ÄNTLIGEN går min hoj som den ska

Som ni kanske läst så har jag haft problem med att min hoj som gått urkasst ända sedan första 100-mila då de gjorde nån uppdatering med mappningen... allt enligt rekommendation från aprilia. Köpt och gjort servicen på Guzzi-center. Sedan har de mappat om 4 !ggr utan framgång.
Ramlade in på AVA mc igår i ett annat ärende och tänkte att nu går jag in och diskuterar problemet lite med Adi som tydligen ska vara nån slags guru just på Aprilia. Han tog sig tid och provkörde hojen och höll med mig, han laddade ner senaste programmet från Aprilia i den....den gick fortfarande inte bra. Sen sa han, undrar om det är nåt som inte är rätt inställt eller nån slang som lossnat. Han tog sig ytterligare tid och lyfte på tanken och vad hittade han där? Jo, vevhusventilationsslangen hängde lös och skruvarna till trycksättningen i cylindrarna stod helt åt helvete, de var justerade helt tvärtom, han pillade och skruvade lite. Jag körde därifrån med en hoj som äntligen gick som en hoj igen!!

Helt ryckfri ända ner till 2500rpm och inget bludder eller baktändningar!
Så nu måste jag faktiskt frångå mina principer och tycka att AVA mc inte är så illa trots allt

Fick snabb hjälp och dessutom helt gratis trots att jag inte köpt hojen där!
TACK Adi på AVA mc´s verkstad