mikcar
Ny medlem
Psychobiker skrev:2069253nån som kan vad ventilspelet ska vara på mille-00, har inte lyckats luska fram det tyvärr...
Ladda hem manualerna på Famiglia-Aprilia.
Står i början på specifikationen
Psychobiker skrev:2069253nån som kan vad ventilspelet ska vara på mille-00, har inte lyckats luska fram det tyvärr...
maximus skrev:2074876Hallå alla rättrogna Aprilister![]()
Idag blev det årets första tur avklarad![]()
FAAN va gött Då var man avrostad
![]()
Nån mer som varit ute och spridit" BULLERMATTOR"
maximus skrev:Nån mer som varit ute och spridit" BULLERMATTOR"
RookieSM skrev:2062748Ja iofs men jag har inte hört att de ska bli Aprilia Offroad återförsäljare så de har rätt kabel till Axonen men jag ska ringa och fråga. Tack för tipset!![]()
Halloj...maximus skrev:2074876Hallå alla rättrogna Aprilister![]()
Idag blev det årets första tur avklarad![]()
FAAN va gött Då var man avrostad
![]()
Nån mer som varit ute och spridit" BULLERMATTOR"
Lugn, bara lugn, varför drar du upp gamla inlägg? Jag vet att de har egen Axone och jag vet att de är återförsäljare för Aprilia men jag visste inte att de skulle bli återförsäljare för Aprilia offroad eftersom jag fick andra handlare som låg längre bort uppräknade för mig men inte dem, men det är ju bra. Jag pratade med dem igår och lämnar säkert hojen där nästa vecka, bara de har fått kabeln som alla saknar.jocke i köping skrev:2075304Dom har en EGEN Axone ,, och dom ÄR återförsäljare ,,, JAG VET,,,
RookieSM skrev:2077925Lugn, bara lugn, varför drar du upp gamla inlägg? Jag vet att de har egen Axone och jag vet att de är återförsäljare för Aprilia men jag visste inte att de skulle bli återförsäljare för Aprilia offroad eftersom jag fick andra handlare som låg längre bort uppräknade för mig men inte dem, men det är ju bra. Jag pratade med dem igår och lämnar säkert hojen där nästa vecka, bara de har fått kabeln som alla saknar.
#Olsson# skrev:2078143Hur går det med back-monstret?
("Backe")
edit: Det blev fel. "Kulle-klätring" skall det vara.
VR-8 skrev:2077689Någon som kör med DJ quickshift eller annat? Behöver lite info om era inställningar.
J
mikcar skrev:2079851Nog ingen annan än du som har den ännu skulle jag tippa. Du får nog söka på apriliaforum.com...
Jag är väldigt nyfiken sen hur du tycker den funkar så skriva gärna några rader om det här senare.
IronMike skrev:2080279Ingen som har en mille 01/02...
Som vill sälja ??
...finns bara skit på blocket
![]()
VR-8 skrev:2079930Har skrivit på apriliaforum.com redan......inget direkt svar förutom det som fanns innan att läsa.
Jag har kört för första gången med QS på min RSV och första intrycket var "Ok.......dags att ställa om den". Jag började med att följa instruktionerna som kom med QS och har provat mig fram från dem. "Fabriksinställningen" innebär att QS aktiveras precis när växelarmen tar emot 3'an när man ska gå från 2'an. Varvtalet som den fungerar från är 4000 och tiden den är "aktiv" är 65ms.
Min första justering gällde läget för aktiveringen. Jag hade ställt den för tidigt och bara genom att nudda den med foten så bröts PCIII och hojen ryckte till. Ställde om den så den blev aktiv lite senare i växelrörelsen. När detta var gjort så började jag prova lite olika belastning på motorn och varvtal för att se den funkade ok.
Nu blev det kallt som faan på kvällen så hojen rullades in och till nästa gång så kommer jag ändra varvtalet till 7000-8000 någonting och tiden till 85-95ms. Det är irriterande att ha QS av och på mellan 4000-7000 eftersom där är man ofta i "vanlig" körning och inte tok-körning när varje tiondel räknas......![]()
Tiden ska ändras för vid några tillfällen så missade jag växel pga motorn slog på innan växeln hade gått i. Iofs så tror jag man måste vara mera aggresiv i växlingen men innan jag är där så sparar jag lite på lådan och låter växeln gå säkert innan den "drar" igen.
J
01/02 enl mitt tycke är den bästa millen .. en klassiker från "den epoken", gillar karraktären/utseendet. Har svårt för de nyare modellerna, 03 fick den ful bakdel etc, små detaljer som jag stör mig på.VR-8 skrev:2080295Varför just 01/02??
04/06 är ju myyyyyyycket bättre.....![]()
J
IronMike skrev:208042101/02 enl mitt tycke är den bästa millen .. en klassiker från "den epoken", gillar karraktären/utseendet. Har svårt för de nyare modellerna, 03 fick den ful bakdel etc, små detaljer som jag stör mig på.
![]()
![]() |
Rekordmånga personliga regskyltar
Under 2024 godkände Transpo... |
![]() |
SMC får 700.000 kronor i bidrag
Roger Berzell, generalsekre... |
![]() |
Brembo vinner Good Design Award
Brembo prisas för innovativ... |
![]() |
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli