Aprilia-tråden.

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
:tummenupp

VR-8 skrev:
2677913 Det gäller bara i "engine variant 1"........"engine variant 2" är det man kör ihop med slipon,PCIII,helsystem osv..då är lambda´n bortkopplad och hojen går på en förutbestämd "map" som kan updateras med hjälp en Axone enhet.

/J
 

IronMike

Guest
SL_tunkur skrev:
http://www.lindstrom-racing.se/ ett par Dunlop sportmax D208RR, jäkligt shysst pris. Någon som har erfarenhet av dessa däck?
Det är bra skit... Det enda däcket jag åkt på sedan det gick att få tag i :tummenupp jag körde slut 6 uppsättningar 2006 :rolleyes: väldans bra däck, men det slits ngt fortare än t ex de övriga. greppet är bäst, men ngt mer kostsamt. Iaf för mig.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
fel hoj ... fel tråd ,, men du e förlåten ,, du vill ju bara väl :pannkyss

IronMike skrev:
2684472 Det är bra skit... Det enda däcket jag åkt på sedan det gick att få tag i :tummenupp jag körde slut 6 uppsättningar 2006 :rolleyes: väldans bra däck, men det slits ngt fortare än t ex de övriga. greppet är bäst, men ngt mer kostsamt. Iaf för mig.
 

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Sävsjö
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
Koppling

Hoj!

Länge sedan jag uppdaterade mej här nu.. Har lite frågor som jag säkert kan finna svar på tillbaka i tråden, men hoppas ni kan hjälpa mej utan en massa läsande bakåt...

Jag är ute efter en koppling till min -03:a. Orginalkopplingen till den tänker jag sätta i min -99:a som slirar lite och inte går lika mkt.

Frågan är således vart jag kan hitta komplett koppling, vilket märke jag ska satsa på å vad jag ska betala...

Skicka gärna PM

/andreas
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Hej Ante !
ta kontakt med http://www.sporthoj.com/forum/member.php?u=1515
här på forumet ,, jag tror han kan ha koppling till dig ,,

annars om du tänker på att köpa nytt så är det väl Barnett som gäller,,
är väl mest prisvärt på Af1 racing trots du får betala svensk moms på det.

Lycka till.:tummenupp


RSV_Ante skrev:
2685003 Hoj!

Länge sedan jag uppdaterade mej här nu.. Har lite frågor som jag säkert kan finna svar på tillbaka i tråden, men hoppas ni kan hjälpa mej utan en massa läsande bakåt...

Jag är ute efter en koppling till min -03:a. Orginalkopplingen till den tänker jag sätta i min -99:a som slirar lite och inte går lika mkt.

Frågan är således vart jag kan hitta komplett koppling, vilket märke jag ska satsa på å vad jag ska betala...

Skicka gärna PM

/andreas
 

RSV_Ante

Fort är kul...
Gick med
3 Sep 2003
Ort
Sävsjö
Hoj
Varadero -99, Tengai -91, Pegaso -05
PcIII

Här kommer ytterligare en fråga som säkert diskuterats om å om igen tidigare i tråden.

Hur funkar PcIII eller andra chip, vad ger det när jag bara har större luftburk och slip-on utöver.

Vad ligger priset på ungefär? å vart ska jag handla...

Svara gärna via PM så slipper allt att åter igen tas upp i tråden.

/Andreas
 

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Shysst klipp från ringen, en R1 och en Mille.


[klippet

Man blir lite sugen:3freak
 

Bifogat

  • r1_mille.jpg
    r1_mille.jpg
    16.7 KB · Visningar: 65

CeZar

Medlem
Gick med
11 Oct 2005
Ort
Visby
Hoj
KTM 660 SMC -04
Någon som kör med Scorpons slipon på Millen? Eller någon som vet hur dom är? Ljud, Effekt? mm


Tror jag råkade köpa ett på eBay :gnissla Verkara vara svårt att dra sej undan nu..
 

Black-Wolf

There goes another one...
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia Falco 1100 - 02
Tillbaka

Då var man tillbaka i träsket igen :hej

Det blev en RSV från 2003 tidigare körd av Johansson

Vädret för premiärturen kunde ju varit bättre men vad kan man förvänta sig av Göteborg i Januari.

Nu står det iallfall tvättad och torr i garaget och väntar på solen :tummenupp

Ha det!

/BW
 

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Det är bra skit... Det enda däcket jag åkt på sedan det gick att få tag i :tummenupp jag körde slut 6 uppsättningar 2006 :rolleyes: väldans bra däck, men det slits ngt fortare än t ex de övriga. greppet är bäst, men ngt mer kostsamt. Iaf för mig.

Tack för infon:tummenupp , ser fram emot att testa greppet:banana
 

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Mille
Hej allihop!
Har ett renegade airkit liggande och funtar på om jag ska slänga dit det nu när filtret ändå ska bytas. Men ett par saker oroar mig:

  • Med renegadekitet blir ju inte luftburken trycksatt, missar man inte lite effekt när man kommer upp i fart då?
  • Vevhusventilationen verkar vara en slang som pekar mot kedjan till, är det verkligen så lyckat med en massa motorolja på o-ringskedjan, som sedan kan skvätta vidare på däcket? Blir man insläppt på bana med sånt?
  • Hur mycket värre blir ljudet?
Slutligen, är det någon som har monterat ett renegadekit på sin hoj, och vad blev i så fall skillnaderna?
MVH
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Hej allihop!
Har ett renegade airkit liggande och funtar på om jag ska slänga dit det nu när filtret ändå ska bytas. Men ett par saker oroar mig:

