Aprilia-tråden.

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Black-Wolf skrev:
2208736 Hej

Kommer sticka över till USA under två veckor och jobba och tänkte införskaffa lite delar då priserna är mer fördelaktiga där :tummenupp

AF1 Racing verkar ju ha en del men vet någon om en butik kring Detroit, New York...eller Cincinatti?

Kan ju alltdi beställa iförväg och be dem skicka det till hotellet men om möjligt vill man ju klämma lite på prylarna :)

/BW

Tar du upp beställningar?? Snälla.......vill slippa lite "avgifter"..... :tummenupp

J

ON_mille

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2006
Hoj
RSV Mille -99
Startmotor

FAN vilket skit, frikopplingsmekanismen till startmotorn har pajat på millen :mad: är tydligen dyrt ock bökigt å fixa, antar att det tar minst 3 evigheter å få reservdelar me. Så nu lurar man på å byta motor i så man kan köra snart... eller har ni någar bra tips

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
ON_mille skrev:
2215531 FAN vilket skit, frikopplingsmekanismen till startmotorn har pajat på millen :mad: är tydligen dyrt ock bökigt å fixa, antar att det tar minst 3 evigheter å få reservdelar me. Så nu lurar man på å byta motor i så man kan köra snart... eller har ni någar bra tips

Tråkigt tråkigt...Vet inte hur det ser ut på millen, har inte behövt skruva isär den ännu. Borde gå att fixa till nått temporärt, lite drastiskt att skaffa en ny motor, men jag vet ju hur snabba aprilia är på att fixa delar, typ nån som går hit med prylarna från Italien eller nått...

Hade gärna hjälpt till att mecka om du hade bott närmare.

Hoppas det löser sig för dig

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Tråkigt o se att det inte funkar ,,
men testa med Ducati Kämna dom har mycket beg,prylar o sedan finns ju AF1-racing i USA o dom har åxå mycket prylar,, rsvR.net i england har säkert åxå.
sprängskisser o sådant till din motor hittar du på La Famiglia sidan,,

Lycka till // Köping

PS! kolla med "black Wolf" här ,, han ska ju till det förlovade landet.DS!

ON_mille skrev:
2215531 FAN vilket skit, frikopplingsmekanismen till startmotorn har pajat på millen :mad: är tydligen dyrt ock bökigt å fixa, antar att det tar minst 3 evigheter å få reservdelar me. Så nu lurar man på å byta motor i så man kan köra snart... eller har ni någar bra tips

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Vadslagning

Jag har en vadslagning med min tjej.

Hittar jag ett par Aprilia string så tvättar hon min hoj i BARA dom.
Behöver lite hjälp med att hitta såna string bara.

Har letat på alla möjliga ställen utan resultat.

Den som hittar dom kommer får en bild från tvätten.

Bifogar en bild på hur dom ser ut.

Bifogat

• Aprilia Racing.jpg
    Aprilia Racing.jpg
    75.3 KB · Visningar: 127

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
http://www.bilauktioner.se/

Aprilia RSV1000 Mille -00

3715 mil, Röd, Solid, 1 sittplatser.
Utrustning

Värderingsmannens kommentar
MC i fint skick med endast några få anm

Högsta bud 10' kr. Nån kommer nog göra sig ett klipp... Den har nog vart i backen dock för de normalt svarta backspeglarna och bakljuskåpan är visst röda + att underkåpan inte är helt silverfärgad på den (original) röda Millen.

Bra tjöp i vilket fall som helst om killen får loss den för 10 000 kr..!

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Koppling / laddning / friska hk

Har enbart haft radfyrebågar tidigare, men nu överväger jag starkt att köpa mej en Mille ! Provkört en och det var för mej en mycke trevlig bekantskap..

Några funderingar har jag dock (gäller en -99:a) : Kopplingen först, slirproblemet har jag läst på i tråden om, men en annan sak jag fundrar på är att exemplaret jag provade hade ett rytmiskt klonkande/knackande från kopplingen på tomgång. (lågt ljud - ej direkt "metalliskt") Drog man in kopplingshantaget så tystnar det omgående.. "normalljud" eller anledning till oro ? kopplingskorgen ? Dock inga tecken på det kända kopplingssliret.

En annan sak var att startmotorn inte orkade att dra runt motorn, det uppenbara är ju naturligtvis att batteriet var dåligt !? alt. laddningsproblem.. finns det nåt "känt" laddningsproblem på Mille -99:an ? Eller kan det t.o.m röra sej om ett startmotorproblem ? Gick att springa i gång den dock..

Vad kan man förvänta sej för effekt i en -99:a med öppet avgas och lätt moddad luftburk ? (dock inte chippad) Inga powerwheelis på 2:an orkade den prestera med mej på iaf (95 kg) (verkar som man borde kunna förvänta sej det när jag läser om effekten i andra sammanhang ?)

Vore jättetacksam om någon av er Milleägare kan upplysa mej lite om detta.. :Bugar

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Taco skrev:
2227611Kopplingen först, slirproblemet har jag läst på i tråden om, men en annan sak jag fundrar på är att exemplaret jag provade hade ett rytmiskt klonkande/knackande från kopplingen på tomgång. (lågt ljud - ej direkt "metalliskt") Drog man in kopplingshantaget så tystnar det omgående.. "normalljud" eller anledning till oro ? kopplingskorgen ? Dock inga tecken på det kända kopplingssliret.

