Aprilia-tråden.

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
Psychobiker skrev:
2069253 nån som kan vad ventilspelet ska vara på mille-00, har inte lyckats luska fram det tyvärr...

Ladda hem manualerna på Famiglia-Aprilia.
Står i början på specifikationen
 

maximus

Har ömsat skinn
Gick med
20 Apr 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
RSV Factory snart RSV4
Jippiii

Hallå alla rättrogna Aprilister :D
Idag blev det årets första tur avklarad :hihi :hihi FAAN va gött Då var man avrostad :hihi

Nån mer som varit ute och spridit" BULLERMATTOR"
 

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
maximus skrev:
2074876 Hallå alla rättrogna Aprilister :D
Idag blev det årets första tur avklarad :hihi :hihi FAAN va gött Då var man avrostad :hihi

Nån mer som varit ute och spridit" BULLERMATTOR"


Jag har varit ute och kört 12 mil idag. Väldigt skönt va det...
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Dom har en EGEN Axone ,, och dom ÄR återförsäljare ,,, JAG VET,,,

RookieSM skrev:
2062748 Ja iofs men jag har inte hört att de ska bli Aprilia Offroad återförsäljare så de har rätt kabel till Axonen men jag ska ringa och fråga. Tack för tipset! :tummenupp
 

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Fagersta
Hoj
KTM RC8-08
maximus skrev:
2074876 Hallå alla rättrogna Aprilister :D
Idag blev det årets första tur avklarad :hihi :hihi FAAN va gött Då var man avrostad :hihi

Nån mer som varit ute och spridit" BULLERMATTOR"
Halloj...
Visst har man hunnit med några mil. Ca 10 mil i fredags men bara 3 i söndags sen började det snöa!!!!!!!!!!!!!!!
DAX FÖR LITE VÅR.....................................
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
DynoJet Quickshifter

Någon som kör med DJ quickshift eller annat? Behöver lite info om era inställningar.

J
 

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Ort
Örebro
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
jocke i köping skrev:
2075304 Dom har en EGEN Axone ,, och dom ÄR återförsäljare ,,, JAG VET,,,
Lugn, bara lugn, varför drar du upp gamla inlägg? Jag vet att de har egen Axone och jag vet att de är återförsäljare för Aprilia men jag visste inte att de skulle bli återförsäljare för Aprilia offroad eftersom jag fick andra handlare som låg längre bort uppräknade för mig men inte dem, men det är ju bra. Jag pratade med dem igår och lämnar säkert hojen där nästa vecka, bara de har fått kabeln som alla saknar.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
jag bara påminner ... inte drar upp :fyllisar

RookieSM skrev:
2077925 Lugn, bara lugn, varför drar du upp gamla inlägg? Jag vet att de har egen Axone och jag vet att de är återförsäljare för Aprilia men jag visste inte att de skulle bli återförsäljare för Aprilia offroad eftersom jag fick andra handlare som låg längre bort uppräknade för mig men inte dem, men det är ju bra. Jag pratade med dem igår och lämnar säkert hojen där nästa vecka, bara de har fått kabeln som alla saknar.
 

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Hur går det med back-monstret?

("Backe" :D)

edit: Det blev fel. "Kulle-klätring" skall det vara.
 
Last edited:

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Jo det går bra ,, jag har inte hälsat på där det byggs på ett par veckor men jag ska väl ta o palta mig dit snart o fota lite när det är klart ,, dekaler o sådant ska på så det blir riktigt propert,,

många kommer nog höja på ögonbrynen tror jag :eek:)

Edit ,, klättring stavas det ,, (he he )

#Olsson# skrev:
2078143 Hur går det med back-monstret?

("Backe" :D)

edit: Det blev fel. "Kulle-klätring" skall det vara.
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
VR-8 skrev:
2077689 Någon som kör med DJ quickshift eller annat? Behöver lite info om era inställningar.

J

Nog ingen annan än du som har den ännu skulle jag tippa. Du får nog söka på apriliaforum.com...

Jag är väldigt nyfiken sen hur du tycker den funkar så skriva gärna några rader om det här senare.
 

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
DynoJet QuickShifter

mikcar skrev:
2079851 Nog ingen annan än du som har den ännu skulle jag tippa. Du får nog söka på apriliaforum.com...

