Aprilia-tråden.

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Spontan tanke så här direkt är väl kanske att du borde ha en pc om det ska gå att justera sprutet nåt i bänk.. chippet är väl som det är i själva mappen (om det inte fins alt. mappar i det feståss).. nån annan kanske kan bekräfta/dementera detta ? (är helt nybliven prilla ägare så jag har inte helt klart för mej hur grejerna funkar ännu)
kraschpuck skrev:
2238040 Hej Apriliaägare!!! en liten fråga angående min hojj, funderar på om det kan va värt o bänka den o få den optimerad i insprutningen osv, de som är modifierat är väl chip, slipon o luftburken, är de värt dom slantarna de kan kosta? kanske får lägre bensinförbrukning?.. ngn mer häst kanske plockas fram? lr är de pengar i sjön?

_basse_

ailirpA
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV Mille
Är det någon som har en beg. motor som passar till min -00??

Eller kanske en vevaxel????

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Clipon

Är ny Milleägare och har tyvärr blivit medveten om ett problem efter min första längre åktur.. får så jäkla ont i handlederna av den, för mej, branta vinkeln på styret. Älskar kärran på alla vis annars och vill inte byta hoj ! Är det nån som skulle kunna tipsa mej om förhöjnings clipons till Millen ? (Förutom då Helibar och sls som har sjukt högt pris) Om någon har beggade liggandes så köper jag gärna dom..

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
kör fortare så fartvinden lyfter dig ,, :pannkyss

Taco skrev:
2240280 Är ny Milleägare och har tyvärr blivit medveten om ett problem efter min första längre åktur.. får så jäkla ont i handlederna av den, för mej, branta vinkeln på styret. Älskar kärran på alla vis annars och vill inte byta hoj ! Är det nån som skulle kunna tipsa mej om förhöjnings clipons till Millen ? (Förutom då Helibar och sls som har sjukt högt pris) Om någon har beggade liggandes så köper jag gärna dom..

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Taco skrev:
2240280 Är ny Milleägare och har tyvärr blivit medveten om ett problem efter min första längre åktur.. får så jäkla ont i handlederna av den, för mej, branta vinkeln på styret. Älskar kärran på alla vis annars och vill inte byta hoj ! Är det nån som skulle kunna tipsa mej om förhöjnings clipons till Millen ? (Förutom då Helibar och sls som har sjukt högt pris) Om någon har beggade liggandes så köper jag gärna dom..

Får man fråga hur lång du är? + ungefär vikt på dig

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
det heter mot trafikanter och man ska sträva efter att köra ifrån alla som man ser ,, då ger det sig med trötta armar ,, eller så är spenat en bra karl-alfred lösning med ,, he he

Taco skrev:
2240870 He he gärna, men det är så besvärligt med dessa störande medtrafikanter som är på vägen bara.. :fyllisar

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
jocke i köping skrev:
2241337 det heter mot trafikanter och man ska sträva efter att köra ifrån alla som man ser ,, då ger det sig med trötta armar ,, eller så är spenat en bra karl-alfred lösning med ,, he he
Oki, uppfattat :tummenupp (det har jag alltid tyckt men inte vågat säja det) :angel

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Taco skrev:
2241244 he he ca 175 med taxben och ca 95 lönnfeta kilon..

Kan va längden m.m som ställer till det. För mig funkar det perfa som är 181,76 att åka 70mil + utan att få ont m.m(på en dag)

Taco

Glad och tacksam
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
-
Lam-Kaka skrev:
2241500 Kan va längden m.m som ställer till det. För mig funkar det perfa som är 181,76 att åka 70mil + utan att få ont m.m(på en dag)
Längden m.m ho ho är det ett lite finkänsligt sätt att säja att min vikt har inverkan ? :hoppskrat hmm, men borde det int vara tvärtom me längden ? alltså, längre överkropp, längre armar - högre tyngdpunkt och längre avstånd från axlarna till styret - mer häng belastning på armar/handleder ? :va fast de är klart vinkeln på ryggen måste ju bli flackare och därmed mindre häng för armarna på styret..jo så blir det feståss och jag å andra sidan kanske måste sträcka mej längre fram för att "nå" styret och blir därmed mer hängande, men det borde ju kompenseras av att jag har det mesta av vikten "mitt" på mej lixom :) det blev komplext de här :fyllisar

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Också en nybliven Mille ägare, fan vilken kul hoj helt fantastisk :yoparty
Och så jäkla snygg och sången.... :Bugar

Inga problem med körställningen bortsett från att höger tumme dommnar bort lite grand!? o så måste jag räta på knäna ibland förståss :D.

ON_mille

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2006
Hoj
RSV Mille -99
_basse_ skrev:
2239038 Är det någon som har en beg. motor som passar till min -00??

Eller kanske en vevaxel????

Under helgen får jag veta om du kan köpa min motor... jag ska demontera svänghjul på min å om det pajar så har jag en billig motor...

maximus

Har ömsat skinn
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
RSV Factory snart RSV4
SL_tunkur skrev:
2241753 Också en nybliven Mille ägare, fan vilken kul hoj helt fantastisk :yoparty
Och så jäkla snygg och sången.... :Bugar

Inga problem med körställningen bortsett från att höger tumme dommnar bort lite grand!? o så måste jag räta på knäna ibland förståss :D.

Jag e 1,89m 89kg och tycker jag sitter kanonbra på hojen men man får ta lite knä och handledsvärk når man kör det bästa som finns på marknaden :yoparty De e de värt
Har åkt Mille R sen 02 och nu en factory :D Som jag ser det så finns det inga alternativ..... Möjligtvis kompisens 998s då

jocke i köping

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Laverda o några till
Fartvind pöjkar,, fartvind pöjkar :Bugar

Taco skrev:
2241567 Längden m.m ho ho är det ett lite finkänsligt sätt att säja att min vikt har inverkan ? :hoppskrat hmm, men borde det int vara tvärtom me längden ? alltså, längre överkropp, längre armar - högre tyngdpunkt och längre avstånd från axlarna till styret - mer häng belastning på armar/handleder ? :va fast de är klart vinkeln på ryggen måste ju bli flackare och därmed mindre häng för armarna på styret..jo så blir det feståss och jag å andra sidan kanske måste sträcka mej längre fram för att "nå" styret och blir därmed mer hängande, men det borde ju kompenseras av att jag har det mesta av vikten "mitt" på mej lixom :) det blev komplext de här :fyllisar

Nyheter
Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa

Kommande helg, den 8-9 mars...

Pirelli lanserar Diablo Powercrusier

All Rights Reserved Pire...

Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!

Ett avbrutet broms- eller k...

Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...