Helt normalt, ingen anledning till oro.

Taco skrev:
2227611En annan sak var att startmotorn inte orkade att dra runt motorn, det uppenbara är ju naturligtvis att batteriet var dåligt !? alt. laddningsproblem.. finns det nåt "känt" laddningsproblem på Mille -99:an ? Eller kan det t.o.m röra sej om ett startmotorproblem ?Gick att springa i gång den dock..

Jag har rätt kasst batteri så ibland får man harva lite mer än bara en touch på knappen för att den ska starta. Dock så bytte firman jag köpte hojen på startmotor innan jag köpte den, har inte hört om nån annan som behövt byta den dock.

Taco skrev:
2227611Vad kan man förvänta sej för effekt i en -99:a med öppet avgas och lätt moddad luftburk ? (dock inte chippad) Inga powerwheelis på 2:an orkade den prestera med mej på iaf (95 kg) (verkar som man borde kunna förvänta sej det när jag läser om effekten i andra sammanhang ?)

Min är registrerad på 87 kW men original har den ett par strypningar - hur man fixar till dem hittar du här - bl.a. då i luftburken och avgassystemet så när det väl är fixat borde väl de 128 HP som bikez.com nämner komma fram.

EDIT:

Nån som kan hjälpa mig lite med mitt problem? :)

Last edited:

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Tack och bock för svar ! Ang. strypningarna så var dom redan åtgärdade på aktuellt ex.

Last edited:

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Min kan också bråka lite ibland. Verkar som om motorn står precis innan kompläget, får startmotorn lite problem, men så får den lyckat pressa sig förbi där går det bra. Tyvärr händer det att spänningen droppar precis då, vilket gör att klockan nollas. Är nog dax för ett nytt batter tror jag.

Blir inga powerwheelies i 2:an md min heller, men det klarar jag inte med nån hoj, så det är nog mest teknik det

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
16 Kuggars fram drev som e standard på usa modelerna(maxar ändå inte mer med 17 kuggars). Så får jag upp min på "av o på slag" vid 6-7k rpm med dual helsystem borde det funka lite lägre ner i registret runt 5-6k rpm(2ans växel). Min min är en 01 med airkit,chip o slip-on

gbglassgubben

Var fan är min avatar?
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
KTM RC8, Suzuki Katana EVO
Lam-Kaka skrev:
2228045 16 Kuggars fram drev som e standard på usa modelerna(maxar ändå inte mer med 17 kuggars). Så får jag upp min på "av o på slag" vid 6-7k rpm med dual helsystem borde det funka lite lägre ner i registret runt 5-6k rpm(2ans växel). Min min är en 01 med airkit,chip o slip-on

Visst, men är man fet så går det ändå inte att få upp den :dricka

Jag får inte upp den... ändå har jag det s.k. dual systemet med butik både i Åre och Järpen??? Och med utlämning i Storlien blir det ju s.k. triple systemet. Som en Triumph då, eller? Fan, nu är det svårt. Jag vill ju ha kvar Aprilian!

Nä, för mycket :fyllisar nu, sorry. Seriöst: min Aprilia blev MYCKET behaglig att köra efter montering av det dubbla akkrat, PC3, luftburksmodd, insug, chip och 16-drev. Och ja, ibland pekar Öhlinsgaffeln mot solen. Men det är mest ofrivilligt, det går snabbare med TVÅ hjul i marken mellan punkt a och b. Så det så.

Last edited:

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Taco skrev:
2227611 Har enbart haft radfyrebågar tidigare, men nu överväger jag starkt att köpa mej en Mille ! Provkört en och det var för mej en mycke trevlig bekantskap..

Tjena !

Jag ska sälja min Mille. Du kan få köpa den, om du lovar att inte skrota den oxå :D

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Tjena gänget!
Skrev ju förut om bänkning med renegades luftkit och att jag fick bättre effekt med original luftburk.

Satte igår i ett BMC filter i original luftburken och vilken skillnad!!! Hojen är nu absolut björnstark hela vägen genom registret och plockas med fördel upp på tvåan kring 4000 rpm utan bekymmer om man vill prova det...

Igår blev det 40 fina mil och det var ren och skär njutning i en samling av riktigt kurviga 70 vägar samt 15mil snabba 90 vägar lämpliga för powertouring.... :tummenupp

Millen är verkligen en underbar hoj!

/Felix

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Felix skrev:
2228298 Tjena gänget!
Skrev ju förut om bänkning med renegades luftkit och att jag fick bättre effekt med original luftburk.

Satte igår i ett BMC filter i original luftburken och vilken skillnad!!! Hojen är nu absolut björnstark hela vägen genom registret och plockas med fördel upp på tvåan kring 4000 rpm utan bekymmer om man vill prova det...

Igår blev det 40 fina mil och det var ren och skär njutning i en samling av riktigt kurviga 70 vägar samt 15mil snabba 90 vägar lämpliga för powertouring.... :tummenupp

Millen är verkligen en underbar hoj!

/Felix

Det var samma sak för mig när jag bänkade och justerade in, kör nu orginal luftburk och bmc-filter.

Idag ska hojen bannemej luftas :tummenupp

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...