Aprilia-tråden.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Mja..

75-82c ska arbets tempen ligga på med normal termostat"75c termostat som e orginal på svenska millar", värkar som din har en så kallade 65c termostat

------------------------------------------------------------------------

A ten Celsius degree colder thermostat for cooler cruising temperatures

This 65C degree thermostat was standard in the 1999 (2000 USA model) Mille and Mille SP

The factory changed to a 75C degree thermostat in the 2000.5 and later RSV Mille (base and "R")

All Falcos came standard with a 75C thermostat

Easy install, no new hose clamps required

----------------------------------------------------------------------
Tagit från:
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=753

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
ok det förklarar i så fall varför min 00:a som igentligen var en 99:a hade en sådan termostat då ,,
:tummenupp

Lam-Kaka skrev:
2190624 Mja..

75-82c ska arbets tempen ligga på med normal termostat"75c termostat som e orginal på svenska millar", värkar som din har en så kallade 65c termostat

------------------------------------------------------------------------

A ten Celsius degree colder thermostat for cooler cruising temperatures

This 65C degree thermostat was standard in the 1999 (2000 USA model) Mille and Mille SP

The factory changed to a 75C degree thermostat in the 2000.5 and later RSV Mille (base and "R")

All Falcos came standard with a 75C thermostat

Easy install, no new hose clamps required

----------------------------------------------------------------------
Tagit från:
http://www.af1racing.com/store/Scripts/prodView.asp?idproduct=753

wasa

Go fast Go hard
Gick med
8 Sep 2003
Hoj
KTM RC8-08
jocke i köping skrev:
2190376 tror inte din arb.temp är onormalt låg ,, har för mig att den ligger där ungefär,men det finns termostater o köpa som öppnar lite senare vet jag ,, kommer dessvärre inte ihåg om det var Prilla orginal eller "pirat" men det finns det vet jag.
Halloj.

Det stämmer bra det med tempen. De tidiga falcona å millarna hade 65 graders temp.
Jag köpte en ny 75 gradare. Då hamnar drifts tempen på 75-80grader. De kostade då (2004) ca 350kr.

Lycka till........

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
wasa skrev:
2191777 Halloj.

Det stämmer bra det med tempen. De tidiga falcona å millarna hade 65 graders temp.
Jag köpte en ny 75 gradare. Då hamnar drifts tempen på 75-80grader. De kostade då (2004) ca 350kr.

Lycka till........

Skumt "All Falcos came standard with a 75C thermostat "

Men det kanske bara gällde usa modelerna.

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
På min 00:a går inte fläkten igång förren vid 115, tycker det verkar lite högt...
Den blir snorvarm vid kö-körning varma dagar, så jag tänker montera in en brytare till fläkten så jag slå på den själv i god tid.

/Pajje

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Psychobiker skrev:
2192141 På min 00:a går inte fläkten igång förren vid 115, tycker det verkar lite högt...
Den blir snorvarm vid kö-körning varma dagar, så jag tänker montera in en brytare till fläkten så jag slå på den själv i god tid.

/Pajje

Mja 115 låter lite högt. Mina går igång runt 97c

Mamma mia!

Member of team R6
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
r6-räser
wasa skrev:
2191777 Halloj.

Lycka till........

Perfekt, precis vad jag ville höra! :Bugar

Men det känns fortfarande som att motorn skulle må lite bättre om den fick bli lite varmare (..ja, ingengörerna i Italien har nog räknat på det, och jag trotsar dom). Jag ska nog försöka byta, men nu vet jag ju att det inte är akut!

Tack! :banana

rsvr

rsvr
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Aprilia RSV R Tuono Lim.Ed
Aprilia träff / körning i södra Sverige

Hej alla glada Aprilialister.

Skulle det inte vara trevligt att få ihop en träff/körning i södra sverige, där vi träffas och kör en runda ,visar upp våra vackra Italienare, snackar lite skit, tar en fika, är det någon som kan tippsa om bra träffplats, datum och tid.
RSVR :)

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
jocke i köping skrev:
2195062 vid 115 ska tändningen bryta,,, en säkerhetsgrej.

vid 95 cirka så ska fläktarna starta ,,

Det gör det INTE på min, skumt det där

Träff? Givetvis, om det hamnar inom rimligt avstånd och det blir lite uppslutning

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Det verkar märkligt ,,
Har du ingen med lika hoj o jämföra med i närheten ?

