Rooki skrev:Jag läste nånstans om en Falco R modell,,,, va e detta?
Nått nytt eller e de bara något jag har missat?
Felix skrev:Tar fram ett nytt ämne i hetluften. Var förbi garaget idag för att titta till skönheten och pumpa lite upp och ner för packboxarnas skull...
Märkte att det är fuktigt av olja på ena gaffelbenet, det läcker inte mycket men det blir allt en oljefilm. Vad gör man nu, finns det några tips??? Eller är det bara att byta packboxar? Hojen läckte inte det minsta när den ställdes in för vinterdvalan...
/Felix
sner0 skrev:Öhlinsdämparna kräver mer pill enligt dom med -R och Factory.
Nån i den här tråden hade snappat upp att man kunde lägga en snutt kamerafilm runt gaffelbenet för att täta bussningen.
Kan kanske vart #Olsson#? vet iaf att personen i fråga tog med tipset från apriliaforum.com
flugan skrev:Man skulle väl sticka upp bladmått eller film så att man rätar ut packningen, för den krullar sig tydligen när den står och blir torr. Jucka runt lixom, inte låta sitta kvar. Står en hel del om det på http://www.famiglia-aprilia.se/
Felix skrev:Tar fram ett nytt ämne i hetluften. Var förbi garaget idag för att titta till skönheten och pumpa lite upp och ner för packboxarnas skull...
Märkte att det är fuktigt av olja på ena gaffelbenet, det läcker inte mycket men det blir allt en oljefilm. Vad gör man nu, finns det några tips??? Eller är det bara att byta packboxar? Hojen läckte inte det minsta när den ställdes in för vinterdvalan...
/Felix
Tackar, jag skall slå dom en pling imorgon... irriterande är det, men är det race så är race!maximus skrev:Tjenare..
Hade precis samma problem på min Mille när den bara var ett år gammal.
Ringde då till Öhlins för att kolla om det var nått speciellt med deras gafflar
men det visade sig att det var lättare än på vanliga gafflar.Enligt killen jag pratade med där så är det tyvärr så att boxarna på deras gafflar är känsligare än tex Showa pga att boxen "spänns lösare"runt benen .
Anledningen var tydligen för att minska friktionen......![]()
Så det är priset man får betala för å ha det bästa på hojen.![]()
Jag har fått byta två st på min.![]()
Som tur är så är dom lätta att byta.
Ringer du öhlins så faxar dom instruktionen till dig.
Jag har instr till min om du behöver, Vet ej om det är samma till 04.an
Det där med plastfilm å sånt det funkar inte enligt min erfarenhet.
Lycka till.
maximus skrev:Det där med plastfilm å sånt det funkar inte enligt min erfarenhet.
maximus skrev:Det där med plastfilm å sånt det funkar inte enligt min erfarenhet.
Halloj...sner0 skrev:Var nere på Oves nu i helgen med damen och tittade på en mille R 03 som dom har stående där och blev helsåld..
Men det känns dyrt, tom för hos en handlare.. 03 RSV R som gått 24xx mil för 95', är det rimligt?
Nästa dyra service kom inte förrän 4000 mil sa han jag pratade med, innan dess skulle det mest bara va koll på ventiler och dom vanliga grejorna. Samtidigt är ju han säljare....
Den såg ju väldigt välvårdad ut, och helt original överallt.. Tom däck och drivpaket såg ut att kunna gå minst en säsong till..
Min skepsis är priset. Var ju inställd på en ny factory förut och kollade man på tex en 05 så låg dom väldigt nära 100' ibland..då känns ju 95 som ganska mycke för en 03 kanske.
Edit: Denna var det:
http://www.ovesmotor.se/home/Begmc/UCA101.htm
Vad är det för film ni pratar om pojkar??? jag skall ta och pilla med detta i veckan tänkte jag,#Olsson# skrev:Bladmått eller film, för mig funkar det inte alltid heller. De har börjat läcka vid 2-3 tillfällen. För mig har det funkat om man testar några gånger och zic-zac-rörelse runt benet. Först känns det ofta meningslöst men helt plötsligt händer det. Det blir toktätt.
wasa skrev:Halloj...
Å god fortsättning på er där ute i landet.
Håller med att priset var i saftigaste laget. Det finns säkert flera 03r till salu för bättre pengar..... Leta runt lite å jämför från de olika sälj sajterna.
Annars har du hittat en kanon hoj som du kommar att bli kär i...............
Lycka till.............
Film till sån däringa analog fotokamera som man har sett på bilder från förrFelix skrev:Vad är det för film ni pratar om pojkar??? jag skall ta och pilla med detta i veckan tänkte jag,
sner0 skrev:Var nere på Oves nu i helgen med damen och tittade på en mille R 03 som dom har stående där och blev helsåld..
Men det känns dyrt, tom för hos en handlare.. 03 RSV R som gått 24xx mil för 95', är det rimligt?
Nästa dyra service kom inte förrän 4000 mil sa han jag pratade med, innan dess skulle det mest bara va koll på ventiler och dom vanliga grejorna. Samtidigt är ju han säljare....
Den såg ju väldigt välvårdad ut, och helt original överallt.. Tom däck och drivpaket såg ut att kunna gå minst en säsong till..
Min skepsis är priset. Var ju inställd på en ny factory förut och kollade man på tex en 05 så låg dom väldigt nära 100' ibland..då känns ju 95 som ganska mycke för en 03 kanske.
Edit: Denna var det:
http://www.ovesmotor.se/home/Begmc/UCA101.htm
bikerwoman skrev:Varför inte köpa min svinbilligt för 89´? http://www.blocket.se/vi/7038993.htm?ca=11_s
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli
Pirelli har presenterat SCO... |
![]() |
Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson
Foto: Joachim Cruus Inf... |
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |