mikcar
Ny medlem
#Olsson# skrev:2283110Ja, det borde ju visa samma, display och direkt på batteriet, dessutom i manualen blir det tydligt att det är just spänningen med laddning som mäts och inget annat.
Jag snackade med en Falcoägare förra året som berättade om hans nya laddning-dragning. Jag tolkade det som att det är ett standardproblem som kanske gäller samtliga tusen-cc och att överföringen generellt är underdimensionerad. Han rekommenderade att dra nytt fräscht kablage. Jag har inte läst tråden men det verkar klart bekräftat. Kanske gäller det även oss (??)
Wire mod instructions for Dummies, Like ME!
F ö får de samma diff mellan batteri och display:
"In my testing, my voltmeter readout on my dash is ~.5 of a volt lower than the reading taken at the battery with a real voltmeter. Carlos' dash readout was about ~.6 of a volt different than the voltmeter."
Fick du isär stiften när du kollade kontakten? Jag tror de går att mekaniskt plocka isär utan att skrota kontakten (även om det var det jag gjorde)
Oj, oj... känns lite för djupt vatten att ge mig ut på för mig när det gäller den modden... El är inte riktigt min starka sida...
Det krävs alltså ev. kraftigare kablage från stator till regulator/likriktare tror du? Kan det vara så att det blir för mycket motstånd i kablarna om de blivit dåliga p.g.a överhettning?
Jag drog bara isär kontaktstycket uppe vid regulatorn. Såg inget konstigt. Att det gula kablarna hade blivit bruna t.ex. Men det kanske bara syns om man drar ut kontakterna?
Intressant iaf. att det är några stycken som haft detta problem. Borde nästan finnas en servicebulletin om detta tycker jag.
Forskar vidare... och ska börja kolla och pilla lite på kontakterna.