Det är händelsevis inte luft i kylsystemet ?? sådant kan spöka.
åt över till grabbarna i väring dom är duktiga ,, för det är något som inte stämmer tycker jag det låter som.

// jocke

Psychobiker skrev:
2195983 Det gör det INTE på min, skumt det där

Träff? Givetvis, om det hamnar inom rimligt avstånd och det blir lite uppslutning

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
rsvr skrev:
2194808 Hej alla glada Aprilialister.

Skulle det inte vara trevligt att få ihop en träff/körning i södra sverige, där vi träffas och kör en runda ,visar upp våra vackra Italienare, snackar lite skit, tar en fika, är det någon som kan tippsa om bra träffplats, datum och tid.
RSVR :)

Det tycker jag låter som en kanon bra idé.

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Däck

Dags för nya däck till hojen.

Kommer eventuellt att bli några turer på bana i sommar men mest aktiv gatkörning. Metzler M1 eller Pirelli Diablo har jag kikat på.
Vilka rekommenderar ni?
Jag satsar helst på bra grepp och lite mindre livslängd än tvärtom..

Just nu sittet det Metzler me4 190/50 bak 120/70 fram. Förra ägaren satte på dom däcken. Funderar på att gå tillbaka till 180 bak som är original.

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
M-1 funkar kanon på Millen, har hållt 500 mil och nu måste jag strax byta bakdäcket och greppet är det då inget fel på, grymt bra i regn också. Jag kommer inte byta märke..! :näsblod

Däremot så måste jag byta kedjan sa de på Svensk Bilprovning (tm) för en halvtimme sen och fy helvete va sliten den var, det kunde de inte berätta för mig när jag var nere och SPÄNDE kedjan på Suzuki i Landskrona för bara ett par veckor sedan.

Är det nån som råkar ha drev och kedja liggande och har lust att sälja till ett vettigt pris..? Såg att man kan komma loss för ung. 2000 inkl. frakt från AF1 Racing, finns det ställen med bättre priser?

EDIT: Tog bort en dum fråga... :näsblod

Last edited:

Fudpucker

Semesterbefriad
Gick med
16 Oct 2003
Hoj
Aprilia SL1000 Falco -02
Göran skrev:
2199948 Jag kör på M-1 och det fungerar kanon, även på bana

Det står mellan metzler m-1 och Pirelli Diablo.
M-1 är sjukt billiga på mcdäckonline.
Vilken bredd kör ni på bak? Jag har ju som sagt 190 men funderar på att gå ner till 180. Hojen känns väldigt kvick ändå så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

Last edited:

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Fudpucker skrev:
2200174
Vilken bredd kör ni på bak? Jag har ju som sagt 190 men funderar på att gå ner till 180. Hojen känns väldigt kvick ändå så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

Jag kör på 180

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Fudpucker skrev:
2200174 Det står mellan metzler m-1 och Pirelli Diablo.

Hej hej

Jag körde 190 en gång på min Falco och det var väl ingen större skillnad men jag är åter tillbaka på 180 nu.

/BW

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
kolla på ducati kämna ,, från usa så blir det oftast moms på summan åxå ,, :gnissla

http://www.kaemna.de/cms_en/katalog.htm?&view=seite&seite=51

ja har handlat mycket där o inget strul hittils ,,

imaster skrev:
2199716 M-1 funkar kanon på Millen, har hållt 500 mil och nu måste jag strax byta bakdäcket och greppet är det då inget fel på, grymt bra i regn också. Jag kommer inte byta märke..! :näsblod

Däremot så måste jag byta kedjan sa de på Svensk Bilprovning (tm) för en halvtimme sen och fy helvete va sliten den var, det kunde de inte berätta för mig när jag var nere och SPÄNDE kedjan på Suzuki i Landskrona för bara ett par veckor sedan.

Är det nån som råkar ha drev och kedja liggande och har lust att sälja till ett vettigt pris..? Såg att man kan komma loss för ung. 2000 inkl. frakt från AF1 Racing, finns det ställen med bättre priser?

EDIT: Tog bort en dum fråga... :näsblod

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Fudpucker skrev:
2200174 Det står mellan metzler m-1 och Pirelli Diablo.

Köp Roadtec Z6 istället mer däck för pengarna :tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...