maximus
Har ömsat skinn
Mr Vader skrev:2244395Precis... över 130 km/h har man ett behagligt lufttryck mot bröstet...
Ena sanningens ord För att inte tala om hur lätt de blir å hålla i styret vid 200+
Mr Vader skrev:2244395Precis... över 130 km/h har man ett behagligt lufttryck mot bröstet...
Italian twin skrev:2245586Hej alla Apriliaälskare!! själv är jag nybliven sådan då jag bytt min Ducce SS mot denna skönhet, och jag är inte besviken... =)
Tänkte ge hojen lite ny frisk luft genom ett BMC filter eftersom jag hört att de ska va bra. Stämmer det att den ska lämna ca 5 hk extra jämfört med org. filtret? Sedan undrar jag om filterbytet kräver någon kompensation i form av mappning för att den ej ska gå snålt, eller behövs det endast om man byter luftburken?
Tacksam för tips och synpunkter ang. detta!
#Olsson# skrev:2246052Jag tror det är denna du menar.
Den blå linjen visar så låg effekt(för att vara Dynojet) att troligen är det inte bara före pc-justering utan även före ECU-ommappning (1 till 2). Den kraftiga dippen runt 5200-6200 tyder på det också.
Om man tittar på toppeffekten 128.9 så är det 1.0 hk mer än vad jag fick(se bild) utan PC och endast med pipor och ECU-mapp 664584. Att få nära 10 hk toppeffekt med PC-justering relativt en ok ECU-mapp och om allt annat är som det ska - är omöjligt. Dina 3-4 på topp, om det är enbart från PC-mappning och relativt med ECU'n omställd i race mode, så låter det ganska bra.
Bågen som gjorde bänkkurvan som jag länkar till (Din-MC) brinner runt Lambda 0.87 på båda cylindrar vid 10K rpm. Det finns inte på kartan att få ut mer än kanske en max två häst precis där.
MiZou skrev:2246818funderar på att kanske skaffa en rsv mille typ från -00, hur är de kvalitetsmässigt jämfört med japaner och annat, är det något att satsa på? försök gärna vara objektiva...
Italian twin skrev:2246835.. på Yammacenter i Gbg menade dom att insprutningssystemet själv bör kunna kompensera för den ökade luftmängden (vid byte från org. filter till öppet). Någon som kan bekräfta detta, man vill ju inte köra den snålt vid 10 k rpm...
Jag bänkade hos Fredrik på Schneiders. Han verkade ha bra koll + att han kan jämföra med min mappRoggocop skrev:2247419
Det är många som har bänkar men få som är riktigt duktiga, har ni något tips om var ni fick ett seriöst bemötande och som har utfört ett vad ni vet bra jobb?
MiZou skrev:2246818funderar på att kanske skaffa en rsv mille typ från -00, hur är de kvalitetsmässigt jämfört med japaner och annat, är det något att satsa på? försök gärna vara objektiva...
Lord Adrian skrev:2251005En stilla fråga...Jag står i begrepp att byta upp mig till en Mille, funderar på hur orginalkomponenterna är på den vanliga Mille? Att det är öhlinsgodis på R:en vet jag, men vad sitter det på en "vanlig" Mille?
imaster skrev:2251014Framgaffeln är från Showa och bakfjädringen Boge-Sachs, vad det är för märke på styrdämparen (Öhlins på R) vet jag inte dock. Annat som skiljer --> Sitter smidda OZ-fälgar på R:en och en del kolfiber i kåporna.
Lord Adrian skrev:2251016Skiljer det något på bromseriet? Är det Brembo på båda modellerna?
MiZou skrev:2246818funderar på att kanske skaffa en rsv mille typ från -00, hur är de kvalitetsmässigt jämfört med japaner och annat, är det något att satsa på? försök gärna vara objektiva...
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |