Aprilia-tråden.

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Felix skrev:
2160420 Hej,
Jag har PC3 och den mappades efter renegade kitet. När jag plockade bort renegade kitet och inte mappade om PC3:an så blev effekten + 5 kusar på topp och mer vrid förutom vid just 7000 rpm, dock gick den aningens fett efter byte till originalluftburken.

Nu tänker jag köpa ett BMC filter på vinst och förlust och se hur det känns, någon som vet vem som säljer BMC i Sverige?

/Felix
Alla butiker som saluför allrights produkter kan ta hem bmc-filter.

http://www.allright.fi/SE/index2.html
:tummenupp

ec2bme

LAGOM SNABB
Gick med
7 Dec 2004
Hoj
Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Felix skrev:
2160420
Nu tänker jag köpa ett BMC filter på vinst och förlust och se hur det känns, någon som vet vem som säljer BMC i Sverige?

/Felix
Biscaya säljer väl dom bl.a.
Nära o bra.

Sen är de ju inte omöjligt att 2-hjulsservice kan ta hem ett.
Troligtvis ännu närmare.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Tackar pojkar!
Man behöver inte vänta länge på svaren. Kan verkligen rekommendera Biscaya, mycket proffsigt och trevligt bemötande!

/F

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Felix skrev:
2160420 Hej,
Jag har PC3 och den mappades efter renegade kitet. När jag plockade bort renegade kitet och inte mappade om PC3:an så blev effekten + 5 kusar på topp och mer vrid förutom vid just 7000 rpm, dock gick den aningens fett efter byte till originalluftburken.

/Felix

Hade tänkt investera i PC3 under sommaren och mappa min Falco med renegade burkar och airkit...men det verkar ju som om airkiten snarare försämrar än förbättrar om man får tro inläggen :va

Någon som kan förklara :)

/BW

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Hejsan folket, jag har börjat fundera på att byta hoj, min TL har jiddrat en gång för mycket nu, och så har jag suttit o kikat på sl1000.

Nån som har nån länk till, alt. nån pdf med mc reportage o tester av den?

skulle vra trevligt med lite läsning.

Tack tack

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Last edited:

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Fudpucker skrev:
2162914 Thank you!

Ytterliggare en fråga angående LeoVincedämparna. Finns en modeller hos dom som heter E-approwed. Är dom burkarna tystare? Verkar som om dom kommer med en insats. Det borde väl påverka prestandan?

ja de kommer med en urtagbar insats, ta ur så har du en racedämpare, sätt i så har du en tystare. Lite effektskillnad med dem i är det kanske men inte möe.

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
fogerty skrev:
2162974 ja de kommer med en urtagbar insats, ta ur så har du en racedämpare, sätt i så har du en tystare. Lite effektskillnad med dem i är det kanske men inte möe.

Oki, säg att jag handlar ett par Leo. Vilket chip och filter ska jag välja då? Passar vissa bättre än andra eller är det bara att handla och vara glad?

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Fudpucker skrev:
2162991 Oki, säg att jag handlar ett par Leo. Vilket chip och filter ska jag välja då? Passar vissa bättre än andra eller är det bara att handla och vara glad?

Fråga Buster om han möjlighet att bränna ett chip åt dig, så sliper du biligt undan :tummenupp . Filter bnc eller renagde.

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
Nu får jag också vara med i Apriliatråden!

Blev i helgen mycket lycklig ägare av en Falco -02! :hihi

Kommer upp med nån smaskig bild snart.

Och jag bara gillar det! :banana

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Black-Wolf skrev:
2161114 ...men det verkar ju som om airkiten snarare försämrar än förbättrar om man får tro inläggen :va

Någon som kan förklara :)

Eftersom det saknas info om t ex moptortemp vid de två effekt-körningarna, så är det nog inte rätt att dra slutsatsen att airkiten försämrar. Vi vet dessutom ingenting om vilken motortemp det var under själva mappningen. Många system rikar vid högre temp(och lägre temp, vid "kall" motor) och magrar vid lägre. T ex Honda har ett antal fönster med runt 5 C spann. Vartefter tempen stiger under mappningsjobbet, flyttas man in i nya fönster med rikare och rikare AFR.

Min går med runt 79 C under normal körning men efter stillastående någon minut runt 100C. Hur man lyckas hålla tempen konstant vid rätt arbetstemp i ett rum innomhus, vet jag inte om det går. Det verkar i alla fall svårt.

-

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Fudpucker skrev:
2162991 Oki, säg att jag handlar ett par Leo. Vilket chip och filter ska jag välja då? Passar vissa bättre än andra eller är det bara att handla och vara glad?
Passa dig som satan med E och Tüw-märkte dämpare, på många av dem så kan insatsen ej tas ur! så var fallet med ett par BOS dämpare jag hade på min andra falco.

Jag skulle inte köpt gatlegala, då är nog originaldämparna nästan lika spännande,

/Felix

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Felix skrev:
2164540 Passa dig som satan med E och Tüw-märkte dämpare, på många av dem så kan insatsen ej tas ur! så var fallet med ett par BOS dämpare jag hade på min andra falco.

Jag skulle inte köpt gatlegala, då är nog originaldämparna nästan lika spännande,

/Felix

LeoVince har "removable baffle", sitter bara med en skruv och är inga problem att ta bort. De låter bra mycket roligare än original ändå, även om ljudnivån inte är jättemycket högre... :)

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Lutar mot LeoVince ändå. Som sagt, insatsen går lätt att ta ur. Dessutom är priset ganska oki. Blir ju dyrt när man har två dämpare istället för en. Dubbelt så dyrt...go figure.

Finns det nåt annat billigt och bra alternativ så säg till. Jag är inte snål, bara pank! ;)

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
varför inte testa denna ?,, http://www.mc-kompaniet.se/bilder/beghojar/rsv-00.jpg
jag vet vem som äger hojjen och den är absolut inte håtr körd,, snarare gubbgörd hehehehe
men påkostad med pc3 o bänkad + en uppsättning däck medföljer,

MvH Jocke i köping

Ricken skrev:
2161783 Hejsan folket, jag har börjat fundera på att byta hoj, min TL har jiddrat en gång för mycket nu, och så har jag suttit o kikat på sl1000.

Nån som har nån länk till, alt. nån pdf med mc reportage o tester av den?

skulle vra trevligt med lite läsning.

Tack tack

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Fudpucker skrev:
2164800 Lutar mot LeoVince ändå. Som sagt, insatsen går lätt att ta ur. Dessutom är priset ganska oki. Blir ju dyrt när man har två dämpare istället för en. Dubbelt så dyrt...go figure.

Finns det nåt annat billigt och bra alternativ så säg till. Jag är inte snål, bara pank! ;)
GPR är billiga och har bra finish och passform. Kolla på www.gpr.it jag köpte på www.superbike.se och fick ett riktigt bra pris! Kan rekommenderas (hade ovala titandämpare)
/Felix

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...