Mycket måste bytas, databoxen, tändspolar m.m kanske instrumenteringen också. Vart hittade du den motorn? <-7k så e det bara o köpa sen skicka toppar med cylindrar till clarkie i usa. sen köpa en 04/05a. Hittar du någon fler sån motor så köper jag en också :) , de på ebay brukar tyvär bli lite dyra.. 04+ frakten ligger på ca 1.5k också.

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
DBS
Slangan skrev:
Hej igen!

Tack på förhand!!!!!!!!!
om du tänker att börja rejsa med millen tycker jag att du ska kolla den här länken, här kan det finnas en god möjlighet till att fynda.. :tummenupp
http://www.ebay.se/viItem?ItemId=8006772492

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Nån som har erfarenheter av GPR slipon till Millen? Har fått erbjudande om ett GPR Titan och ett Aprilia Racing Titan (beg.) till samma pris. Vilket borde jag slå till på? Hur är ljudet i resp. slipon? Vill ju gärna ha grannsämjan kvar... :)
Effektökning finns väl antagligen också men det är inte så viktigt... :hihi

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Tjena igen!!

Kul ni är på hugget.Att man behöver all el,sprut,styr osv osv tog jag för givet.Frågan är om motorfästena är de samma.Går bara motorn i ramen utan moddar så brukar ju resten lösa sig.Sen glömde jag ju fråga er vad ni tror om luften.Det är ju troligtvis andra airducts och ev annan luftbox på 04-05 jämfört med 01-03.Det måste man ju oxå lösa isf.Kanske inget jätteproblem förvisso.

Ang om jag har raceplaner så,visst har jag det.Siktar på ett par r1000 race i slutet på nästa säsong.Ska ägna hela vår och försommar på att åka runt och
ställa in hojen och finslipa de aktuella banorna och hojen efter dessa.
sen får vi se!!!

Ang motorn så är det så fint att undertecknad jobbar med ett gäng racetokiga tyskar,en av dem är kör en tysk nationell superbikeserie.
en annan är instruktör på oschersleben.
Så kontakter finnes vad det gäller tyskland.
Motorn jag har läge på kommer från en lowsidad gathoj.En motorkåpa är rejält nedslipad men det finns ju skydd och ersättningskåpor.
Killen som säljer är en bekants bekant och har precis som alla andra tyska sporthojåkare bara trafik så det är rädda vad som räddas kan.
Får motorn för 1000 euro. turn key.komplett alltså.
Har drällt en vecka nu så vet ej om han har den kvar.
Passar rovan i ramen så handlar jag.

Måste jag ringa tmp och fråga eller har ni svaret???
Kan ju va intressant att veta för alla här på forumet dessutom.

tack på förhand!!

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Jag säger så här att den passar men innan vi gör något dumt så ska jag snabb höra med clarkie på usa forumet..men föresten nää den måste passa det är bara topparna o spjällhusen som e olika typ.

Nope den passar inte i fästena i ramen fick jag veta nu...Men varför tar du inte toparna + spjällhuset + cylindrarn bara?, det är ju mest bara det som måste modifieras ändå.

Last edited:

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
imaster skrev:
Nån som har erfarenheter av GPR slipon till Millen? Har fått erbjudande om ett GPR Titan och ett Aprilia Racing Titan (beg.) till samma pris. Vilket borde jag slå till på? Hur är ljudet i resp. slipon? Vill ju gärna ha grannsämjan kvar... :)
Effektökning finns väl antagligen också men det är inte så viktigt... :hihi

Du har väl inte missat detta
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=23113

Låter gör det, men är det inte därför man sätter på ett slip-on :)

Slangan

RIP Marco #58
Gick med
4 Nov 2003
Hoj
Lam-Kaka skrev:
....04/05 motorn passar i 03 ramen utan problem fick jag höra nu, samma fäst punkter var för mig det själv, tyvär var det någon som inte visst bättre och hittade på att den inte passade på usa forumet. Men en sak till kylarna är inte likadana på 04+ som på <-03(olje + vatten kylaren)

http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?t=68073

OK!! snabba ryck.Ska kolla med polarna om den är kvar.
Tack så in i he....e för hjälpen.Ska försöka bidra jag med när jag väl kommit in i apriliasvängen på allvar.Är ju rookie på det tekniska än så länge.
Hör av mig!!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...