Aprilia-tråden.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
jocke i köping skrev:
sedan så bytte jag insuget o kastade ut katalysatorerna o in med pc´n och det blev från 92Nm till 95Nm och från 119,8Hk till 123Hk på hjulet.
Kontakta kenneth´s motor i eskilstuna och prata med Jörgen där ,, han har erfarenhet.

// Jocke

ok tack för åsikterna, det lutar nog åt en bänkning, får hoppas att de jag lämnar till kan sin sak så man får ut nåt av det
:)

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Hoj
GSXR1000 K7
christer skrev:
Då får vi väl hoppas att du hittar en kåk med en prislapp som ger er utrymme för både hus å hoj, lycka till :tummenupp

Joo..... och du kan ju visa mig hur man hittar ett billigt hus i Linköping... :rolleyes:

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
fogerty skrev:
ok tack för åsikterna, det lutar nog åt en bänkning, får hoppas att de jag lämnar till kan sin sak så man får ut nåt av det
:)

Jag har i och för sig ingen aning om vad en "bänkning" är för något men ett förslag kan vara att A)först mäta avgaserna. Sedan beroende på resultatet göra en av följande: B)Göra ingenting. C)Montera PC, för att på så sätt möjliggöra en D)förändring.

"A" kostar en slant men förmodligen inte i närheten av vad "D" skulle kosta i samband med val "C".

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
#Olsson# skrev:
Jag har i och för sig ingen aning om vad en "bänkning" är för något men ett förslag kan vara att A)först mäta avgaserna. Sedan beroende på resultatet göra en av följande: B)Göra ingenting. C)Montera PC, för att på så sätt möjliggöra en D)förändring.

"A" kostar en slant men förmodligen inte i närheten av vad "D" skulle kosta i samband med val "C".

Ja med bänkning så menade jag A och B eller om det behövs A,C,D :D

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Hoj
Gixxer 1000 K7
vad bra!

jag frågade han,, han var inte säker,, han tyckte att jag skulle slänga upp en fråga här,, det finns ju en hel del kunskap här!!

jätte tacksamm för svar!
vill ju gärna att de passar om man köper de! :)

RSV_R

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Hoj
Aprilia RSVR Factory och Aprilia RSV-R
Hör med Wasa här på forumet. Har för mig att han har ett sånt på sin Falco...

Och jag tror också det passar, men bara tror.

Rooki

Troligen inte
Gick med
1 Dec 2005
Hoj
Gixxer 1000 K7
Jag har nu fått info från Wasa,, (tackar så mycket) :Bugar
å jag kan ju lika gärna förlja upp min fråga här,, om nån annan får för sig att byta system,,

det passade inte rakt av,, men det går om man vill,, flytta fotpinnar och ändra vinkel på systemet! med mera,, och det gav inte mycket i kraftväg,, det försämmrade mellan registret och gav lite mer i toppen,,

men det e ju mellanregistret jag har mest nytta av,
så det får bli vanliga slip-on+ pc3 med mappning+ filter

god morgon

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
Nu såhär mitt i vintern är förvirringen total.. Har börjat klura på att sälja tvitaktaren och stega upp till en mille.

Är nog bara för att jag inte kört det lilla aset på ett tag jag vill sälja :)

Men för att leka lite med tanken, vad skiljer mellan 04->05->06?
04->05 färgen på blinkersglasen bara?
05->06 ?
Främst factoryn jag tänker på..otroligt svag för den.
Är det värt dom extra pengarna för en ny 06 eller kanske 05 mot en 04?
Eftersom det ändå blir lån/avbetalning på den så påverkar det ju inte lika mycket, men har inte lust att ge >20k mer bara för nöjet att köpa nytt..

Sen till den kanske hemskaste biten, finns det nån yngre milleägare här som vill dela med sig av vad han/hon ger för försäkringen?

Jag är 23 i mars och har kört hoj i 5 år i maj.

Nån?
Inte ens spriten hjälper mot hojabstinensen längre och snön roar mig nog inte länge nog i år heller.. :3freak

KaZ

Skyll på knäskrap i örat!!?!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
hojlös
sner0 skrev:
Nu såhär mitt i vintern är förvirringen total.. Har börjat klura på att sälja tvitaktaren och stega upp till en mille.