  • Med renegadekitet blir ju inte luftburken trycksatt, missar man inte lite effekt när man kommer upp i fart då?
  • Vevhusventilationen verkar vara en slang som pekar mot kedjan till, är det verkligen så lyckat med en massa motorolja på o-ringskedjan, som sedan kan skvätta vidare på däcket? Blir man insläppt på bana med sånt?
  • Hur mycket värre blir ljudet?
Slutligen, är det någon som har monterat ett renegadekit på sin hoj, och vad blev i så fall skillnaderna?
MVH

Kitet gör stor skilnad på låg och mellan registret...Vevhusventalations lösningen är ingen höjdare tyvär, det funkar men det blir lite onödigt mycket kladd, har inte märkt någon försämring på kedjan tack vare det + tror ej de bryr sig på banan eftersom det ej är så mycket så det skvätter på hjul m.m(mest kladd på sving)

Mister nog lite uppe i fart men ej mycket så det gör något man ligger ändå inte o kör i över 260-> , Enda stora nakdelen är att min hoj vill ha chock tills den är 52c nu innan det går slå av den helt(tror det var <-40). Men hojen drar mycket bättre på låg och mellan registret så det är det värt.

Just ja ljudet....jodå det blir litet fint insugsljud också :yoparty
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Kitet gör stor skilnad på låg och mellan registret...Vevhusventalations lösningen är ingen höjdare tyvär, det funkar men det blir lite onödigt mycket kladd, har inte märkt någon försämring på kedjan tack vare det + tror ej de bryr sig på banan eftersom det ej är så mycket så det skvätter på hjul m.m(mest kladd på sving)

Mister nog lite uppe i fart men ej mycket så det gör något man ligger ändå inte o kör i över 260-> , Enda stora nakdelen är att min hoj vill ha chock tills den är 52c nu innan det går slå av den helt(tror det var <-40). Men hojen drar mycket bättre på låg och mellan registret så det är det värt.

Just ja ljudet....jodå det blir litet fint insugsljud också :yoparty


Inbillar jag mig, eller är det bara ett skumgummifilter som sitter på en kolfiberskiva? Det kan man ju knåpa ihop själv hur lätt som helst själv.
eller är det mer trix som man inte ser?
 

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Mille
Nädå, du har i princip rätt, det är ett skumgummifilter på en kolfiberskiva med ingjutna förstärkningar och förborrade hål. Fick mitt med när jag köpte hojen, så jag vet inte exakt vad det kostar, men tippar att materialkostnaden om man gör det själv blir en bit över tusingen.
 

Tunkur

Crosstyre e tufft
Gick med
3 Jun 2006
Ort
Gnesta
Hoj
Aprilia Tuono 1000R
Nädå, du har i princip rätt, det är ett skumgummifilter på en kolfiberskiva med ingjutna förstärkningar och förborrade hål. Fick mitt med när jag köpte hojen, så jag vet inte exakt vad det kostar, men tippar att materialkostnaden om man gör det själv blir en bit över tusingen.

Tokas har ju en sida där skriver om hans tillverkning av en luftfiltermod och jämfört mot de airkit man kan köpa http://arena-mc.torps.net/torsten/falco_airbox.htm
Vete fan vad som är bäst har inte moddat själv än, är dock sugen men vill inte ha nått oljekladd heller, men man kanske kan lösa det med en liten ventilerad burk istället:confused:.
Fast det vore rätt nice att bli av med svackan vid ~4-5000rpm kommer inte ihåg exakt nu mitt i "vintern":va .

OJAK återkom gärna om vad du tycker om kitet, effekt:) ljud:yoparty o kladd:skrämd
 

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Mille
Har faktiskt också varit inne på det där med en ventilerad burk. Borde inte vara så svårt ju. Kan inte tänka mig att det är några direkta floder av olja som rinner ner där. Får ta och funta lite.

Alternativet att byta till sportfilter i originalburken då, är det någon som provat det och vill delge sina erfarenheter? Vore ju kul om det gick lika bra att lösa det så.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Jag skippade dyra "kit" att köpa och tillverkade en Adapter"ring" och höjde luftburken drygt en centimeter + sportfilter och det upplever jag som mycket bra trick,matrealkostnad under 200:- för adapter ringen och lite tätningslist,
du behåller luftburken som den ser ut men gör alltså en mellanring så du höjjer hela burken från mitten och uppåt.nu är inte jag något mattegeni men jag räknade lite på volymökningen och fick det till nära 2 liter.
har för mig höjden på ringen var ca:14mm.:tummenupp

Har faktiskt också varit inne på det där med en ventilerad burk. Borde inte vara så svårt ju. Kan inte tänka mig att det är några direkta floder av olja som rinner ner där. Får ta och funta lite.

Alternativet att byta till sportfilter i originalburken då, är det någon som provat det och vill delge sina erfarenheter? Vore ju kul om det gick lika bra att lösa det så.
 

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Mille
Jag skippade dyra "kit" att köpa och tillverkade en Adapter"ring" och höjde luftburken drygt en centimeter + sportfilter och det upplever jag som mycket bra trick,matrealkostnad under 200:- för adapter ringen och lite tätningslist,
du behåller luftburken som den ser ut men gör alltså en mellanring så du höjjer hela burken från mitten och uppåt.nu är inte jag något mattegeni men jag räknade lite på volymökningen och fick det till nära 2 liter.
har för mig höjden på ringen var ca:14mm.:tummenupp

Betyder det att du sätter sportfiltret direkt på trottlarna? Eller sitter det på sin ordinarie plats, och varför lyfter du i så fall luftburken? Jag är bara lite lost i geometrin nu :confused:
En annan fördel med att behålla originalburken borde ju vara att den alltid suger frisk luft från utsidan, medan ett öpet kit får all spillvärme som stiger upp från motorn och blåser via kylarna. Fast det kanske inte är så farligt när man har lite fart?
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top