Jag är väldigt nyfiken sen hur du tycker den funkar så skriva gärna några rader om det här senare.


Har skrivit på apriliaforum.com redan......inget direkt svar förutom det som fanns innan att läsa.

Jag har kört för första gången med QS på min RSV och första intrycket var "Ok.......dags att ställa om den". Jag började med att följa instruktionerna som kom med QS och har provat mig fram från dem. "Fabriksinställningen" innebär att QS aktiveras precis när växelarmen tar emot 3'an när man ska gå från 2'an. Varvtalet som den fungerar från är 4000 och tiden den är "aktiv" är 65ms.

Min första justering gällde läget för aktiveringen. Jag hade ställt den för tidigt och bara genom att nudda den med foten så bröts PCIII och hojen ryckte till. Ställde om den så den blev aktiv lite senare i växelrörelsen. När detta var gjort så började jag prova lite olika belastning på motorn och varvtal för att se den funkade ok.

Nu blev det kallt som faan på kvällen så hojen rullades in och till nästa gång så kommer jag ändra varvtalet till 7000-8000 någonting och tiden till 85-95ms. Det är irriterande att ha QS av och på mellan 4000-7000 eftersom där är man ofta i "vanlig" körning och inte tok-körning när varje tiondel räknas...... :tummenupp

Tiden ska ändras för vid några tillfällen så missade jag växel pga motorn slog på innan växeln hade gått i. Iofs så tror jag man måste vara mera aggresiv i växlingen men innan jag är där så sparar jag lite på lådan och låter växeln gå säkert innan den "drar" igen.

J
 

IronMike

Guest
Ingen som har en mille 01/02...

Som vill sälja ??

...finns bara skit på blocket

:3freak
 

mikcar

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05, KTM 450 EXC -05, Honda CRF450R -08
VR-8 skrev:
2079930 Har skrivit på apriliaforum.com redan......inget direkt svar förutom det som fanns innan att läsa.

Jag har kört för första gången med QS på min RSV och första intrycket var "Ok.......dags att ställa om den". Jag började med att följa instruktionerna som kom med QS och har provat mig fram från dem. "Fabriksinställningen" innebär att QS aktiveras precis när växelarmen tar emot 3'an när man ska gå från 2'an. Varvtalet som den fungerar från är 4000 och tiden den är "aktiv" är 65ms.

Min första justering gällde läget för aktiveringen. Jag hade ställt den för tidigt och bara genom att nudda den med foten så bröts PCIII och hojen ryckte till. Ställde om den så den blev aktiv lite senare i växelrörelsen. När detta var gjort så började jag prova lite olika belastning på motorn och varvtal för att se den funkade ok.

Nu blev det kallt som faan på kvällen så hojen rullades in och till nästa gång så kommer jag ändra varvtalet till 7000-8000 någonting och tiden till 85-95ms. Det är irriterande att ha QS av och på mellan 4000-7000 eftersom där är man ofta i "vanlig" körning och inte tok-körning när varje tiondel räknas...... :tummenupp

Tiden ska ändras för vid några tillfällen så missade jag växel pga motorn slog på innan växeln hade gått i. Iofs så tror jag man måste vara mera aggresiv i växlingen men innan jag är där så sparar jag lite på lådan och låter växeln gå säkert innan den "drar" igen.

J

Ok, intressant... Det är väl som med allt extra man köper att det behöver trimmas in. Hoppas det blir bra till slut då. Fortsätt gärna berätta hur det går.
 

IronMike

Guest
VR-8 skrev:
2080295 Varför just 01/02??

04/06 är ju myyyyyyycket bättre..... :tummenupp

J
01/02 enl mitt tycke är den bästa millen .. en klassiker från "den epoken", gillar karraktären/utseendet. Har svårt för de nyare modellerna, 03 fick den ful bakdel etc, små detaljer som jag stör mig på.

:tomten
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
IronMike skrev:
2080421 01/02 enl mitt tycke är den bästa millen .. en klassiker från "den epoken", gillar karraktären/utseendet. Har svårt för de nyare modellerna, 03 fick den ful bakdel etc, små detaljer som jag stör mig på.

:tomten

O tyvär så värkar kvaliten inte lika bra på 04+ (lite mycket garanti ärenden)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top