Är nog bara för att jag inte kört det lilla aset på ett tag jag vill sälja :)

Men för att leka lite med tanken, vad skiljer mellan 04->05->06?
04->05 färgen på blinkersglasen bara?
05->06 ?
Främst factoryn jag tänker på..otroligt svag för den.
Är det värt dom extra pengarna för en ny 06 eller kanske 05 mot en 04?
Eftersom det ändå blir lån/avbetalning på den så påverkar det ju inte lika mycket, men har inte lust att ge >20k mer bara för nöjet att köpa nytt..

Sen till den kanske hemskaste biten, finns det nån yngre milleägare här som vill dela med sig av vad han/hon ger för försäkringen?

Jag är 23 i mars och har kört hoj i 5 år i maj.

Nån?
Inte ens spriten hjälper mot hojabstinensen längre och snön roar mig nog inte länge nog i år heller.. :3freak

Klart du ska ha en Factory! :tummenupp
och ska du köpa en på butik så är det lika bra att du slår till på en 06:a.
Dock lär du få hicka när du ser vad din premie blir.
Jag är 32 och fick en premie på 26 000:- hel/Hel. :död
Finns kanske bättre bolag men surt är det!

J

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
KaZ skrev:
Klart du ska ha en Factory! :tummenupp
och ska du köpa en på butik så är det lika bra att du slår till på en 06:a.
Dock lär du få hicka när du ser vad din premie blir.
Jag är 32 och fick en premie på 26 000:- hel/Hel. :död
Finns kanske bättre bolag men surt är det!

J

Hehe, så kan man ju också se det! :)

Men jä... vilken premie..Hoppas staden spelar in en hel del, bor ju i lilla kalmar.
Finns det inte liknande som för en del bilar att vagnskada ingår i priset om man köper nytt så man bara behöver bli bankrutt på halvförs.?

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
o du besöker "La famiglia" sidan så får du säkert en ganska bra uppfattning om vad du kan få för premie ,, för det är ju en viss skillnad på stockholm o kalmar ,, jag har en 04:a o betalar under 8K för den /helår helförsäkrad ,,
och då anlitar jag länsförsäkringar ,, och jag bor 4,5 mil från västerås o 5,5 från Örebro 4 mil från Eskilstuna ,, så min premie är nog ett ganska bra riktmärke på det försäkringsbolaget ,, visst ja ,, ja e +40 åxå ,, :banana

sner0 skrev:
Hehe, så kan man ju också se det! :)

Men jä... vilken premie..Hoppas staden spelar in en hel del, bor ju i lilla kalmar.
Finns det inte liknande som för en del bilar att vagnskada ingår i priset om man köper nytt så man bara behöver bli bankrutt på halvförs.?

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
jocke i köping skrev:
o du besöker "La famiglia" sidan så får du säkert en ganska bra uppfattning om vad du kan få för premie ,, för det är ju en viss skillnad på stockholm o kalmar ,, jag har en 04:a o betalar under 8K för den /helår helförsäkrad ,,
och då anlitar jag länsförsäkringar ,, och jag bor 4,5 mil från västerås o 5,5 från Örebro 4 mil från Eskilstuna ,, så min premie är nog ett ganska bra riktmärke på det försäkringsbolaget ,, visst ja ,, ja e +40 åxå ,, :banana

Ska genast glida in på La famiglia och kolla :tummenupp
Nu börjar ju priserna likna nåt, kanske dom där 20 åren extra som kan bli ett problem o fixa.. :rolleyes:

Nån som vet hur det blev med att dela upp i ännu fler försäkringsklasser?
Vilken klass hamnar en factory i? högsta?

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
det är ju i princip samma vikt o effekt så det skiljer nog inget ,, det är ju bara inköpspriset som är mera saltat på en factory ,,

sner0 skrev:
Ska genast glida in på La famiglia och kolla :tummenupp
Nu börjar ju priserna likna nåt, kanske dom där 20 åren extra som kan bli ett problem o fixa.. :rolleyes:

Nån som vet hur det blev med att dela upp i ännu fler försäkringsklasser?
Vilken klass hamnar en factory i? högsta?

sner0

pytt i pannan!
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
Hyosung GT650R
jocke i köping skrev:
det är ju i princip samma vikt o effekt så det skiljer nog inget ,, det är ju bara inköpspriset som är mera saltat på en factory ,,

Sant iof, men blir det en ny mille blir det nog allt en factory :)

Hittar förresten inte mycket om försäkringar på La famiglia, missar jag nåt uppenbart?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024