CeZar skrev:2647868Hej!
Har försökt hitta bild/förklaring på vart restriktor/strypningen sitter i orginaldämparen..
Någon som sitter på lite info?
IronMike skrev:2650042
men just nu saknar jag mest twin, att lägga up han på ställ inför kurvor å gasa helvete. hänga av stöddiga radfyra-killar med 60 hk mer etc etc, men även kunna posera på stan, jeansåka lite försiktigt i 40 km/h å bara mullra så fett att billarmen går igång å hundar på trottoaren drar svansen mellan bena![]()
IronMike skrev:2650042Nu ere såhär![]()
Att jag tänkte göra comeback med en mille till våren, haft en 99a förut. Men jag har alltid gillat just årsm 02.. Kanske inte värst rakt fram, men vem bryr sig, ljudet slåt allt, och komponenterna e fina.
Sen är då frågan... "vanlig" eller en "r" ? Har hört att varvtider inte har varit spec "ngn skillnad". En kompis sa att "vanliga" åkte samma tider med samma förare som körde en "r" i ett tidningstest förut, men jag vet inte![]()
Vad säger ni?
Sen vill ju jag antingen köpa en färdig -eller bygga om den till en haga-replica. Tycker det är en av de ballaste hojjarna jag sett på gatan:
![]()
![]()
sen tänkte jag höra ifall någon här byggt om, eller köpt lite haga-replika delar på nätet från utlandet? har kikat in några sidor, men någon som har erfarenheter? t ex rsvmille.de (deras trimmpryttlar)...men sen måste man ju ha stickers också![]()
det blir ungefär vartannat år twin å vartannat år radfyra för mig2008 får fan bli två hojjar...men just nu saknar jag mest twin, att lägga up han på ställ inför kurvor å gasa helvete. hänga av stöddiga radfyra-killar med 60 hk mer etc etc, men även kunna posera på stan, jeansåka lite försiktigt i 40 km/h å bara mullra så fett att billarmen går igång å hundar på trottoaren drar svansen mellan bena
![]()
jo jag såg det.. ngt skrapad, lite synd. och för dom pengarna som begärs, så vill man ha en fresh.Black-Wolf skrev:2650116Finns eller fanns en Haga tillsalu på blocket![]()
/BW
ja millen går att slanga fint med.. någon sa dock att man ska ge fan i att koppla upp millen? utan ta den på gas istället. kopplingen är väl bättre på 01/02 å nyare?Lam-Kaka skrev:Sen är väll en vanlig mille bästa valet åt dig eftersom du slangar ganska mycket... orginal gaffel tål mycket stryk, öhlins gaffel har en tendens att läck vid misshandel.
IronMike skrev:2650728jo jag såg det.. ngt skrapad, lite synd. och för dom pengarna som begärs, så vill man ha en fresh.men jag har kikat på den en del, kanske går att prewta
ja millen går att slanga fint med.. någon sa dock att man ska ge fan i att koppla upp millen? utan ta den på gas istället. kopplingen är väl bättre på 01/02 å nyare?
Har allt utom luftfilter modden (inte Yoshi slipon iofs men ändå) har inga större problem att slanga upp på tvåanLam-Kaka skrev:2651398Kopplingen är bättre på 01-> men jag brukar gasa upp den på ettan eller med av och påslag på tvåan (runt 6-7k rpm). 1 kugg ner ska man dreva om(orginal usa drevning blir det då). Sen airkit(ny luftburk gör mycket) + chip + slip-on sen blir hojen som ny. Jag rekomenderar Yoshi om du vill låta värst så brudans
hoppar till när man kör förbi eller startar millen
![]()
SL_tunkur skrev:2669162Har allt utom luftfilter modden (inte Yoshi slipon iofs men ändå) har inga större problem att slanga upp på tvåanmen känner att när man petar i trean så verkar det som att man hamnar mitt i den lilla effekt svackan.
hjälper det med en luftfiltermod
.
Var och bytte däck i dag hos Jimmy Lindström Racing http://www.lindstrom-racing.se/ ett par Dunlop sportmax D208RR, jäkligt shysst pris. Någon som har erfarenhet av dessa däck?
Körde iofs AVON bakelit innan så det kan ju inte bli sämre hehe![]()
Fan vad jag blev sugen på att åka ut och prova...men typ 3-4 månader kvar innan man får ut å cruisa lite för att köra in dem lite![]()
Jaja det närmar sig dag för dag i alla fall![]()
Fudpucker skrev:2669515Hello boys!
Till våren är det dags att inhandla nya slipon till Falcon.
Ett par LeoVince Evo II i rostfritt blir det.
Behöver jag göra nåt åt insprutningen då för att hojen inte
ska gå för snålt/fett? Eller är det bara att byta o köra ändå och hålla koll
på tändstift osv.
Vet en kille på forumet som kan fixa chip, men är det verkligen nödvändigt?
Visst en Powercommander och en bänkning är väl optimalt men jag är en snål jävel och försöker klara mig billigt undan!
Hur har ni andra gjort?
/Krille
jocke i köping skrev:2669597Hoppa över chip såvitt du inte hittar något som förskjuter tändkurvan,annars är det bara Powercommander som gäller,öppet filter,klippt kabel,etc och du borde ha en stor skillnad,jag hade i och för sig ett chark-chip i min 00:a och det var stooor skillnad mot strd chip,tyvärr testade jag aldrig powercommander ,, men ska du köpa PC så kolla om du har någon som ska till usa som kan köpa med en åt dig,, nästan halva priset där.annars kan du maila till: http://www.kyleusa.com/catalog/dynojet_power_commanders_134935_products.htm
tror inte så många är billigare än så ,, glöm inte att du ska momsa för införsel i sverige bara.
lycka till // Jocke![]()
Fudpucker skrev:2669638Tack för tipset!
Just nu hade jag tänkt att bara byta ljuddämpare och inte jaga prestanda. Det jag är orolig för är om hojen tar stryk av att bara byta burkarna utan att justera bränsle/luftblandningen.
Föresten..är insprutningen så smart att den justerar blandningen själv i viss mån?
jocke i köping skrev:2676318Tjenare igen !
ang smartheten på sprutet så är det nog inte förrän 04 som det justerar sig själv i och med Lambda o katalysator ,,
God jul o fortsättnig. // Jocke
Black-Wolf skrev:2677337Har hört mycket om läckande Öhlins framgafflar på RSV R modellerna och då jag står i begrepp att fastna i Aprilia träsket igen skulle jag behöva lite synpunkter och info.
Har det under åren skett någon förändring/förbättring av Öhlinarna så att de är mindre känsliga, är tex en RSV R Factory från 2004 bättre än en RSV R från 2003 eller är det samma gafflar?
Tycker inte att jag kör hårt själv och är inte killen som kör på bakhjulet vilket jag förstått kan inverka negativt på livslängden.
Frågan är om man kör 90% landsväg och 10% har man då nyttan av Öhlinarna och kommer de hålla? Vill ju inte behöva byta packboxar stup i kvarten
God fortsättning
Dags för äventyrlig motorcykelmässa
Kommande helg, den 8-9 mars... |
|
![]() |
Pirelli lanserar Diablo Powercrusier
All Rights Reserved Pire... |
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |