ksann skrev:Jag köpte den hos Stigefelts Motor i Anderstorp (som har varit underbara!)... Det är dock lite långt (40mil) ifrån Stockholm för att åka dit varje gång jag har ett problem.
Jag ska antagligen ringa till Aprilia i Danmark om Tejbys men vill inte längre lämna in min hoj där... Inte efter deras attityd...
ksann skrev:Mitt problem är att min motor har dött vid flera tillfällen. Vid varje tillfälle har jag kört på väg till, eller från, jobbet (cirka 20-30 minuter hemifrån). Jag har motorbromsat pga trafiken och sedan dragit in kopplingen och rullat lite (typ i 10s) tills jag ser om jag måste växla ned eller om trafiken snabbar på sig igen. Motorn går då på tomgång som är väldigt låg på min hoj (problem 1). Sedan har trafiken saktat in ännu mer och jag har växlat ned. När jag släpper ut kopplingen igen märker jag att motorn har dött. Jag dragit in kopplingen igen, startat motorn och släppt ut den (allt medan jag rullar) och allting fungerat fint. Jag har ett annat kanske relaterat (vad vet jag?) problem med att hojen rycker lite vid cirka 3600 varv. Detta märks speciellt i tvåan.
När jag kollat upp dessa två problem med Aprilia folk på nätet så säger dom att mina ”throttle bodies need balancing” (vad det nu är på svenska) och att tomgången borde höjas. Andra har även nämnt att dom haft liknande problem (ryckigt gång) och att detta berodde på att någon luftslang var av.
Så det jag vill ha gjort är a) höjning av tomgången, b) balansering av mina "throttle bodies" samt ev. c) felsökning av mitt problem om den kvarstår.
Lam-Kaka skrev:Borningen funkar till bromsen och tror också kåplingen gick fixa själv med liknande modd(värt att göra själv). Jocke köpte sin sista på italia bike center(arboga).
Vettig vet jag inte men dom sa att dom fick för lite betalt för garantiarbetemikcar skrev:Då håller jag med om att det är dåligt av dom. Fick du någon vettig förklaring?
Hmmm... inga pengar till slipons just nu men kanske om några årmikcar skrev:Ja du... det problemet är ju också känt och tror t.o.m att det gått ut en servicebulletin om det. Möjligt att du behöver synka spjällen men kärnan till problemet är insprutningen. Det ska ha kommit uppgraderingar av programvaran till ECU:n (styrenheten). Det blir bättre om du sätter på slip-on och in med map2 (används när man har slip-on eller helsystem).
Har försökt att undviker dom då man har skrivit så dåliga saker om Ava här... Hade tänkt att prova Guzzicenter när dom har tid...mikcar skrev:Hör om inte AVA MC kan fixa in uppgraderad programvara åtminstone...?
ksann skrev:Hmmm... inga pengar till slipons just nu men kanske om några årSka kolla det andra dock...
ksann skrev:Mitt problem är att min motor har dött vid flera tillfällen. Vid varje tillfälle har jag kört på väg till, eller från, jobbet (cirka 20-30 minuter hemifrån). Jag har motorbromsat pga trafiken och sedan dragit in kopplingen och rullat lite (typ i 10s) tills jag ser om jag måste växla ned eller om trafiken snabbar på sig igen. Motorn går då på tomgång som är väldigt låg på min hoj (problem 1). Sedan har trafiken saktat in ännu mer och jag har växlat ned. När jag släpper ut kopplingen igen märker jag att motorn har dött. Jag dragit in kopplingen igen, startat motorn och släppt ut den (allt medan jag rullar) och allting fungerat fint. Jag har ett annat kanske relaterat (vad vet jag?) problem med att hojen rycker lite vid cirka 3600 varv. Detta märks speciellt i tvåan.
När jag kollat upp dessa två problem med Aprilia folk på nätet så säger dom att mina ”throttle bodies need balancing” (vad det nu är på svenska) och att tomgången borde höjas. Andra har även nämnt att dom haft liknande problem (ryckigt gång) och att detta berodde på att någon luftslang var av.
Så det jag vill ha gjort är a) höjning av tomgången, b) balansering av mina "throttle bodies" samt ev. c) felsökning av mitt problem om den kvarstår.
U.S skrev:Är bara att lyfta på tanken och kolla själv.
Lam-Kaka skrev:Någon fler som är sugen på att trima sin mille i vinter?funderar om det är värt att grupp trima, köpa beg cylindrar och bora de tillsammans + ytbehandla dem. Samma med spjällhusen m.m
RSV_R skrev:Hör av dig om du skulle vilja köpa beg cyllar.... Har ett gäng liggandes.
DaLorD skrev:Yo!!
Jag tänkte sälja hojen till nån vänlig själ som kan ta hand om den..![]()
Byte mot nyare RSV 04-05 ligger i åtanke men är inte rädd för att prova nått annat märke heller... helst v-twin iaf..![]()
länk till annons
PM:a om intresse finnes...
Ha det gött i solskenet..![]()
Lam-Kaka skrev:Tyvär har redan köpt, 500+500 fick jag betala ungefär. Men kanske har en annan som är intresserad om du inte har några dröm priser. Max 1000:- för båda eftersom de går att få för runt 2x43euro på ebay. Föresten en liten fråga har du borat något av dina spjällhus?, råkade köpa ett spjällhus också![]()
christer skrev:Va ser jagSka du lämna ifrån dej pärlan...... Ja det är klart, du vill testa en cykel med desmo teknik
![]()
Ha det så gott
det är alltid kul att testa lite nytt...DaLorD skrev:![]()
JOo... vi får väl se...
Det är jag också nyfiken på... jag går nämligen i tankarna på att köpa just den oljan...U.S skrev:Är det någon som kör/kört på OKQ8 SBK Racing 15/50 olja?
Är det problem med att kopplingen slirar med den?
Felix skrev:Blir väl till att beställa den nya huvudcylindern på RSVR, nytt ok känns inte aktuellt i dagsläget.
Är det någon som hört huruvida det nya oket är värt att tjacka?
U.S skrev:Någon som vet vad vita blinkersglas kostar till 04-05r ?.
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |